hoI DAMes ten eerste mn computer doet mega stom dus sorry voor alle hoofdletters enzo dat doet ie af en toe uit zichzElf heel irritant maar mijn vraaG Mijn meisje drinkt vIJF flessen van hondertachtig plus zEs (MN CIJfeRS DOen het nIET) MaaR nu is heT Al Wel bijnA 2 wekeN zo daT Ze BiJ ELKE FLES 40Cc laAt StaaN en de laatSTe fles om elf uur drinkt zE standaARt maar honderd cc dus ik daCHt ik kan misschiEN wEl over op VIER flessEN van twEetien en daN hopen dat zE dan Beter drinkt MaaR bureautje is het hier niet mee eens omdat zE best klein en licHt is maar zE was vorrige x wel een kilo aangekomen in een maaNd eerder is ze wel eens te weinig aaN GEKomen wat zOuden jullie doen en wat vOor ScHema Krijg ik dan iemaND Een idee? DE EerSte fles krijgt zE dan om zEven uur want aNders kan daT niet met mn wERk hopelijk hebben jullie een idee owja Mn meIsJe is iets ouder dan VIJF Maanden bedankt!
In principe zou je vanaf 4 maanden ook naar 4 flessen van 180/6 mogen. Als je kleintje niet meer honger heeft dan dat. Flessen van 210/7 worden vaak afgeraden, omdat ze nogal groot zijn voor het maagje. Als dat maagje overrekt wordt, heb je kans dat ze later teveel gaan eten en te dik worden. Al hebben wij het wel gedaan, omdat het anders een totaal drama was.. Als je naar 4 flessen gaat, kun je misschien over 2 weekjes nog eens langsgaan bij het CB, om alleen even te wegen. Dan kun je wat beter zien hoe het gaat..
hey deepfeeze thnx voor je antwood, weet je ook een goed schema dan? of ik ga het gewoon vanaf vanavond/morgen poberen en kijken hoe het gaat, ik maak wel gewoon flessen van 210, en dan kijk ik wel wat ze er van op drinkt, ze drinkt toch niet meer dan dat ze wilt dusja.. maar ik wist helemaal niet dat je ook maar 4 flessen van 180/6 mocht geven... want dan mist je kind toch wel wat voedinsstoffen? of moet je dan meer andere dingen geven zoals fruithap/groente?
Vanaf 4 maanden is het advies 800 tot 1000cc. Sommige kindje krijgen dan al wat minder honger (soms door minder snelle groei, soms door bijvoeding).. Maar in jou geval zijn die voedingsstoffen wel wat belangrijker dan bij ons stevige baby. Met 4 flessen zou je 7-11-15-19 krijgen. En dan de nacht een klok rond. Het is even de vraag of je kleintje dat wel haalt. Je zou gewoon die laatste fles eens weg kunnen laten, en dan merk je wel of ze 's nachts nog honger heeft.. Heeft ze dat wel, dan zul je haar waarschijnlijk toch nog een poosje rond 22-23 uur wakker moeten maken..
Hoi, Wij zijn sinds een paar dagen ook over van 5 naar 4 flessen. Onze zoon is nog net geen 4 maanden maar wel al ruim 7 kilo en we moesten hem om 23.00 uur steeds uit zo'n diepe slaap halen dat we het uitgetest hebben en hij slaapt gewoon door tot 7.00 uur. Ons schema ziet er (globaal) zo uit: 7.00, 11.30, 15.30, 19.30
hoi dames @deepfreeze ik denk dat ze het opzich wel haalt maar 7 uur laatste fles lijkt mij nog zo vroeg, ik denk dat e an ook voeger wakker is, s darom d8 ik tijden beetje verzetten als ze 210 drinkt zodat het niet ineens een Hele lange nacht word, of denk je dan dat als ze dan vroeg wakker word dat dat betekend dat ze er nog niet aan toe is? @sweetness ow wat een heelijke lange nacht! ons meisje is denk ik nog geen 6kilo
Haalt ze niet langer dan 4 uur op 1 fles? Dus iets van 7-11.30-16.00 en 20.30?.. Al kan ze die 5e fles ook misschien wel gebruiken als ze nog geen 6 kilo is. Je kunt het haar gewoon eens laten aangeven. Als het bij ons rommelde, deden we het gewoon een paar dagen helemaal op verzoek. Dan maakte mijn jochie zelf wel een schema dat fijn was tussen de slaapjes door.
Als ze nog geen 6 kilo is zou ik gewoon op 5 flessen blijven zitten. Ze moet toch wat in gaan halen. Ons mannetje is ook niet heel erg groot en krijgt daarom ook nog 6 flessen. Die drinkt hij ook slecht maar beter vaker kleine beetjes dan dat nog minder gaat drinken.
Mijn zoontje is met 4 maanden ongeveer uit zichzelf naar 4 flessen gegaan. We maakten hem altijd wakker voor de 5e fles om 0.00, maar op een gegeven moment deden we dat niet meer, omdat we hem uit een diepe slaap trokken. Hij heeft toen eerst een tijdje nog gedronken rond 6.00 en is toen zelf de 5e gaan weglaten en dronk 4x 180/6. Ik zou je meisje gewoon zelf laten aangeven waar ze nog behoefte aan heeft.
