Friso of nutricia?

Discussie in 'Voeding' gestart door eliesja, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@Juudje: zoals heel veel baby's dus...

Eliesja, nu je het zegt... Ik heb daar nog nooit op gelet als ik eerlijk ben...

2. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb Lynn geen borstvoeding gegeven maar gelijk flesvoeding. In het ziekenhuis heeft Lynn Nutrilon gekregen en daar ben ik toen zij thuis kwam na een week ook mee begonnen. Ze kreeg al vrij snel last van kramp en harde ontlasting, ben toen op de nutrilon omneo overgegaan. Hier werden de krampen 3x zo erg van, ben toen in overleg met het CB overgegaan op friso comfort en het gaat nu perfect met Lynn. Het is een heel ander kindje geworden. Heerlijk! Geen borstvoeding dus maar gelijk de fles.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat mij was opgevallen tijdens mijn zoektocht op internet toen Caitlin problemen kreeg met nutrilon

is dat veel baby's heftig reageren op nutrilon
    en zie hier ook weer

nu ligt het bij Caitlin wat ingewikkelder omdat die een lactose intollerantie had

maar toch zijn wij ook overgestapt op frisio voeding "allergie care"

bijna meteen reageerde ze goed , nutrilon hypo allergeen bevatte toch teveel lactose

ons werdt toen aangeraden om over te stappen op frisio omdat over het algemeen baby's daar beter op reageren dan nutrilon

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ben gisterenavond nog naar de buren gelopen, daar een pak friso gehaald en de laatste fles daarmee gegeven. Vannacht was het bal, om 2 uur wakker, kunnen rekken tot half 4, daarna om 6 uur wakker, kunnen rekken tot half 8 en maar schoppen en krijsen en gebalde vuistjes. Geef ze bij de volgende fles een half theelepeltje olie in de fles, want mevrouwtje heeft al vanaf maandag niet gepoept en die nutrilon moet eruit. Zo zielig voor die kleine, hoop dat de friso snel aanslaat.

Waarom zeggen ze overal dat het niet uitmaakt wat je geeft, dat er hetzelfde inzit?

liefs Juud

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    En waarom moet eenpak voeding binnen 4 weken op zijn, na opening? Gaan dan de voedingsstoffen eruit?

Liefs Juud

6. sweetangel100

Op het CB zeiden ze ook dat veel kindjes Nutrilon niet meer kunnen verdragen vanaf het "vernieuwd receptuur" ... Bij Iman was dit ook zo, de eerste doos was nog de oude nutrilon en had ze nergens last van, vanaf de doos erna geen het loos :(

Dat van hypoallergeen klopt trouwens Deb... Bij Friso zijn de eiwitten nog kleiner gemaakt dan bij Nutrilon... Daarom kun je Nutrilon bv preventief geven, maar als je kleintje al een allergie of iets heeft dan is de hypoallergeen van Nutrilon niet goed genoeg meer!

Geen idee Juud, waarom een pak binnen 4 weken op moet... Wist dat helemaal niet haha... Binnen een week is het pak toch op hier.

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Binnen hoeveel dagen na overstap op friso moet dit aanslaan? is dat binnen een uur, een dag, een week?

liefs Juud

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel was een dysmatuur kindje (te klein voor de zwangerschapsduur, 2,5 weken te vroeg geboren na Helpp), en in het ziekenhuis kreeg ze Friso, en later Friso Comfort voor het spugen (ze spuugde gewoon omdat ze te veel voeding kreeg op dat moment). Met het begin van de comfort, begonnen ook de vele poepbroeken, en de krampen. Dit heeft geduurd tot ik een complete overstap heb gemaakt op de similac. Daarmee heb ik goede ervaringen vanuit mijn werk (KDV). Sibel verdraagt deze voeding uitstekend! Ze poept nu 1 keer per dag, en heeft totaal geen krampjes meer!

Similac heeft idd maar 1 variant. Dat ervaar ik persoonlijk als positief. Ik zal niet zeggen dat al die varianten met hun verschillende werkingen flauwekul zijn, want ik kan bv niet oordelen over hypo-allergene voeding, maar hoe meer varianten men bedenkt, des te meer het oplevert... Althans dat is mijn gedachten (en ervaring) hierbij. Voor iedereen bij wie het wel werkt: Super!

9. sweetangel100

Iman was ook dysmatuur en kreeg in het ZH nutrilon... Op die kant en klaar flesjes in het ZH deed ze het goed, dus thuis ook aan de nutrilon... Eerste doos ging prima, toen een doos waar "vernieuwd receptuur" op stond en toen ging het mis...
    Heb echt met mijn handen in het haar gezeten, ik had zoveel medelijden met haar, ze had zoveel pijn... Ze sliep na een flesje maximaal een half uur en dan huilde ze tot de volgende fles en als ze dan weer honger had moest ik haar weer die melk geven waar ze zoveel pijn van kreeg... Dat deed mij zoveel pijn en verdriet...
    Ik snachts nog de nutricia-voedingslijn gebeld; hun tip was natuurlijk dat het kindje minimaal 2 weken moet wennen aan het nieuwe receptuur... 2 dagen later het CB gebeld, op aanraden van hen per direct overgestapt op Friso Comfort, nou Iman heeft nog 2 flesjes krampjes gehad en daarna had ik een heel ander kind ervoor terug!
    Ik ben nog nooit zo blij geweest...

