Hai, Mijn vraag zegt het al. Mijn zoontje drinkt al heel lang geen 500cc opvolgmelk per dag meer (ik geef al extra vitamine d). Hij drinkt 's ochtends 200cc opvolgmelk, tussen de middag 100cc opvolgmelk en s' avonds voor het slapen maximaal 150cc opvolgmelk (soms is dit nog minder). Ik heb hem al eens toetjes gegeven op basis van opvolgmelk maar die zijn zo klein en hij vind yoghurt veel lekkerder. Zijn avondeten krijgt hij inmiddels in stukjes maar als ik het prak het is nog wat te dik dan doe ik er ipv kookvocht of water opvolgmelk doorheen, maar dat is niet elke dag. Hij drinkt zo'n 150cc thee op een dag en dat heb ik ook al eens vervangen door opvolgmelk maar dan wil hij het niet drinken, alleen de thee wil hij dan drinken. Is het heel erg dat hij geen 500cc opvolgmelk drinkt, ik kan hem natuurlijk niet dwingen. Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Nataly
Hallo Nataly, In 500 ml opvolgmelk zitten alle vitamines en mineralen die je kindje per dag nodig heeft. Wanneer je kindje verder goed eet en groeit, is het vaak geen probleem om niet altijd aan 500 ml te komen. Ik zou het nog wel even navragen op je consultatie bureau. Groeten Eveline