aankijken tijdens het geven van de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nicoletta, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Even een vraagje; kijkt jullie kindje jullie altijd aan wanneer hij of zij de fles krijgt?
    Mij is namelijk opgevallen dat mijn pleegdochter me zelden of nooit aankijkt tijdens het drinken uit de fles. Ik dacht namelijk dat dit wel 'gewoon' is. Is dit gewoon en hoef ik me nergens zorgen om te maken of is jullie ervaring anders?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat ligt ook een beetje aan de leeftijd.

Ons jochie was altijd redelijk nieuwsgierig naar zijn omgeving. Dus hij keek veel de kamer rond, al redelijk snel. Denk dat dit vanaf 3-4 maanden steeds erger werd.
    Maar hij had best wel eens interesse in mij, of eigenlijk mijn haar om te kunnen grijpen ;)

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Dank je wel voor je snelle reactie! Het meiske is nu ruim 10 maanden en is alleen gefocust op haar fles.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook hier is het heel verschillend. De eerste maanden was het wel mama of evt papa die het belangrijkst was tijdens het drinken borst/fles. Maar na een tijdje dan gaan ze gewoon die andere dingen om zich heen gewoon veel interessanter vinden ;)!

Jongste krijgt op dit moment vrijwel alleen live borstvoeding, maar ook dan als ik niet met haar in bed lig zijn alle andere dingen om haar heen veel belangrijker dan drinken. Van de oudste herken ik ook dat al die andere dingen dus veel belangrijker zijn. Andere dingen kunnen dus ook de fles/borst, eigen handjes, eigen tenen, etc zijn en hoeft niet perse de omgeving te zijn.

Ik vind het dus niet abnormaal dat ze je niet aankijkt wanneer ze lekker ligt te drinken. Wat je wel zou kunnen doen is haar aandacht meer proberen te trekken. Dus door tijdens het drinken met haar te praten, liedjes te zingen, met haar handje te spelen en dan het handje een beetje boven je borst/naar je nek toe omhoog houden tegen je lichaam aan zodat ze die gaat volgen en je meer contact hebt met haar.

Liefs, Hanneke!

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Dank je wel Hanneke! Dit stelt me al een heel stuk meer gerust. Er was namelijk nogal wat gaande hier en ineens schoot ik een beetje in de paniek :) . Door jullie reacties zit ik al een stukje meer op het rechte spoor. ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ha, heel herkenbaar! Hier keken ze eigenlijk ook veel liever naar het eten als naar mama (ik gaf borst)!

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Dank je wel Dirksmama! Gelukkig maar dat het toch gewoon is.

8. adi

adi Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor! Hier is de periode geweest dat ze naar alles keken behalve naar mama tijdens het drinken ( zo rond 4-6 maanden).
    Nu met 7-8 maanden vinden ze het ineens leuk om met mama/papa te spelen tijdens het drinken. Ze trekken dan aan mijn haren of steken het handje op zodat ik op deze kan 'happen' met zo'n HAAPP-geluid.
    Of ze willen de fles constant afpakken, en dan schiet drinken al helemaal niet op.

Ik snap heel goed dat het je onzeker maakt, vooral omdat je je pleegdochter die geborgenheid wilt geven. Maar ze is waarschijnlijk gewoon heel gezond de wereld om haar heen aan het ontdekken. Jij kunt gewoon blijven genieten ;)

ps: petje af!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Toch heerlijk, om vanaf de schoot van je mama de grote wereld te kunnen ontdekken ;)

En bij 10 maanden was het hier inderdaad ook overal heenkijken.. Heb me ook weleens afgevraagd of hij wel ok was, maar het hoort er gewoon bij..

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hanne ligt nu al naar van alles te kijken, behalve naar mamma en Noah heeft ooit precies hetzelfde gedaan.

Inderdaad, lekker bij mamma op schoot de wijde wereld bestuderen, heerlijk toch?

Geen zorgen maken hoor!!

11. mh81

mh81 Bekend lid

Jan 29, 2009
    748
    11
    18
    Hier kijkt Faye meestal ook alle kanten op.. Alleen als ze moe is focused ze zich op mij

Share This Page