Friso of nutricia?

Discussie in 'Voeding' gestart door eliesja, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    gebruikte eerst nutrilon nr.1
    maar noa had ontzettende last van krampjes...

naar aanraden van sweetangel ben ik overgestapt op friso... en sindsdien heeft ze geen krampjes meer... heerlijk dus.. :D
    en t scheelt ook in geld

2. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben begonnen met nutrilon1 omdat Lynn dat in het ziekenhuis kreeg. Ben ik thuis op doorgegaan. Lynn reageerde hier niet goed op, heel veel kramp waardoor ook veel huilen. Ben toen op advies van CB overgegaan op Nutrilon omneo maar daar kreeg Lynn nog meer kramp van en wat uitslag. Nu ben ik over op de friso comfort, ook op aanraden van het CB en Lynn heeft nauwelijks nog kramp en de uitslag is weg. Ik ben voor friso dus.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het eerste pak wat ik gebruikte was nutrilon, nu friso. Waarom? Leo verdraagt eigenlijk alle voeding wel en Friso is 2,50 euro voordeliger. Even rekenen: 1 pak per week --> 10 euro per maand bespaard!

Groet van Kiki

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @Nicole28

Ik ben ook begonnen met nutrilon 1 en nu Lynn in het ziekenhuis ligt, krijgt ze Friso 1. Ze reageert hier goed op, geen krampjes, wel scheetjes, maar de lucht moet er toch uit. Heb ook omneo geprobeerd en daar reageerde mijn Lynn hetzelfde op als jou Lynn. Wil eigenlijk ook wel friso gaan gebruiken, maar heb hier de kast nog volstaan met nutrilon. :( . Maak ze gewoon op en ga dan over op friso.

liefs juud

5. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik hoor wel heel veel positieve ervaringen over Frisio...
    Toch straks op het CB maar eens navraag doen wat nou het beste is. ;)
    En dat het wat goedkoper is, is dan mooi meegenomen.

Wel vreemd dat de meeste baby's op Nutrilon zo slecht reageren terwijl ze toch volop reclame maken dat ze zo goed zijn... :confused:
    Ga toch dit topic eens heel goed in de gaten houden. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.

Greetz Ingrid

6. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Hoi Juudje,

Ik zou als ik jouw was meteen op friso overgaan. Ik had ook pakken omneo op voorraad maar dat kon me niks schelen, ik had zoiets van Lynn reageert goed op de comfort dus daar ben ik gelijk mee begonnen. Als je eerst de andere voeding opmaakt en ze daar weer niet goed op reageert moet je weer van vooraf aan beginnen.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@Nicole28

Ja precies. Als je merkt dat je kindje niet goed tegen die voeding kan dan maak je die pakken toch zeker niet op omdat je ze nog in de kast hebt staan? Misschien kun je ze terugbrengen als je de bon nog hebt?
    Ik zou ze in elk geval echt niet opmaken hoor.

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Heb nutrilon 1 in de kast staan en daar reageerde ze ook goed op. Op aanraden van cb heb ik een pak omneo gekocht. Deze is nu half leeg/vol en wil hem dus niet meer gebruiken.

Maar friso scheelt idd 2 tot 3 euro per pak en ze vindt deze ook lekker (hamburgersmaakje, hihi)

liefs

9. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik gebruikte eerst Nutrilon hypo-allergeen, wat een *&&^%spul. Hij is nu op de Omneo (ook van Nutrilon) en heeft geen last meer van krampjes. Helaas hebben we nog steeds elke dag 5 ml lactulose nodig om hem eens in de drie dagen te laten poepen.... :cry: Maar ga ook eens checken wat ze bij ons het kdv gebruiken.....goeie tip!

xxx

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @flappie

Ik heb bij Lynn, toen ze niet poepte een half theelepeltje olie in haar fles gedaan en een halve dag later had ze me toch een poepbroek! Tot aan dr navel zat ze onder. Zat duidelijk in de weg en daarna was het goed. Let wel op: dit mag je maar 1 keer per dag doen!

liefs Juud

11. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wij hadden eerst voeding van Friso.
    Tijn kreeg hier last van en zijn toen overgestapt naar de Nutrilon en gebruiken die nu nog steeds en werkt prima!

12. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    We hebben alles al geprobeerd,Juudje... ook olie in de fles, en druppels...extra water noem maar op. Maar toch bedankt!

xxx

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij hebben nutrilon forte , hij is zes weken te vroeg geboren en in het zkhs zijn ze begonnen met nutrilon 1 standaard, hij had erg veel moeite met drinken omdat hij de kracht niet had.. op de uitgerekende datum kon hij niet meer van de fles afblijven ;) Hij had zoveel honger dat we over zijn gegaan op nutrilon forte.

Similac heeft maar 1 soort, friso meerdere.. en friso heb ik 2 dagen geprobeerd hij heeft alleen maar overgegeven en verstopping gehad..

Met nutrilon heeft hij nog nooit geen verstopping gehad.. en voelde hij zich kiplekker.. tja dan kost het maar wat meer (en forte kost nog weer meer dan standaard :) )

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mischien wat groene zeep erin? :confused: Klinkt beetje raar, maar dit zegt mijn mams altijd, als het poepen niet lukt, mischien een tip van oma, heb het zelf nog niet geprobeert, omdat Alyssa alleen maar dunne ontlasting heeft! ;)

Jee als ik jullie allemaal zo hoor, dan zijn de meeste heel tevreden over friso. Maar wat ook wel weer blijkt is dat ieder kindje ook wel anders is!

Alyssa krijgt nu nog steeds nutricia en ik geef er nu wat nutriton bij. Stel dat ik over ga op friso kan ik dan wel die nutriton van nutricia erbij gebruiken? Ze is geen overdreven spuger hoor, maar nu spuugt ze nog maar zelden.
    Moet zeggen dat Alyssa weinig last heeft hoor,geen krampjes enzo, (ben echt gezegend hiermee :) ), maar ze heeft al vanaf dat ik fv geef alleen maar dunne ontlasting en heel vaak zit ze er zo erg onder dat ik haar in bad moet doen! :rolleyes:

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij geven nutrilon standaard, en dat bevalt prima.
    Waarom dat merk? weet ik eigenlijk niet, daar had ik kant en klare pakjes van gekocht, en toen de borstvoeding terug liep, ben ik daar mee begonnen met bijvoeden, en daarna dus overgestapt op nutrilon poeder.

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is,
    degene die nu friso gebruiken omdat nutricia niet goed viel, hebben diegene wel eerst bv gegeven?

Vroeg het me zomaar af...

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb bij de 2 meiden Friso gegeven en gaat het nu bij nr 3 weer gebruiken. Ben er super tevreden over. Ik heb wel bij beide meiden de groene en de blauwe moeten mengen tegen krampjes, maar ging prima!

18. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik ben met de eerste begonnen met Nutrilon. Het was de voeding die het ziekenhuis gaf.
    Hij is in juli geboren en kreeg na een paar weken last van zijn ontlasting (ook door het warme weer) - het leken wel geitenkeuteltjes. Ik had van alles geprobeerd: extra water, olie, lactulose, maar niets hielp. Toen ben ik begonnen met Friso Comfort met een klein beetje extra water: 20 cc per flesje. Toen ging het veel beter.

De tweede kreeg en Thomas krijgt vanaf het begin Friso en dat gaat heel goed.

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Daarom ben ik nieuwsgierig naar of diegene gelijk nutricia krijgt of nutricia krijgt na bv.
    Krijg het idee dat als je wel eerst bv hebt gegeven ze wel tegen nutricia kunnen en als je geen bv heb gegeven je beter friso kan nemen, maar weet niet wie hoe en wat, maar daarom wilde ik dat ff weten, was wel nieuwsgierig. Mischien lul ik wel uit mijn nek hoor!

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik heb dit dus andersom, gebruikte eerst nutrilon, resultaat, huilen, huilen, huilen en nog eens huilen. Ziekenhuisopname Lynn, kreeg daar friso, nergens last van. Thuis weer nutrilon en weer huilen, dus nu overstap naar Friso.

liefs Juud

Deel Deze Pagina