Friso Extra; verzadigd het wel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ecosa, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik gebruik sinds een paar dagen Friso Extra (voor hongerige babies) voor mijn zoontje van 5 weken, omdat hij "onverzadigbaar" is. Hiervoor kreeg hij 6!! flessen van 150 cc water + 3 Comfort + 2 standaard. De laatste 2 nachten begon hij langzaamaan door te slapen dus werden het 5 flessen. Maar omdat hij overdag de 4 uur tussen de flessen niet volhield, ben ik in overleg met het CB overgestapt naar volledig Extra-voeding.
    Het probleem is nu alleen; hij komt nu nog eerder tussen de flessen door! Hij is onrustig, en hij komt 's nachts ineens weer voor de extra fles! :(
    Ik vind de voeding ook dunner dan de Comfort voeding, terwijl ik had verwacht dat het dikker zou zijn, omdat het beter moet verzadigen? HIj slurpt zijn fles zo leeg (zelfs met de kleinste speen).. Ik weet het niet meer hoor. Ik zit te denken om maar weer gewoon op de Comfort terug te stappen en dan niet gemengd met de standaard maar volledig comfort.

Wie heeft nog meer de Extra en herkent dit? Of doe ik iets verkeerd met de bereiding ofzo?

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi Ozgul,

In Comfort zit o.a. johannesbroodpitmeel om de voeding iets dikker te maken. Daardoor drinkt je kindje langzamer en daardoor krijgt het minder krampjes. Bovendien wordt het in het maagje dikker en daardoor spuugt je kindje minder.

Ik weet niet waarom je comfort gebruikte? Als het tegen het spugen was kun je ook johannesbroodpitmeel (ze noemen het nutriton en je kunt het bij de drogist kopen, zit in een oranje pak) zelf toevoegen aan de fles Extra.

Als het tegen krampjes was is Extra opeens wel heel zwaar verteerbaar voor je kindje... Misschien is hij daarom zo onrustig.

Wat een gezoek he, al die soorten voeding! We hebben hier ook al heel wat soorten gebruikt de afgelopen 9 maanden. :)

(je kunt trouwens even op de site van Friso lezen hoe het zit met de verschillende voedingen: Uitleg typen flesvoeding - Friso Kindervoeding)

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Het was idd tegen spugen, het kwam er met een boog weer uit, dus daarom Comfort gaan geven. Ik word overigens gek van die bereidingswijze van de Comfort en de Extra. Er wordt dus geadviseerd om eerst een deel klaar te maken met water wat net van de kook af is, en vervolgens de rest aan te vullen met koud water. Maar door al het schuim wat er ontstaat zie ik echt niet tot waar ik koud water toe moet voegen, waardoor ik of teveel, of te weinig water toevoeg en de voeding of te heet blijft, of te koud wordt.. Ppff.. Geheel met heet water voorbereiden doe ik ook, maar dan is het weer een gedoe met af laten koelen, vooral als je buiten bent met je kleine. Echt joh alleen al daarom overweeg ik om naar een ander merk over te stappen!

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik deed het koude water in een andere fles en goot t dan erbij dan kan je precies zien hoeveel je moet hebben.
    maar hier ook hor friso extra vulde naar mijn idee niet beter dan de andere (hier standaard)

5. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik gebruik gewoon de friso standaard en deed er altijd johannesbroodpitmeel bij in op aanraden van het cb omdat madam hele dag door honger had
    en nu ben ik over gestapt op bambix rijstenbloem
    mag nog niet pas bij 4 maanden maar daar maak ik nu haar voeding dikker mee waardoor ze minder snel honger/trek heeft

maar als je de bambix neit wilt proberen zou ik als ik jou was gewoon weer de Comfort pakken of in je standaard voeding johannesbroodpitmeel doen

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ozgul: Ik heb het zelfde probleem als jij met de friso extra.
    Ik heb vanmorgen even naar de infolijn gebeld omdat ik ook
    vond dat de voeding er anders uitzag als voorheen.
    En ons dochtertje komt nu al na 2 uur voor een voeding
    en is ook onrustig.
    Het ging net de goede kant op met de Friso Extra.
    Maar vanmorgen aan de telefoon zeiden ze dat ze inderdaad
    de samenstelling veranderd hebben van hun voeding.
    En dan kan het kloppen dat je kindje niet verzadigd is na een voeding.
    Het veranderen van de samenstelling heeft te maken met
    nieuwe europese richtlijnen zegt ze.
    Ze adviseerde ook om johannesbroodpitmeel ofwel nutriton
    aan de voeding toe te voegen.
    En wat betreft het bereiden van de voeding.
    Ik heb het nog nooit gedaan volgens het pak.
    Gewoon afgekoeld gekookt water even opwarmen in
    de magnetron en daarna de voeding erin.
    Wel goed schudden die Friso Extra voor het klonteren.
    Werkt perfect.
    Groetjes

7. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,

Dat idee om koud water in een ander flesje af te meten en er dan bij te doen wilde ik ook voorstellen. Ik heb nog een oud pak Extra en die maak je gewoon met normaal warm water klaar, maar als deze leeg is moet ik ook kokend en koud gaan mengen.

Als ik jou was zou ik niet terug gaan op comfort, maar inderdaad nutriton gaan toevoegen aan de extra of aan standaard voeding. Comfort is namelijk ook tegen krampjes en is daarom extra licht verteerbaar, en daardoor is je kindje waarschijnlijk niet verzadigd genoeg. Hier was het genoeg om van comfort over te gaan op standaard. Extra gebruik ik nu voor de nacht.

Rijstebloem is pas bedoeld voor kindjes vanaf 4 maanden en zou ik dus niet doen...

8. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0

ja dat had ik ook gezecht het mag ook nog niet van het c.b
    maar ja ik heb zo iets van ja vroeger deden ze dat ook
    en daar zijn de kids ook groot van geworden
    en zo lang je kleintje er geen last van heeft in de zin van krampjes enz.
    heb ik zo iets bij mijn meisie van ik vind het goed jij hebt een volle buik en je hebt er geen last van dus krijg je lekker rijstenbloem

9. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nou ja, wat is het nut dan nog?! ;) Ik heb vanmiddag toevallig een pak Avondpapje gekocht. Mischa is al 9 maanden en ik kan hem al makkelijk verschillende soorten voeding geven en er is meer dat geschikt is. Dat nieuwe pak dat in de kast staat, met de nieuwe bereidingswijze, blijft dus mooi dicht want als ik dit zo lees zullen we daar dus niks aan hebben. Ik gebruik het zodat Mischa makkelijker door kan slapen, want sinds een paar weken heeft hij 's nachts honger. Met de Extra redt hij het net, maar het moet niet minder voedzaam worden... Die Avondpap heeft per fles +/- 240 kcal, ipv de +/- 140 wat normaal in Mischa's fles gaat. :)

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou idd zeg! Wat is het nut dan nog? Ik ben juist overgestapt zodat hij wat meer verzadigd zou zijn maar zij slaan op deze manier dus helemaal de plank mis! Wat een onzin zeg. Dan ga ik gewoon maar de standaard met JBPM gebruiken. Tja, moet toch wat..

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb forte voeding van nutrilon gebruikt en dit werkte echt heel goed! Waarom niet gewoon overstappen van merk? Het kruidvat eigen winkel merk heeft trouwens ook voeding voor hongerige baby's en scheelt bhoorlijk in de prijs!!

Deel Deze Pagina