Fles niet leeg drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door chila, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

Hallo,

Onze baby is drie weken oud. Sinds een weekje zijn we overgestapt op flesvoeding. Ik probeerde haar vijf voedingen van 120/4 te geven. Alleen krijgt zij de fles totaal niet leeg en komt dan na anderhalf uur weer.
    Ik heb het nu veranderd naar minder ml en dan om de drie uur maar ook dan drinkt zij de fles niet leeg. Heb al verschillende flessen/spenen geprobeerd maar dat haalt niks uit. Ze komt wel goed aan en heeft veel plasluiers. Poepen gaat op dit moment niet en ze heeft daar erg last van. Gister 2 x gepoept maar daarna had ze er weer last van. Ik denk door de overstap op flesvoeding?

Ik maak me zorgen dat ze haar fles niet leeg drinkt en er nog geen regelmaat in de tijd tussen de flessen zit, de ene x drie uur ertussen, de andere x heeft ze na een uur alweer honger.

Wat kan ik het beste doen en welk voedingsschema kan ik het beste hanteren? Wat moet zij op een dag binnen krijgen?

Alvast bedankt.

Groetjes Chila

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Chila,

Om jouw vraag goed te kunnen beantwoorden zou ik graag willen weten hoeveel jouw dochtertje weegt.

Groet,
    Anne

3. chila

chila Niet meer actief

Hoi,

Ze weegt nu 4035kg.

Gr. Chila

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Chila,

De overstap van borstvoeding naar flesvoeding is wennen voor je kindje en vooral voor haar darmen. Het is daarom ook altijd aan te raden om heel langzaam over te gaan naar flesvoeding door borst- en flesvoeding af te wisselen. Het zou dus kunnen zijn dat je kindje huilt i.v.m. darmkrampjes en niet vanwege de honger. Geef je kindje 2 weken de tijd om te wennen aan de flesvoeding. Ondertussen zou je kunnen fietsen met de beentjes van je kindje. Dit helpt vaak om de lucht uit de darmpjes te laten ontsnappen. Ook kan het masseren van het buikje met de klok mee voor verlichting zorgen.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina