Amy is alweer 6 maanden en dan kan je in principe over naar simulac 2. Maar ze eet nog heel weinig bijvoeding. Krijg er maar net een half potje groentje in van 4 maanden soms maar paar happen. Dat is al maanden zo ben al begonnen toen ze 4 maanden was met proberen. Ook fruit gaat er niet echt goed in, eigenlijk zelfde als groente. Nou heeft me moeder van die baby danoontjes gehaald en die gaan er wel in, die zijn in no time weg. Ze krijgt ook nog 4 flessen met ene keer 210 en de andere keer 180 ml water ( ligt eraan hoeveel ze de keer ervoor heeft laten staan). En dan 3 of 3.5 scherp erin. Maar de vraag kan ik nu al wel of nog niet over gaan. Of nog even wachten tot ze groente en fruit beter eet.
3 of 3.5 schepjes maar, dit is echt wel veels te weinig hoor, ik zou voor je overstapt naar 2 eerst het aantal schepjes in je fles doen die aangegeven wordt op de doos dus 1 schepje per 30cc.waarom doe je der eigenlijk zo weinig in als ik vragen mag?
Simulac werkt met 60 per schep dus daar zit wel genoeg in hoor. Niet zoals alle andere die 30 per schep doen. Dat had ik er even bij moeten zetten, niet aan gedacht.
dan heb ik niks gezegdt nu ja je kan in principe overstappen naar 2 , dit heeft eigenlijk niet veel te maken of ze haar fruit en groenten goed eet of niet.
Ok had het idee dat er dan minder in zou zitten omdat ze nu ook uit bijvoeding voedingsstoffen zou moeten halen.
Ik weet wel dat die nr2 wat geconcentreerder is. Je mag van nr1 1 liter max geven, maar van nr2 max 700/800 ml, omdat je dan aan de max zit qua bouwstoffen (eiwitten enzo) die erin zitten. Hier moesten we van het CB eigenlijk eerst over naar 3 flessen, voordat we helemaal over mochten naar nr2. We hebben de 4e fles ingeruild voor meer bijvoeding. Ik denk dat je meisje misschien ook wel genoeg melk krijgt, en daardoor niet zoveel van haar hapjes wil eten. Wat je kan doen, is een kleiner flesje geven. Dus max 200 ml (=180+3 voor jou). Ook als ze de fles ervoor minder heeft gedronken, dan heeft ze misschien de maaltijd erna wel meer honger. Of bijvoorbeeld de fles voor de hapjes maar 150+2,5? Het blijft even proberen.. Hier hadden we ook een moeilijke eter met 3 flessen, met een halve fles minder at hij gelijk weer beter.
ik ben vorige week over gestapt op similac 2 , bus 1 was leeg en ze doet vrij lang met een bus ,ze heeft geen last gehad van de overstap van 1 naar 2. zou anders proberen hoe Amy er op reageerd en anders gewoon 4x 200 cc aanbieden (180 water + 3 scheppen) en misschien proberen een beetje fruit tussen door te geven, wie weet vind ze het wel heel lekker en heeft ze dan ook genoeg aan 4x 200cc. werkt het niet kan je het altijd weer terug draaien.
Je kunt rustig overgaan op de nummer 2 melk. Het vult wat meer, waardoor ze vanzelf minder melk zal vragen. Bijvoeding wordt ook vanzelf meer. Niet pushen, maar gewoon vaker op de dag kleine beetjes aanbieden. Danoontjes zijn eigenlijk gewoon snoep met een gezond tintje, geen wonder dat die er wel in gaan.