Ons vreetzakje slaapt opeens niet meer door, omdat ze honger heeft. Ze sliep al bijna 3 weken door en ik weet echt zeker dat ze honger heeft 's nachts. Ik wil de voeding niet meteen veel gaan ophogen, omdat het ook een spugertje is en ze meer voeding neemt dan ze eigenlijk aankan. Mijn idee is om de laatste fles van 23:00 Friso extra te geven en kijken of ze daar wel de hele nacht mee redt. Kan ik dit in 1 fles doen en verder Friso standaard geven?
Ja hoor, dat kan prima! Hebben wij ook een tijd gedaan, en dat ging goed. Hopelijk werkt het bij jullie!
Als ze veel spuugt dan kan je de voeding verdikken met Johannesbroodpitmeel ! Werkt echt FANTASTISCH ! -xxx-
ja en nee. Afgelopen nacht werd ze 1 keer wakker en na 10 minuten huilen is ze weer gaan slapen. De nacht daarvoor wel 6 keer wakker geweest. Ben erg in dubio, of ik de friso extra ook overdag zal gaan geven al dan niet gemengd met friso standaard...
Dat hebben wij ook gedaan, ik weet niet hoeveel voeding Ymke (mooie naam trouwens!) krijgt? Maar Simon kreeg met 150cc 2 extra en 3 normaal, en met 180cc 3 extra en 3 normaal. En dan de laatste voeding alleen extra. 6 keer wakker is inderdaad wel heel veel... Hopelijk gaat het snel beter!
Als ik deze voeding in alle flesjes ga gebruiken, al dan niet gemengd met standaard, kan ik dan (als het nodig is) ook weer terug gaan op standaard, of heeft ze daar dan nooit meer genoeg aan? Ik heb na dag van veel honger en weinig slapen net een flesje half standaard/half extra gegeven en ze slaapt opeens als een roosje! Ik wil dit wel in elke fles gaan geven, maar ben bang dat ik dan haar maag uitrek ofzo en dat ik dan echt vastzit aan Friso extra. Stel dat ze op hypoallergeen moet ofzo (je weet immers maar nooit....)
Als ze al spuugt en ook al johannesbroodpitmeel krijgt, weet je dan wel heel zeker dat het echt honger is? Kinderen met een (verborgen) reflux kunnen soms flink pijn hebben en die pijn voelen ze niet als ze drinken. I.v.m. het spugen kun je inderdaad beter geen grotere flessen geven, maar je magf natuurlijk best een (kleiene) nachtvoeding geven. Maar ik zou wel even met een arts overleggen, i.v.m. het spugen.
ik had zoë eerst bijna volledig op de friso extra, maar doordat ze na een aantal dagen weinig "honger" meer had ben ik de verhouding weer anders gaan doen, ipv 4 extra en 1 standaard, naar 3 extra en 2 standaard, nu zit ik inmiddels weer bijna op standaard van friso... 4 schepjes standaard en 1 extra met uitzondering van de avondfles, die is geheel standaard...gaat nu perfect... gr.smoekie
Simon zit nu aan de opvolgmelk, en overdag krijgt hij gewone Friso dus geen extra meer. De laatste fles doen we nog wel Extra, voor de zekerheid zeg maar, overdag doet-ie het echter super op normaal!
Normaal gesproken is na 6 maanden, als ze ook allerlei andere dingen gaan eten Extra niet meer nodig.
dirksmama, ik weet inmiddels vrij zeker dat ze honger had. Ze heeft geen verborgen reflux, daar is ze op getest. Ik heb de hoeveelheden niet verhoogd, maar geef nu in elk flesje 2 schepjes friso extra en ik heb weer een rustig en tevreden kindje