speen niet goed pakken...?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jetje75, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje75

Jetje75 Lid

18 aug 2006
    86
    0
    0
    Hallo,

Ik snap er even niks meer van. Mijn kindje is nu 2 maanden en mag 5x 150 drinken. Maar ze drinkt hooguit 5x 100. Het lijkt net of ze de speen niet goed pakt, alsof ze probeert te happen of zo, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
    Ze is ook onrustig na het eten...nog honger?...krampjes?...ik weet het niet. Ze groeit nog goed en slaapt door en komt overdag ook om de 4 uur, maar toch heb ik er een raar gevoel bij.

Moet ik misschien overstappen op andere flessen? Of andere voeding? Herkenbaar voor iemand?

Ik gebruik nu overigens Avent flessen en Nutrilon standaard voeding.

:(

2. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Heeft ze dat met die speen, dat happen, altijd al gedaan of sinds kort pas?
    Ik heb ook de avent flessen, mijn zoontje is nu 10 weken oud en doet dat sinds vorige week namelijk ook.
    Die hapt heel raar naar de speen, alsof ie m niet te pakken krijgt en als ik m in zn mond doe begint ie echt te kokhalzen.
    Na een tijdje zo te hannesen pakt ie m dan "ineens" wel goed en drinkt zo de fles leegt...
    Hoelang doet ze ongeveer over de fles?
    Hier ligt zn gedrag aan hoe snel de fles leeg is, overdag heeft ie meestal meer honger en is soms in no-time de fles wegm daarna is ie dan ook onrustig, ligt nog te happen of gaat huilen.
    Dan geef ik m meestal zn speen en is het goed, zn zuigbehoefte is dan nog niet helemaal bevredigt denk ik.
    Als ie 's avonds vaak een stuk langer over de fles doet is ie daar al slaperiger van en valt ie erna meteen in slaap...
    Vanwege dat ie zn voeding verdikt krijgt heb ik al meerdere spenen geprobeerd en toen ik een speen van dodie had pakte ie die wel meteen goed en dronk ie beter.
    Helaas was die speen uiteindelijk weer niet goed voor de verdikte voeding en hebben we nu weer een andere van avent.
    De spenen en flessen van avent zijn een stuk groter/breder dan bijv. dodie en bibi.
    Misschien kun je eens proberen of ze die fijner vind?
    Je moet er alleen wel een nieuwe fles bij kopen, want die zijn ook een stuk smaller dan avent.
    Boert ze trouwens ook goed?
    Hier ook erg veel onrust als er geen goede boer uitgekomen is na de fles.
    Het werkt goed als je dr armen omhoog houd tijdens het boeren, dan komt de lucht beter vrij.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier was dat over met de difrax fles/speen, de krampjes waren toen ook een stuk minder. Dr.Browns flessen schijnen ook heel goed te zijn, is het proberen waard.

heeft je kindje geen spruw?

4. Jetje75

Jetje75 Lid

18 aug 2006
    86
    0
    0
    Volgens mij is ze juist net van de spruw af. Ze heeft nu geen witte tong meer of zoiets...of denk je dat het dan weer aan het terugkomen is??

Hoe jij het omschrijft Prissie, is het hier ook. Dat ze dus kokhalst van die speen soms en dat het lijkt alsof ze hem niet te pakken krijgt! Daarom dacht ik ook dat deze spenen misschien te groot zijn...
    Ze boert geloof ik wel goed.
    Heb ook al 's een paar keer een grotere speen geprobeerd, maar dat helpt niks, merk geen enkel verschil.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @jetje: heel herkenbaar! Marin kan alleen maar drinken met een difrax fles oftewel die speen!

Ook met borsvoeding deed ze wat jij omschreef en zoook met alle flessen!
    Ik heb al zooveel flessen geprobeerd, ook de dr brown laatst aangeschaft ivm met reflux maar ook die speen pakte ze niet.
    Dan word ze vreselijk druk en onrustig en is het net of voelt ze de speen niet ofzo?
    Ze word dan vreselijk kwaad.
    En doe de difrax speen er weer in en het is over!

6. Jetje75

Jetje75 Lid

18 aug 2006
    86
    0
    0
    Ik heb het ook gevonden!
    Heb nu een speen gevonden die ook op de avent flessen past en ze drinkt nu netjes alle flesjes op, laat alleen nog maar kleine bodempjes staan.
    Hehe, ben zo blij met m'n blije meiske :)

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gelukkig! :) geniet van je wondertje!

Deel Deze Pagina