Ons zoon Ryan ging ineens bij de fles "klakkende/smakkende" geluiden maken en hij gooide zijn hoofdje helemaal opzij en ging dan de fles drinken. Hij liet ook ineens drinken staan, dronk de flessen niet helemaal meer leeg. Daarnaast had hij last van verstopping (ondanks dat hij Omneo krijgt!) en veel last van lucht (veel boeren) en soms ook spugen. Nu heb ik hem een grotere speen gegeven (M-speen van Difrax) en dat werkt perfect! Hij legt nu zijn hoofdje gewoon weer netjes recht met drinken en drinkt zijn fles leeg. Ook maakt hij geen "smakkende" geluiden meer, kortom: misschien een tip voor meer moeders met dit probleem!
hee das apart,ik heb die spenen dit weekend gehaald en bij mij is het niet zo`n succes,hij drinkt nu veels te snel! misschien moet ik er nog even mee wachten
Mmm...ik moet eerlijk zeggen dat het hier ook niet meer helemaal werkt . Z'n hoofd opzij gooien doet hij nog steeds, het klakken wordt wel minder...de verstopping is wel over, maar of het daar aan lag...toch maar eens vragen aan het cb wat ik eraan kan doen met het hoofdje opzij gooien. Als hij een s-speen krijgt, dan doet hij er zeker 30-45 minuten over om zijn fles leeg te drinken, dat is toch te langzaam?
Wij hebben een 1-2-3 speen van difrax vanaf de geboorte tot nu, voor de melk op standje 1 voor de pap op standje 3 vanaf deze speen nooit meer problemen gehad. Misschien voor jullie een oplossing omdat Ryan zo langzaam drinkt? wij gebruiken de speen trouwens in combinatie met de dr. brown fles om minder lucht binnen te krijgen.
nou madam heeft met een small speen 200cc binnen 10 naar binnen gewerkt dus een m speen gaat wel heel erg hard
Over de M-speen van Difrax nog even. Ik had Difrax een mailtje gestuurd omdat de maataanduiding vervaagd. En toen belde ze daar even over. Dus kon ik direct even vragen voor de speen . De M-speen gaat bij Ryan dus toch te snel (10 minuten is te snel), waardoor hij waarschijnlijk weer meer gaat spugen. De S-speen gaat te langzaam (30-45 min). Zij adviseerde om ofwel een speen zonder gaatjes te kopen en zelf gaatjes erin te prikken (die zijn er ook van Difrax) ofwel een Dental-speen te proberen (maar daar past de dop van de fles niet op, dus dat is ook niet handig...). Ik heb nog even gevraagd naar een 1-2-3 speen en dat zou ook nog een optie zijn. Maar voor nu heb ik bij de S-speen (spenen genoeg in huis ) een extra gaatje geprikt, waardoor het iets sneller gaat, maar niet zo snel als de M. Dus die ga ik straks even proberen. En als dat niet werkt, ga ik de 1-2-3 speen proberen.
Laatste 3 maanden kon het alleen in mijn pauzes. Na haar verjaardag wilde ze geen afgekolfde melk meer.
Hier ook de S-speen van Difrax eerst gebruikt.. werkte prima. Maar nu ik een dikkere melk voeding heb gebruik ik de M-speen. Werkt goed, maar wel het flesje binnen 10 à 15 minuten leeg. Volgens mij moet Chloé er zelf ook aan wennen, maar het werkt wel goed verder. Wij hebben trouwens wel de S-Fles van Difrax met het ventiel onderin tegen lucht.. geen krampjes dus!