hallo allemaal ik mag bij marissa pas met 6 maanden met bijvoeding als groente en fruit beginnen. ik mocht wel al eens proberen om pap van nutrix met een lepeltje te geven om te oefenen. heb het nu 4 keer gedaan, wel erg grappig hoor want ze weet nog niet wat ze er mee moet en ik denk dat zon 95 procent van alles was ik in haar mondje stop er weer uit komt. hadden jullie dat ook? ik vraag me af hoe leren e dat? gaan ze zomaar opeens door krijgen dat ze het moeten door slikken. ze is nu bijna 5 maanden. groetjes deb
Tot kinderen een maand of 6 zijn zit de wurgreflex 9ook wel kokhalsreflex) nog voor in de mond. Dat is een veiligheid, ingebouwd door de natuur, om te zorgen dat alles dat geen melk is weer naar buiten gewerkt wordt. Als je kindje nog zo sterk die reflex heeft is dat een duidelijke aanwijzing dat ze nog niet aan iets anders dan melk toe is. Je kunt haar wel af en toe een lege lepel geven om mee te spelen, dan went ze ook aan het 'lepelgevoel', maar ik zou er de komende weken even geen pap meer op doen. Als kinderen aan vast voedsel toezijn, dan weten ze ook meteen wat ze er mee moeten doen (=doorslikken).
Emme heb ik vanaf 5,5 maanden pap (eerst friso met nutrix en daarna friso met bambix) gegeven. Het was even wennen, maar ze had het zo door. Ik vind het echt het gezelligste moment van de dag als ik haar 's ochtends d'r bordje pap geef!