Zoontje lijkt zo'n honger te hebben!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jannn, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hallo,

Ik heb een vraag over de fles voeding!

Mijn zoontje is geboren op 25 augustus 2011. Hij gebruik al vanaf zijn geboorte Friso Hypoallergeen. Dit omdat mijn man kma heeft gehad en ik ( en ook in mijn fam) exceem.

Mijn zoontje had duidelijk aan 120 ml om de 4 uur niet genoeg. Van het cb mocht ik 150 gaan geven maar dan 5 voedingen. Hij weegt bijna 4500 gram.
    Ik kom gewoon niet uit met de 150 ml. Eerst dronk hij de fles heel snel leeg, toen dacht ik zuigbehoefte. Ben ik een andere speen gaan halen ( dr brown ) nu doet hij zeker wel een half uur over de fles.
    Maar ook dan wordt hij na 2 uur alweer onrustig en kan ik het rekken tot 3 uur maar dan moet hij echt weer de fles.. Dan kom je op veel te veel voeding uit per dag.
    Met 180 ml voeding is hij wel tevreden en dan luk het wel 5 voedingen maar ook dan krijg hij teveel. Eigenlijk evenveel als de 6 voedingen van 150.

Bijv vandaag:

Hij kreeg vannacht om 4 een voeding van 150 ml.
    Toen werdt hij om half 9 wakker weer 150 ml.
    Om half 12 werdt hij alweer heel onrustig met zn knuistjes in zijn mondje en echt zielig huilen waardoor ik het heb kunnen rekken tot 12.00 maar echt niet langer.. Toen dronk hij 140 ml.
    Toen kreeg hij om 16.00 weer 150 maar dronk daar 120 van op waardoor hij om 19.00 alweer honger had en weer 140 opgedronken heb.
    Nu zit hij totaal al aan: 730 en dan moet hij nog om 23.00 een fles van 150 dan zit hij dus ruim over de maximale.

Maar met 180 ml flesvoeding gaat hij wel rustig slapen, alleen dan houd hij ruim 4 uur tussen de voedingen..en kom je wel op 5 voeding uit per dag. Als hij 180 ml zou krijgen dan geef ik het wel met de difraxspeen maar dat gaat weer heel snel...

Ik weet niet zo goed wat je hier nou mee aan moet!

Ik hoor graag als u advies heb voor mij.

H. gr Jannn

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is moeilijk wanneer je zoontje niet voldoende heeft aan de hoeveelheid voeding die hij mag hebben. Uiteindelijk is 1 liter klaargemaakte flesvoeding de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben (50 x 200 ml, 180 ml water, 6 schepjes). Alleen is het wat aan de vroege kant om deze hoeveelheid nu (met zijn gewicht en leeftijd) te geven. Dat zou inhouden dat als hij straks wat ouder is en meer weegt je niet meer meer voeding mag geven. Het is fijn om wat speling te hebben. Friso Hypo-Allergeen heeft zo te lezen voor jullie kindje wel de voorkeur. Gemiddeld 800 ml per 24 uur kan je voor nu als maximum aanhouden, dit kun je over het aantal voedingen verdelen dat je kindje krijgt.
    Drinktempo van 15-20 minuten is prima. Verder kan evt. een kleine hoeveelheid water tussen de voedingen door helpen voor tijdelijk een wat voller gevoel.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina