hallo, ons zoontje is 6 maanden en zit nu volgens mij midden in een sprong en drinkt hierdoor weinig. hij heeft vandaag z'n 450 cc melk op en een paar slokjes sap. is dit wel voldoende? hij is goed allert en lekker actief. zijn schema is als volgt: 7:00 fles 180 cc (blijft 40 cc over) 8:30 tot 10:00 slapen 10:00 fruit 12:00 paar stukjes brood met fles 150 cc ( blijft vaak 50 cc over) 12:30 tot 15:00 slapen 15:00 fles 150 cc (blijft vaak 50 cc over) 17:00 tot 18:45 slapen 18:00 groente 19:30 fles 180 cc ( blijft 40 cc over) dan naar bed kan ik ook de fles voor het brood geven? of heb je nog andere tips? geef hem al minder fruit hij kreeg 2 stuks nu nog maar 1 stuks fruit. heb hem s' ochtends ook wel eens pap gegeven maar dan eet hij geen fruit hij zit dan gewoon te vol moet dit overgens? ik vind het namelijk een beetje lastig met zijn schema
Hoi, Het komt in deze leeftijd wel vaker voor dat kindjes wat minder flesvoeding willen drinken. Een keertje wat minder drinken is niet erg, maar ik 500 ml opvolgmelk zitten de vitamines en mineralen die je kindje nodig heeft. Je kunt proberen of het werkt om het flesje voor het brood te geven. Een papvoeding geven mag, maar hoeft niet als je kindje er vol van zit. Verder ziet je schema er goed uit hoor. Mocht het slechte drinken aanhouden, kun je het beste even met je CB overleggen wat je ernaast kunt geven. Groetjes eveline