Nutrilon door de strot geduwd

Discussie in 'Voeding' gestart door Lientje, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik snap niet waarom je overal het merk Nutrilon door de strot geduwd krijgt. Ons meisje lust geen Pepti, dus gebruik ik als aanvulling op de borstvoeding Nutramigen. Netjes bij de apotheek besteld. Mannetje erom gestuurd. Komt hij thuis en jawel, weer Pepti meegekregen (was hetzelfde volgens de apothekersassistente grr). Ben echt boos, want nu zit ik het hele weekend zonder. En misschien nemen ze het nog niet terug ook, zit ik daar weer met een pak van dertig euro (krijg het pas over 2 weken vergoed, ivm de wachtperiode)
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik heb geen idee waarom jouw apotheek zo graag wil dat je dat gebruikt, het enige dat ik kan bedenken is dat Nutramigen een beetje klinkt als Nutrilon en dat ze niet hebben opgelet (wel slecht natuurlijk).

    Balen dat je zonder zit! Hopelijk loopt het allemaal goed af en nemen ze het weer netjes terug. :)
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Vreemd inderdaad..
    Toch is niet iedereen van de Nutrilon, want ik kreeg juist Friso aangeraden op het CB dus heb ik dat maar gekocht.
     
  4. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Misschien kun je voor het weekend Friso intensief hypo-allergeen proberen? Is hetzelfde idee als de pepti, maar dan van Friso. Misschien dat dat anders smaakt. Kun je gewoon bij het kruidvat kopen. Misschien kom je dan je weekend door.
     
  5. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    ff off-topic.
    Lientje, krijg jij de pepti vergoed?
     
  6. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @ lientje

    maar de winkels waren toch nog niet dicht toen je poste kon je dan geen andere halen?
    of moet dat op bestelling of zo?
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hebben jullie geen nood aphotheek in de buurt ?

    misschien hebben hun het wel
     
  8. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Die apotheker krijgt zeker leuke cadeautjes van de artsenbezoeker/verkoper van medicijnen hahaha... Hoe meer Pepti inkopen hoe meer cadeautjes of korting?
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee ik woon in een dorp redelijk ver van de stad. Daarnaast hebben ze het alleen op bestelling. Een noodapotheek heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Hypoallergeen bevat volgens mij koemelk, en daar is ze allergisch voor. En ja, ik krijg het straks vergoed, maar ik moet eerst vier weken zelf betalen, dan een keer een allergische reactie uitlokken en dan krijg ik pas een machtiging voor de zorgverzekering.

    En ja ik moest mijn irritatie even kwijt. Jullie zullen wel denken wat een zinloos topic....
     
  10. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Maar nutramigen is toch niet helzelfde als pepti?
    Nutramigen krijg je alleen op recept e volgens mij kun je pepti ook gewoon in de supermarkt kopen.
    Nutramigen is voor erg allergische kindere die zelfd geen pepti aan kunnen.
    En bij mijn weten is Nutramigen ook van nitricia niet? (dus nutrilon)
     
  11. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb de friso intensief hypoallergeen gebruikt voor Lynn die ook KMA heeft/had.
    Is vergelijkbaar met de koemelkeiwitten in de pepti van Nutrilon

    @bumbaloe. Nutramigen is van Mead en Johnson volgens mij
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm :oops: Bij welke zorgverzekeraar zit je? Wij willen dit nl ook gaan gebruiken, maar wil wel graag dat t vergoed wordt uiteraard, anders is t niet te betalen..
     
  13. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Patroeschka, alle zorgverzekeraars vergoeden het mits je een machtiging hebt van een arts (huisarts of CB).

    Dus misschien even overleggen, je moet dan een eliminatie/provocatietest doen
     
  14. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ patroeschka: sinds april dit jaar hebben alle zorgverzekeraars in nederland dezelfde richtlijnen voor het verstrekken van machtigingen. Voor kindervoeding geldt dat het alleen wordt vergoed (tot de lftd van 2 jaar) als er sprake is van een ernstige koemelkeiwitallergie die is aangetoond door provocatietest, je arts moet hievoor een formulier invullen en dit afgeven bij de apotheek, daar wordt dan beoordeeld of je in aanmerking komt voor vergoeding. (dit kan de apotheker doen, dus hoeft niet eerst via de zorgverzekeraar meer te gaan)

    en inderdaad, het is niet netjes dat ze je nutrilon hebben meegegeven ipv nutramigen met de mededeling dat het precies hetzelfde is.
    Maarre.... ik ben apotheker en ik heb nog nooit leuke cadeautjes gekregen om een bepaald merk te verkopen.
    Wij hebben wel vaak bij ons in de apotheek dat de voorraad kinderopvang op vrijdag op is, blijkbaar komen veel mensen er op vrijdag opeens achter dat de voeding op is, en dan gaat onze voorraad er ook snel door.
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    een noodapotheek heeft elke regio :) deze apotheek is 24 uur open
     
  16. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Er is toch altijd een apotheek open in het weekend. In dorpen zijn de HAen vaak apotheekhoudend dus welke dienst heeft dat weekend heeft ook een open apotheek. Anders heb je altijd nog de huisartsenpost en daar is ook altijd een apotheek bij anders heeft het ook geen zin om een HApost open te hebben

    Iedereen kan de KMAdieetvoedingen vergoed krijgen hoor. Kan je doen via huisarts en via CB. Moet je wel eerst een provocatietest doen, zou ff informeren bij de HA ofzo
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, de assistente mag wel even naar herscholing.
    Nutramigen is een volledig gehydroliseerde dieetvoeding. Pepti niet.
    Maar als je zonder zit, dan kun je natuurlijk altijd naar de nachtapotheek. Die heb je in elke regio, net zoals je in elke regio een huisartsenpost hebt.
     
  18. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    30 euro voor een pak pepti?

    ik werk zelf bij kruidvat maar bij ons is dat echt niet zo duur!
     

Deel Deze Pagina