Friso Extra icm nutriton/johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kajah, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Zou je Friso Extra voor hongerige babies kunnen indikken met Nutriton/JBPM? Omdat daar ook al iets van zetmeel in zit, vraag ik me af of het dan niet te zwaar voor de darmpjes wordt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kajah,

Uit jouw vraag wordt mij niet duidelijke waarom jij Friso Extra zou willen indikken? Heeft jouw kindje nog steeds honger? Hoeveel weegt jouw kindje en hoeveel voeding krijgt hij/zij per etmaal?

Groet,
    Anne

3. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ja mijn kindje heeft nog steeds honger, hij is 9 weken oud, weegt 5185, krijgt nu 150/5 6x per dag.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kajah,

Als jouw kindje meer dan 5 kilo weegt, dan mag hij/zij volgens onze richtlijnen 5 flesjes van 180 ml/6.

Je kunt voor de zekerheid even contact opnemen met het consultatiebureau om te vragen wat zij adviseren. Zij kennen jouw kindje.

Groet,
    Anne

5. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Hij komt nog niet aan die 5 flessen. 6x 150/5 is meer als genoeg volgens CB. Hij wil eigenlijk wel 6x 180, veels te veel natuurlijk, vandaar dat ik vraag of ik het icm Nutriton mag gebruiken. CB wist het ook niet zeker.

6. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kajah,

Ik zou geen Nutriton toevoegen aan de Friso Extra, lijkt mij wel wat heftig voor de darmpjes om te verwerken. Misschien dat je de zuigbehoefte in de periodes tussen de flessen kan opvangen met een fopspeen? Baby's hebben namelijk een sterke zuigbehoefte en dit kan wel eens aangezien worden als honger.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina