Hoi dames, Op advies van de vk ben ik 1 week na de geboorte van onze zoon Friso/Hero standaard 1 gaan gebruiken. Nu schuimt dit heel erg. Is dit normaal? En kan je er eventueel wat tegen doen? Want soms is het lastig te zien of hij voldoende heeft gedronken omdat het schuim er boven op zit. Liefs
Dat zie je bij alle voedingen als de fles geschud is. Je mag voeding niet schudde . Dankomt er lucht in en kan de kleine krampjes krijgen. Voeding erbij en roeren met een vork.
Ja joh, Hero...dat is het cassis-effect Schud je de flessen soms? Hier het recept voor een schuimloze fles: -kook het water en vul de fles met de helft van de hoeveelheid water die je nodig hebt -voeg poeder toe er roer met een schone vork, of meng heet water en poeder in een schone maatkan als je een fles met smalle hals hebt -als poeder is opgelost in het hete water voeg je de rest van het water koud, gewoon uit de kraan, toe -dop op de fles en de fles niet schudden, maar mengen door tussen je handen te rollen -bij fles geven, fles zo horizontaal mogelijk houden Dan heb je de minste kans op het milkshake-effect (scheelt ook voor krampjes)
Nou Dirksmama, daar wordt niet 1 lijn in getrokken aangezien mijn kraamhulp het juist in 1 kan maakte. Mocht absoluut niet langer staan als 24 uur. Heb me daar keurig aan gehouden. Maar je blijft daar toch altijd discussies over houden, meerdere voedingen klaarmaken, water uit de kraan, opwarmen in de magnetron. Als je het volledig goed zou willen doen (volgens wie geen idee) moet je weer terug naar eten en drinken au bain marie opwarmen, dus in een steelpannetje met warm water zetten.
Bel gewoon even met de 24-uurslijn van Nutricia, daar zul je het ook horen. Zij maken het spul...zij weten dus ook het beste hoe je er mee omgaat! Een kraamhulp die voor 24 uur in een kan klaarmaakt overtreedt de richtlijnen die kraamzorginstellingen in Nederland doorgaans hanteren. Lijkt mij wel een klacht waard. Je neemt onnodig risico met je kind. KraamSupport Online - Nieuws
Nederlandse ziekenhuizen werken met kant-en-klaar gesteriliseerde voeding. In de voedingskeukens wordt alleen maar dieetvoeding klaargemaakt. Dat gebeurt onder gecontroleerde hygienische omstandigheden. Zo niet dan moet volgens Het RIVM ook in ziekenhuizen de voeding per keer bereid worden. Poedervormige zuigelingenvoeding - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
O, dit is trouwens de reden om flessen per keer aan te maken: https://www.vwa.nl/onderwerpen/bacterien-ziekteverwekkers/dossier/enterobacter-sakazakii/wat-kunnen-consumenten-doen
ach, hier hebben ze het ook over dagelijks flessen steriliseren. is ook allang niet meer nodig. hier kreeg mn dochtertje van nu 3, ook geen voorverpakt flesje voeding in het ZH hoor. kwam uit een grote kan met vooraf gemaakte melk wat in de koelkast stond. hier werden verspreid over de dag, de voeding van de kindjes op de afdeling gehaald. mn moeder heeft het bij ons alle 4 zo gedaan. gewoon 1 kan klaar gemaakt voor de hele dag. verdeelde ze over 7 flessen en stond in de koelkast klaar. ik heb het met beide kids ook gedaan. op advies van de kinderarts. zo hoefde ik niet steeds te gaan kijken naar het aantal schepjes, of ze niet over de max zat enz. veel makkelijker zo. heeft ze na een fles nog honger, dan haal je er wat uit. volgens de kinderarts raadde de grote concerns dit inderdaad af. waarom? omdat er ooit eens 1 of 2 kindjes ziek zijn geworden. .WAARSCHIJNLIJK, door de voeding verkeerd of vooraf klaar gemaakt te hebben. niet zeker dus.Ze proberen zich nu gewoon in te dekken. want als er kids ziek worden, word er automatisch naar de fabrikanten gewezen dus zolang je het netjes afgedekt, in een goed gekoelde koelkast zet, is er niks aan de hand. bij de 2e raadde de kraam dit zelfs aan. ze gaf eerlijk toe, ze mochten het eigenlijk niet doen van het bureau. maar zij gaf dezelfde reden als de kinderarts.
Hoe maak je dat eigenlijk klaar van tevoren? Met koud water? Of gekookt water, aanmaken en af laten koelen in de koelkast? Of koken, af laten koelen en aanmaken?
ik zou dan water koken, ( scheelt weer bacterien) en dan de poeder erbij ( lost ook goed op dan) en dan af laten koelen inderdaad.
Ik zou het ook niet van te voren klaar maken. Dan gaat zowel de kwaliteit als de smaak van de voeding snel achteruit. Mijn vriend maakt de voeding namelijk
Bij mijn eerste (tien jaar geleden) deed ik het ook. Ik maakte een kan voor de hele dag klaar. Deze keer ging ik het niet doen, gewoon per voeding klaar maken. Ineens haalde ik het in mijn hoofd dat het toch makkelijker was om een kan te maken. Dus kan gekocht bij de Marskramer, voeding gemaakt. En ineens bedacht ik me weer. Wilde toch geen risico's nemen. Dus na 1 dag weer overgegaan op klaarmaken per voeding. De kan staat nu dagelijks in de koelkast met vooraf klaargemaakte limo. Ook erg makkelijk.