Bij Iman (@ Juudje) duurde het dus maar 2 flessen en toen zag ik verbetering, maar CB zei dat het ook had gekund dat ze langer nodig gehad had om er aan te wennen... Kindje moet toch weer wennen aan een andere voeding...

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn heeft 4 weken BV gehad, daarna overgestapt op Nutrilon standaard. Dit ging een paar dagen aardig goed. Daarna had ze ontzettend veel slijmvorming, je hoorde het achter in haar keel zitten (het CB zei dat het een verkoudheid was, ammehoela). Toen ze ontzettend veel begon te spugen, zijn we overgestapt op Friso standaard. Sinds 2 dagen gebruiken we dit. Lynn heeft amper nog slijm in haar keeltje en spuugt alleen nog maar "mondjes". Ik moet het nog even aanzien, maar de 1e ervaringen zijn goed.

Volgens mijn huisarts schijnt Friso wat zuurder te zijn van smaak en hierdoor wat meer op borstvoeding te lijken...

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ben na 4 weken BV Friso Preventief hyper-allergeen gaan geven omdat Sarah veel kans heeft om allergie en astma te krijgen. Mijn verloskundige en het consultatiebureau zijn erg voor Friso.

Het klopt inderdaad dat de smaak van Friso het dichtst bij BV ligt, dat zei de kraamverzorgster ook, het ging ook meteen goed trouwens.

Maar mijn schoonzussen gebruiken Nutrilon en dat gaat ook goed, dus ja...

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Sinds een week ongeveer gebruiken we alleen maar nutrilon standaard. Ik geef er ook een paar schepjes nutriton bij en moet zeggen dat het volgens mij, nog steeds goed gaat, ze drinkt alleen wel erg veel! zit nu aan de 5 x 200cc, heel soms zit er 1 van 230 bij (4x200cc en 1x230cc). Ze spuugt nog wel, maar dat is meer een mondje terug, het is wel altijd wat slijmerig :eek: Haar ontlasting is op dit moment weer SUPER dun, iedere keer als ze gepoept heeft moet ik haar helemaal verschonen en het gebeurt nog wel es dat we net weg zijn, dan moet ik haar in de auto verschonen. :( Iedere keer als ik nieuwe voeding moet kopen, sta ik voor de friso... Zal ik het proberen, denk ik dan, maar volgens mij heeft ze niet echt last van de nutricia.. :rolleyes: Weet het niet..
    Afgezien van de voeding, slaapt ze minder overdag, af en toe beetje jammeren, maar verder is ze wel lief, om 20.00 uur ligt ze op bed, dan krijgt ze rond 22.00uur nog laatste fles en slaapt dan door tot een uur of 7.15uur.. Dat is op zich goed toch? Alleen die ontlasting overdag, soms wel 4 x! :confused: Hoe is de ontlasting als je friso gebruikt?

13. sweetangel100

Ik gebruik Friso comfort (tegen krampjes en harde ontlasting en tegen spugen) en Iman poept 1 keer per dag mooie pindakaas :)

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    werkt dat bij iman? Lynn spuugt nu meer, dan met nutricia!

liefs Juud

15. sweetangel100

Jawel die voeding helpt goed bij Iman, alhoewel zij de voeding niet gekregen heeft voor het spugen, maar voor de krampjes.
    Ze heeft wel een tijd echt met kracht golven uitgespuugd, toen kreeg ze ook al Friso. Het bleek dat ze last had van reflux, de osteopaat heeft dat nu verholpen.

16. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik heb de eerste 3 weken bv gegeven en nu geef ik mijn dochtertje nutrilon hypo-allergeen. Maar sinds ik dat geef heeft ze last van uitslag. Op het cb zeiden ze dat dat warmte uitsag is, maar nu ik hier heb gelezen ga ik steeds meer denken dat het van de nutrilon is!
    Ik overweeg nu om kruidvat extra care te gaan proberen.

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    in het ziekenhuis kreeg rene frisio. toen we thuis kwamen hebben we dan ook gelijk frisio gehaald en bevalt ons prima hij heeft voor hoever ik weet geen last van krampjes en poept tot nu toe nog elke dag. als het zo blijft blijven wij op frisio.

18. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik ga maandag ook maar Frisio halen. Denk dat ik dan comfort doe. Lucas heeft ook ontzettend veel krampjes. Ik heb een tijdje een combi gebruikt van Nutrilon Omneo en Standaard. Hoe meer ik afbouw naar de Standaard hoe meer last van krampjes. Maar moet zeggen dat Omneo ook niet alles is. Echt helpen tegen de krampjes doet het niet. Is alleen wat dikker waardoor Lucas minder terug geeft met een boertje...

Ik hoop dat het gaat lukken!

Greetz :)

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi inkie, Ik zat ook op de omneo gemengd met de normale nutrilon.
    Nu ben ik over op Friso en mevrouw heeft nog nauwelijks last van krampjes!

Liefs Juud

20. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik kom net terug van het kruidvat. Toch maar besloten om meteen de Friso te halen. De Nutrilon was net opgegaan. Ik ga nu ook maar duimen draaien dat het bij Lucas ook werkt.
    Ben jij ook overgegaan naar de Friso Comfort of heb je de normalen en hoe lang duurde het bij jou dat de kleine uk minder krampjes kreeg?

Liefs ;)

Deel Deze Pagina