Eerste keer NUTRIX

Discussie in 'Voeding' gestart door Ozzy, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiemorgen,

    Ik heb vandaag voor het eerst nutrix toegevoegd aan Emir s fles.
    Ook heb ik een nieuwe fles gebruikt, dacht dat zal wel handig zijn voor pap. Emir dronk onrustig van en de speen klapte telkens in elkaar waardoor ik het iedere keer uit zijn mond moest halen heb speen"wide" van difrax gebruikt en fles steriliseerfles van difrax.

    Normaal gebruikte ik de kersspeen met s-fles van difrax dat ging aan een stuk doordrinken.

    Wat kan ik nu het beste doen mn oude fles met nutrix bereiden en kan de kersspeen erop?

    tweede vraag is ik gebruik friso comfort ik deed het als volgt;
    water heet maken -poeder erbij -2 eetlepels nutrix erbij- schudden -koud water erbij -schudden moet het anders voorbereid worden heb de nutrix bij het heet water toegevoegd omdat ik bang was dat het anders niet goed genoeg zou oplossen.. doen jullie dit ook zo?

    Dankjewel voor de reactie alvast..
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom doe je Nutrix bij de Comfort?
     
  3. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Kan dat niet dan?
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, *nodig* is het niet. Nutrix is bijvoeding en dat kun je het beste vanaf 6 maanden pas geven. Pas dan zijn de darmpjes voldoende uitgerijpt om iets anders dan melk te verteren en verdragen.
     
  5. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    nou hij heeft er geen problemen mee gelukkig tot nu toe :D , hij krijgt al een week banaan en net hebben we olvarit peer gehad hij was er gek op! :thumup:
     
  6. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    wat ik altijd deed is dit.

    Een avent fles met 3 standen speen

    Gewoon flesvoeding klaar maken

    om er aan te wennen 3 schepjes (shcepje van de flesvoeding) er bij en hij had zijn fles zo op.

    En na 3 weken een schepje er bij.

    Bij een papafles moet je een 3 standen speen gebruiken, kan bij elke merk.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben ze je op het CB dan niet verteld dat je het beste met bijvoeden kunt beginnen als je kindje 6 maanden is?

    Mooie naam heeft je zoon trouwens!
     
  8. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Hoeveel water en scheppen nutrix moet ik dan de eerste keer gebruiken?
    Amy krijgt nu 210+7schepjes!
     
  9. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou beginnen met 1 schepje ssgerundt en dan opbouwen evt.
     
  10. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nutrix word niet gezien als bijvoeding hoor! Dan zou comfort flesvoeding dit ook zijn. Het word gegeven als baby's de nacht niet goed doorkomen en dan kan je dit toevoegen aan de fles om de voeding dikker te maken. Lindsey krijgt dit s'nachts ook! Het word al als advies gegeven vanaf 2 maanden dus telt echt niet mee als bijvoeding. Lindsey is nu 4,5 maanden en krijgt pas fruit/groentehapje etc als ze ruim 6 maanden is.

    Enne wij gebruiken ook een avent speen met 3 standen. (Ook avent flessen echt ideaal!)
     
  11. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Maar moet ik dan ook meer water bij gaan doen of gewoon 210 ml+7 schepjes+1 schepje nutrix?
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet niet wie je een advies vanaf 2 maanden gegeven heeft, maar Nutrix (rijstebloem) is wel degelijk bijvoeding! Jammer genoeg wordt nog vaak gezegd dat het kinderen helpt bij het doorslapen, maar dat is niet zo, dat doen kinderen echt pas als ze daar lichamelijk gezien toe in staat zijn. Integendeel, kinderen die echt nog niet aan bijvoeding toe zijn zullen na een fles rijstebloem juist slechter gaan slapen, omdat ze buikpijn krijgen.

    Comfortvoeding is een ander verhaal. Daar zit (in tegenstelling tot wat vaak gezegd wordt) GEEN rijstebloem, maar extra geraffineerde en gezuiverde zetmeel. Bij Nutricia is de bron van het zetmeel mais, bij Friso is het aardappel (of precies omgekeerd). Maar in elk geval geen rijst.
     
  13. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    je maakt gewoon standaard je flesvoeding klaar en dan 1 schepje nutrix.
     
  14. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    oke ka ik vanavond probeeren...
    En hoe moet ik het gaan opbouwen?
     
  15. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Dirksmama er staat niet voor niets 4 maanden op de verpakking van nutricia.

    Dit komt van de site van nutricia:
    Wanneer en waarom kan ik beginnen met bijvoeding?
    Als je kind 4 maanden is mag je met bijvoeding beginnen. Het kan zijn dat je kind door het maken van smakgeluidjes en hapbewegingen zelf aan geeft aan iets nieuws toe te zijn. Ook kan je kind bijvoorbeeld binnen vier uur na de vorige borst-/flesvoeding weer honger hebben. Groeit je kind onvoldoende, kan dit een reden zijn om met bijvoeding te starten. Het begintijdstip hangt af van de groei, de motorische ontwikkeling en de voedingsbehoeften van je kind. Het happen van een lepel moet je kind leren.

    Daarnaast heb ik een aantal vragen op de site als je goed leest is mijn vraag niet of dit wel of niet mag ?!
    Graag alleen reacties op mijn vragen alleen!
     
  16. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt Layla! :thumup:
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ja dat zet nutricia natuurlijk op de site. Zij willen verkopen!
    4 maanden is de absolute minimumleeftijd voor kinderen die volkomen gezond zijn en geen verhoogde allergiekans hebben.
    De beste leeftijd voor bijvoeding blijft 6 maanden.
     
  18. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    dat moet je zelf een beetje inproviseren.

    Gaay het 2 weken goed dan nog 2 schepjes. En dan steeds meer. Maar ook weer niet te veel schepjes anders wordt het te dik en dan kan hij het niet drinken met de 3 standen speen.

    Toen tamer 5 mnd was ben ik begonnen met een lepeltje, gewoon standaard fles voeding maken, en dan genoeg schepjes doen tot dat het wat dikker wordt om het te geven met een lepeltje.

    Wel even wachten want het word niet gelijk dik. Na 20 seconden word het dikker.

    Ik geef tamer nog steeds pap met halvolle melk, ´smorgens en hij vind het nog steeds lekker en elke dag gaat de bord leeg.

    Ik geef hem nu brinta, dat mag vanaf een jaar.
     
  19. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft vandaag de andere helft van het potje olvarit peer gehad nou hij heeft er weer van gesmuld hoor :D heerlijk vond hij het en vannochtend weer rijstebloem 2 schepjes, gaat prima gelukkig!
     
  20. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ozzy vraagt alleen hoe ze het moet bereiden en NIET advies of ze het wel of niet MAG geven. Laten we ajb niet bij elke vraag weer de discussie beginnen over wanneer je wel en niet mag bijvoeden en laten we gewoon antwoord op de vraag geven.

    Sorry Ozzie ik kan je op je vraag nog geen antwoord geven.
     

Deel Deze Pagina