Friso/Hero Standaard 1 schuimt

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Niicci, 26 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames,

Op advies van de vk ben ik 1 week na de geboorte van onze zoon Friso/Hero standaard 1 gaan gebruiken.
    Nu schuimt dit heel erg.
    Is dit normaal? En kan je er eventueel wat tegen doen?
    Want soms is het lastig te zien of hij voldoende heeft gedronken omdat het schuim er boven op zit.

Liefs

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Flesje rond draaien ipv schudden :)

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat zie je bij alle voedingen als de fles geschud is. Je mag voeding niet schudde . Dankomt er lucht in en kan de kleine krampjes krijgen. Voeding erbij en roeren met een vork.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja joh, Hero...dat is het cassis-effect :D

Schud je de flessen soms?

Hier het recept voor een schuimloze fles:
    -kook het water en vul de fles met de helft van de hoeveelheid water die je nodig hebt
    -voeg poeder toe er roer met een schone vork, of meng heet water en poeder in een schone maatkan als je een fles met smalle hals hebt
    -als poeder is opgelost in het hete water voeg je de rest van het water koud, gewoon uit de kraan, toe
    -dop op de fles en de fles niet schudden, maar mengen door tussen je handen te rollen
    -bij fles geven, fles zo horizontaal mogelijk houden

Dan heb je de minste kans op het milkshake-effect (scheelt ook voor krampjes)

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij hebben hier nooit schuim :D we maken de flessen met afgekookt water, krijg je ook geen klontjes.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik maak voor paar voedingen tegelijk in een kan :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat wordt voor kinderen jonger dan 6 maanden al sinds 2003 ten strengste afgeraden!

8. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Nou Dirksmama, daar wordt niet 1 lijn in getrokken aangezien mijn kraamhulp het juist in 1 kan maakte. Mocht absoluut niet langer staan als 24 uur. Heb me daar keurig aan gehouden. Maar je blijft daar toch altijd discussies over houden, meerdere voedingen klaarmaken, water uit de kraan, opwarmen in de magnetron. Als je het volledig goed zou willen doen (volgens wie geen idee) moet je weer terug naar eten en drinken au bain marie opwarmen, dus in een steelpannetje met warm water zetten.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Juist.. daarom doen ze het in het zh ook ;)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Word idd in de ziekenhuizen ook gedaan dat klopt.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier kregen we gewone flesjes van Friso...
    Niks zelf klaargemaakt

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bel gewoon even met de 24-uurslijn van Nutricia, daar zul je het ook horen. Zij maken het spul...zij weten dus ook het beste hoe je er mee omgaat!

Een kraamhulp die voor 24 uur in een kan klaarmaakt overtreedt de richtlijnen die kraamzorginstellingen in Nederland doorgaans hanteren. Lijkt mij wel een klacht waard. Je neemt onnodig risico met je kind.

KraamSupport Online - Nieuws

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #13 dirksmama, 27 apr 2014
    Laatst bewerkt: 27 apr 2014
    Nederlandse ziekenhuizen werken met kant-en-klaar gesteriliseerde voeding. In de voedingskeukens wordt alleen maar dieetvoeding klaargemaakt. Dat gebeurt onder gecontroleerde hygienische omstandigheden. Zo niet dan moet volgens Het RIVM ook in ziekenhuizen de voeding per keer bereid worden.

Poedervormige zuigelingenvoeding - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Klopt, streek zh werkt met potjes, universitair zh niet :)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ach, hier hebben ze het ook over dagelijks flessen steriliseren. is ook allang niet meer nodig.
    hier kreeg mn dochtertje van nu 3, ook geen voorverpakt flesje voeding in het ZH hoor. kwam uit een grote kan met vooraf gemaakte melk wat in de koelkast stond. hier werden verspreid over de dag, de voeding van de kindjes op de afdeling gehaald.

mn moeder heeft het bij ons alle 4 zo gedaan. gewoon 1 kan klaar gemaakt voor de hele dag. verdeelde ze over 7 flessen en stond in de koelkast klaar. ik heb het met beide kids ook gedaan. op advies van de kinderarts. zo hoefde ik niet steeds te gaan kijken naar het aantal schepjes, of ze niet over de max zat enz.
    veel makkelijker zo.
    heeft ze na een fles nog honger, dan haal je er wat uit. volgens de kinderarts raadde de grote concerns dit inderdaad af. waarom? omdat er ooit eens 1 of 2 kindjes ziek zijn geworden. .WAARSCHIJNLIJK, door de voeding verkeerd of vooraf klaar gemaakt te hebben. niet zeker dus.Ze proberen zich nu gewoon in te dekken. want als er kids ziek worden, word er automatisch naar de fabrikanten gewezen dus zolang je het netjes afgedekt, in een goed gekoelde koelkast zet, is er niks aan de hand. bij de 2e raadde de kraam dit zelfs aan. ze gaf eerlijk toe, ze mochten het eigenlijk niet doen van het bureau. maar zij gaf dezelfde reden als de kinderarts.

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hoe maak je dat eigenlijk klaar van tevoren? Met koud water? Of gekookt water, aanmaken en af laten koelen in de koelkast?
    Of koken, af laten koelen en aanmaken?

18. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou dan water koken, ( scheelt weer bacterien) en dan de poeder erbij ( lost ook goed op dan) en dan af laten koelen inderdaad.

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou het ook niet van te voren klaar maken. Dan gaat zowel de kwaliteit als de smaak van de voeding snel achteruit. Mijn vriend maakt de voeding namelijk ;)

20. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Bij mijn eerste (tien jaar geleden) deed ik het ook. Ik maakte een kan voor de hele dag klaar.
    Deze keer ging ik het niet doen, gewoon per voeding klaar maken. Ineens haalde ik het in mijn hoofd dat het toch makkelijker was om een kan te maken. Dus kan gekocht bij de Marskramer, voeding gemaakt. En ineens bedacht ik me weer. :D
    Wilde toch geen risico's nemen. Dus na 1 dag weer overgegaan op klaarmaken per voeding.
    De kan staat nu dagelijks in de koelkast met vooraf klaargemaakte limo. :p
    Ook erg makkelijk. ;)

Deel Deze Pagina