Melk geven of juist een vervanging?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Theeleutje, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hallo!

Onze dochter van bijna 16 maanden drinkt nu ongeveer 300 ml melk per dag,incl een yoghurt toetje ed
    Maar nu hoor ik van verschillende mensen, en ik heb de artikelen ook gelezen dat koemelk eigenlijk helemaal niet (zo) goed is
    Eerlijk gezegd drink ik zelf ook totaal geen melk omdat ik dat enorm vies vind. Mijn dochter is er juist dol op. Maar na het lezen van die artikelen sta ik er eigenlijk niet meer zo achter om haar dat zo te geven.
    Kan ik haar iets anders geven, of kom je dan al gauw uit op de dreumesmelk? Ik vind het wel heel belangrijk dat ze alle goede stoffen binnen krijgt, en voorheen dacht ik dus dat alle goede stoffen in melk zaten.

Groetjes Theeleutje

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Theeleutje,

Melk en melkproducten (zoals o.a. yoghurt) zijn een makkelijke belangrijke bron van eiwit en calcium. Als je geen koemelk meer wil geven moet je kiezen voor een goede vervanging.
    Natuurlijk kan je ook Dreumesmelk geven maar ook deze is op basis van koemelk en is aangevuld met extra vitamines en mineralen.
    Mocht je geen producten op basis van koemelk meer willen geven dan zou je kunnen kiezen voor sojamelk (speciaal voor kinderen van 1-3 jaar)

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina