Hallo, Ik wil mijn borstvoeding gaan afbouwen en over op flesvoeding. We hebben nu een aantal keren geprobeerd de fles te geven, maar onze zoon weigert. Met veel moeite is het 3x gelukt, maar vanavond bleef hij maar huilen en op een gegeven moment gingen zelfs zijn kaken stijf op elkaar. Hij heeft nu 3 maanden bv gehad, met een tepelhoedje. We gebruiken een Difrax-fles met 1.2.3-speen. We zouden graag advies krijgen...
Hoi, Dat is moeilijk. Je zoontje moet waarschijnlijk even wennen aan het drinken uit de fles en een andere smaak voeding. Dat heeft soms even tijd nodig. Heb je misschien ook afgekolfde borstvoeding? Dan kun je dit mengen met de klaargemaakte flesvoeding. Zo kan je kindje hier even aan wennen qua smaak. Evt. kun je de speen licht verwarmen en dopen in wat afgekolfde borstvoeding, zo zit de vertrouwde smaak ook aan de buitenkant van de fles. Qua drinken is het uiteindelijk fijn als je een speentje hebt waarbij je kindje 15-20 minuten over de voeding kan doen. Groetjes Angelique
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat hij eraan moet wennen, maar hij wil de speen van de fles helemaal niet pakken. (Een gewone fopspeen overigens ook niet.) Afgekolfde melk heb ik niet. Misschien heel eigenwijs, maar ik wil ook niet kolven. (Daar heb ik zo mijn redenen voor.) Op aanraden van anderen heb ik nu Friso gekocht ipv Nutrilon, omdat bv-kindjes dat lekkerder schijnen te vinden. En ik heb een Medela calma speen gekocht. Dat gaan we nu maar eens proberen...