mijn zoontje is nu 1,5 maand oud en zit al een tijdje aan 7 flessen van 100cc (90 +3 schepjes) maar sinds 2 weken heeft hij hier niet genoeg aan en komt regelmatig om de 2 a 2,5 uur. snachts was het tot vanacht om de 3 uurtjes maar nu dus ook om de 2. hierdoor zit hij aan de liter wat veel te veel is voor z'n ukje natuurlijk. ik zorg dat ik niet boven de 30 schepjes kom maar tussen de 25 en 30 zit hij zeker. hij was met zijn geboorte 44cm en 2740gr met 5 weken was dit al 54,5cm en 4380gr dus groeien doet hij als de beste ondertussen zit hij in maat 62 en met ons op de weegschaal zit hij op 5 kilo alweer. dit gaat naar mijn idee ook een beetje te snel. hij mag van het cb rond de 600cc hebben en ondertussen zou dat dan 750cc zijn als we de 5 kilo aanhouden. dit wordt dus flink overschreden we hebben al geprobeerd om 120 te geven maar hij stopt zodra hij de 100 berijkt heeft. rijstebloem enzo dat mag nog niet maar wat dan. ik heb nu friso extra gehaald en ga dat vanavond proberen. hopelijk slaapt hij dan 3 uurtjes achter elkaar want dit breekt me op. vanacht was het 10 uur, 1 uur, 3 uur, 5 uur, 6 uur en 7 uur wilde hij uit bed en hield het toen wel vol tot uur. overdag tot nu toe weer netjes om de 3 uur maar hij begint nu te mopelen en mag pas 5 uur eten. het is echt een huiltje om te eten. hij huilt zowiezo al heel de dag dus herken voortaan wel de verschil tussen een krampje, pijntje of honger. hij eet ook heel zijn fles leeg tot op de bodem maar meer wil hij niet. ja een appart geval is het zeker haha. ik wil het dus houden op 8 flessen van 100 per stuk tot hij meer op wilt drinken en dan overstappen op 6x 120 of 5 x 150 net wat hij wil drinken. hoe kan ik dit aanpakken. eerst kijken hoe het snachts gaat en als het nodig is ook overdag geven of gewoon snachts alleen friso extra en overdag combineren met standaard? doorslapen hoeft hij echt nog niet van mijn en verwacht dat nu ook nog niet maar om de 3 uur is wel wenselijk haha.
vanacht is hij netjes om de 3 uur gekomen met 90water en 3 schepjes friso extra. vanmorgen weer gewone gegeven en ben benieuwt.
mijn zoontje eet niet op tijd maar op verzoek. tijden gisteren waren 1.00 3.00 5.00 8.00 10.30 13.30 16.30 19.00 22.00 friso extra hierin zit 100cc per fles. hij weegt 5 kilo dus erg veel vandaag tot nu met friso extra 1.30 extra 4.30 extra 7.30 en ligt nu nog te slapen en deze fles was weer de standaard
Misschien dan toch een schema aanhouden? Een schema maken op basis van 8 voedingen en daar dan gewoon niet vanaf wijken. Lijkt me niet handig als hij nu al rond de liter zit, want wat ga je na de volgende 'regeldag' doen? Je kunt straks niet ongelimiteerd ophogen verder...
Ik zou bij deze hoeveelheden geloof ik helemaal over op extra. De max is trouwens kilo*180. Dus 900 is dat nu. Eventueel eerst overdag half-om-half. Eigenlijk moet je naar 8 flesjes a 100cc. En als hij verder overdag ook niet echt happy is, scheelt die extra misschien gewoon. Dat je baby gewoon wat meer tevreden is.. Echt op schema hebben wij ook nooit gedaan. Gewoon kijken wanneer hij honger heeft. Dan drinkte mijn zoontje de flesjes het beste leeg. Maar wel rekening houden met die min/max natuurlijk.. Wij hebben tot 7 weken ook nog op 7a8 flesjes gezeten.. Daarna kon hij opeens met 6/7 toe. Hij sloeg opeens een nachtfles over..
Ik zou ook idd een dagje de flessen half/half doen, ik heb het idee dat hij not verzadigd genoeg is overdag en dat hij snachts een inhaalslagmaakt. Gaat dit goed zou ik het zo laten, en anders over op volledig extra