Wij zijn ook nog niet zo lang over op 4 flessen; vooral Bjarne pas sinds een week of 2. Wij geven ook de eerste al rond 7u vanwege werk. En de laatste tussen half 7 en 7. Echt vroeg, maar ze trekken keurig de nacht door. Nu geven we wel rijstebloem erdoor. Dus het is een papfles. En ze eten inmiddels ook steeds meer van hun hapjes. Wij zijn overigens geen grotere flessen gaan geven, maar gewoon op 4 keer 180+6 over gegaan. Hier is het schema -ongeveer!- nu zo: 7:00 Eerste fles met Bambix fijne granen (pap dus) 180+6 tussen 9:30-10:00: fruithapje 11:00 2e fles, 180+6 ongeveer 15:00 (soms eerder) 3e fles 180+6 tussen 17:30 en 18:00 Groentehap, allebei half potje vaak Tussen 18:30 en 19:00 Papfles, 180+6 en rijstebloem (vrij veel) De laatste fles hangt vooral af van hoe moe ze zijn. Op KDV-dagen zijn ze echt bekaf als ze rond 17:30 thuiskomen maar willen ze toch niet slapen. Dus dan valt de laatste voeding vroeg.
hoi dames thnx voor de reacties het is niet dat ik eR GRAaG EEN FleS af wil ofso, het is meer dat ik d8 als ik er 4 flessen van maak, drinkt ze ze w.s. beter leeg omdat er ook wat langer tussen de flessen zit en dan krijgt ze zo op die manier nog meer melk binnen dan met 5 flessen gister geprobeerd, ze heeft heerlijk geslapen om 9 uur savonds even wakker gemaakt voor haar fles, want ze lag al te slapen, en die heeft ze heel goed gedronken, dus dat is mooi ze was wel wat vroeg wakker vanochtend, maa even bij ons in bed, en toen sliep ze weer verden en heeft ze om 7 uur haar eeste fles gehad, die dronk ze niet echt super.. je zou denken, zo'n lange nacht dan heb je toch wel honger maar niet echt dus? de 2e fles om half 12 heeft ze wel bijna leeg gedronken, ik ga gewoon even kijken hoe het zal gaan vandaag en daN zien we wel wat we doen...kijken waarbij ze het meest binnenkrijgt lijkt me nou nogmaals bedankt voor alle reaCties!
Wij zijn met 16 weken overgegaan naar 4 flessen, 3 van 180 x 6 en de laatste van 210 x 7 met rijstebloem. Het kindje doet het er prima op, ze slaapt nog veel dus zo komen we veel beter uit. Vandaag heb ik net bedacht dat ze dus nog niet helemaal 4 maanden was maar goed het is zo gegaan. Heb het hier op het forum aan de voedingsdeskundige gevraagd en die zei dat het kon. Onze dochter was al wel 7 kilo dus vertrouw er maar op dat het goed is gegaan zoals we het deden. Ze drinkt nu iets meer en laat ook wel wat staan, dus al een maand ofzo krijgt ze deze hoeveelheid. Met bijvoeding wachten we tot ze 6 maanden is. groetjes
hoi hoi< ben toch weer teruggestapt op het vorrige schema met vijf flessen ze wou ook helemaal nie meer goed drinken van die vier flessen nog minder dan ze van van vijf flessen dronk dus denk dat ze er toch nog niet aan toe is en blijf nu gewoon nog op het oude schema wel ga ik binnekort even vragen of het niet erg is als zo zo weinig drinkt of hoe ik het het beste kan doen misschien morgen even cb bellen ofso nou dames alsnog bedankt!
Hier vanaf 4 maand al 8 uur 180+6 12 uur 180+6 16:00 180+6 20:00 180+6 en tussendoor fruit en groenten
heerlijk hoor zo"n schema dan kan je zelf ook lekker wat meer slaap pakken! maaR goed ik weet het ook niet heb nog niets vd kinderaRts gehoord die zOu me vaNmiddag bellen over hoe of wat dus dan hoor ik het wel weer wel heeft zE daarnet (toen waRen we net terug van de osteopaat) Heel haaR flesje leeg gedronken voor het eerst in twee weken ofso wie weet gaaT zE dat nu vaker doen? we zUllen het zIen haha groetjes!
Hier ook altijd een hele slechte drinker gehad hoor hoeveel flessen en spenen ik wel niet heb aangeschaft , zelf met tuitbeker en gewone beker aan de gang geweest. Dus uiteindelijk met 3 mnd al gaan bijvoeden op advies van cb. nu drinkt ze uiteindelijk veel en veel beter met de avent fles en de 1,2,3 speen van bibi. en het na 4 flessen gaan eigenlijk regelde ze dit zelf een beetje net zoals ze zich nu na de 3 flessen toe werkt
hoi hoi ja ik weet t ook niet hoor.. eerst zei kinderarts ga maar terug op 6 flessen om te kijken of ze dan meer binnen krijgt maar dit wou mevrouw echt niet, ze regelt het precies zo dat ze ongeveer aan de 760 cc zit op een dag. dus ik dat nog weer gezegd dat het niet werkte de nachtvoeding zegt ze dan dat het misschien gewoon kan dat ze aan deze hoeveelheid genoeg heeft.. naja ik weet t ook niet hoor :S stom gedoe allemaal!? we zullen wel zien... volgende week heb ik nogw eer een consult met mn eigen kinderarts dus dan hoop ik meer te weten te komen. @danjo ja ik heb ook een hele reeks flessen en spenen, mevrouw wilt nu alleen nog maar avent haha en mijn meisje kan snachts gewoon maar maximum 9 uur achter elkaar slapen, dus zou ze in principe haar laatste fles om 10 uur kunnen hebben want de eerste moet om 7 uur voor mijn werk maarja dan kom ik niet echt uit op een schema haha dus dan maar weer om elf uur wakker maken of ze drinkt hem slapend.