Friso, Nutrilon of...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mus, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als eerste voeding (geen BV) heb ik gekozen..

1. Friso

2. Nutrilon van Nutricia

3. Anders..namelijk..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Even zien, Noah kreeg nadat ik BV had gegeven friso (heette toen nog frisolac), toen dat me te duur werd ben ik overgegaan op 'similac'.

Hanne krijgt al vanaf moment één kruidvat. NIet duur, wel goed.

Wij hebben overigens ook altijd minimaal één pak op voorraad staan.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

me dochtertje kreeg in het ziekenhuis friso dus thuis ook

zit er veel prijsverschil met kruidvat voeding en kan ik nu nog overstappen?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier Nutrilon, nog nooit iets anders geprobeerd of gegeven. Ze hadden dit in het ziekenhuis in gebruik en ik heb een ks gehad dus dit was (na 2 dagen bv) haar eerste voeding en ik ben het blijven gebruiken. Heb verder nooit naar andere merken gekeken, ben hier heel tevreden over, nooit krampjes of honger gehad en ben het dus blijven kopen.

4. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hier ook nutrilon, reden is dat ik niet wilde mengen in merken omdat amy vanaf het begin al wat last heeft met darmpjes. Bij thuiskomst kreeg ze nog nenatal van nutrilon en toen ze over mocht op gewone voeding ben ik nutrilon standaard gaan geven. Inmiddels krijgt ze nutrilon pepti.

5. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn bij alle drie begonnen met Nutrilon Omneo (omdat ze gulzig dronken en Omneo dikker is dan standaard voeding). Bij ongeveer 4 maanden hadden A. en M. vreselijke drink-dip, ze wilden de fles gewoon niet meer.

Uit wanhoop heb ik toen Friso Comfort geprobeerd. Echt, werkelijk waar een wereld van verschil! In tegenstelling tot stinkende waterige voeding (ik vind Nutrilon echt stinken), is Friso Comfort lekker schuimig dik en ruikt heerlijk, gewoon naar pap (terwijl het geen pap is). Mijn kids zijn er echt dol op.
    Het is wel wat lastiger te maken, want je moet de helft water koken, dan de poeder in kokend water oplossen en dan ander helft koud water toevoegen.
    Mijn derde dochter is wel bij Nutrilon Omneo gebleven, ze wilde Friso niet, dat kan natuurlijk ook.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Kruidvat, is de goedkoopste en er zal ook wel niet veel verschil in zitten onderling aangezien kunstvoeding eerst door deskundigen getest wordt.
    Voorheen AH, maar die was ineens niet meer verkrijgbaar voor een lange tijd, dus toen moest ik wel op iets anders overschakelen. In het ziekenhuis (en eerste paar dagen thuis) heb ik overigens bv gegeven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De oudste heeft tegen mijn toestemming in in het ziekenhuis nutrilon gekregen. Bij de jongste zat ik er bovenop om herhaling te voorkomen. Hier kregen ze als bijvoeding verder afgekolfde moedermelk.

Op ethische gronden zou ik zelf niet voor nutricia, nestle of friese vlag kiezen, omdat ik bezwaren heb tegen de manier waarop hun producten met name in de derde wereld gepusht worden.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bestaat er van het kruidvat merk ook een hypoallergene voeding?

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij moesten de eerste week bijvoeden (achteraf was het onzin en hebben we dus maar een halve dag bijgevoed, maar ok), dus toen is mijn man naar de DA gelopen, heeft gezocht naar hypoallergene voeding en heeft daar de goedkoopste van gekozen: NAN HA 1 (Nestlé).
    Die gebruiken we nog steeds :D Bevalt heel goed, maar geen erg uitgebreid overwogen keuze

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk kan dat! ZO groot is het verschil tussen alle merken niet hoor, het is allemaal poeder met bewerkte eiwitten, plantaardige vetten en toegevoegde vitamines. Het moet allemaal aan heel strenge eisen voldoen, dus veel ruimte voor verschil is er niet.

11. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag de switch gemaakt van Friso Comfort naar kruidvat comfort. Op de verpakking van Friso staat dat het ook voor moeilijke ontlasting/krampjes is. Kruidvat heeft daar extra care voor. Maar Comfort van kruidvat was identiek aan Friso zei die mevrouw aan de telefoon dus heb toch voor Comfort gekozen in de hoop dat het ook voor zn ontlasting werkt. Spugen doet hij niet veel.

12. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Hier overgestapt van de friso comfort naar de nutrilon omneo. Milou raakte helemaal verstopt van de comfort.
    Nu met de omneo is haar ontlasting weer zoals het hoort te zijn :D.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay kreeg in het ziekenhuis geloof ik Nutrilon hypoallergeen...
    Toen we thuis kwamen heeft ze van ons Kruidvat extra care(hypoallergene versie) gekregen en ze drinkt het prima!

Schilde mij toch net iets teveel qua prijs en als ze dit ook goed opdrinkt waarom een duurdere versie nemen als een goedkope versie ook goed is? Bovendien worden ze over het algemeen in dezelfde fabrieken gemaakt (vriendlief is chauffeur en komt vaak bij die fabrieken) en zitten er nagenoeg dezelfde stoffen in met misschien een net iets ander smaakje...

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja de extra care....

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier de voeding van Bonbébé als opvolger van de borstvoeding.
    Het is inderdaad maar op 1 plek in het dorp verkrijgbaar, maar ik zorg altijd dat ik een bus op voorraad heb.

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Bij Mason begonnen met kruidvat. Later moesten we overstappen op voeding voor hongerige baby's en die had kruidvat toen nog niet. Dus hebben we Friso gedaan.
    Bij de 2e gaan we weer voor kruidvat.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    casey: begonnen met nutrilon standaard, overgestapt naar nutrilon forte
    mitchell: begonnen met nutrilon standaard, toen nutrilon omneo, nu nutramigen

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik wilde bv geven maar lukte niet toen moest Emma wel drinken hebben en in het zh hebben ze bij ons Nutrilo. Anders hadden we die ook gekozen omdat die voor ons gewoon het bekendste was.

19. adi

adi Niet meer actief

Ingrediënten zijn wettelijk bepaald, dus gewoon hetzelfde ongeacht de merk. Het gaat toch om de smaak en structuur tussen de merken.
    En bij Nutrilon betaal je structureel voor die blik waar het in zit ;)

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

hier ook een kruidvat comfort fan!

Deel Deze Pagina