Friso of nutricia?

Discussie in 'Voeding' gestart door eliesja, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik ben overgestapt op de normale. Lynn heeft nog een dag of 3 last gehad. Eerst moest die Nutrilon uit die darmpjes. Nu heeft ze nog wel ooit last van haar darmpjes. Als ze erg gulzig heeft gedronken bijvoorbeeld. Maar niet meer zoveel als toen met de Nutrilon. Schijnt dat veel kindjes niet tegen de "verbeterde" receptuur kunnen. Lynn in ieder geval niet en een magnetiseur heeft dat bevestigd.

liefs Juud

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja he Juudje, nu heeft ze 'normale' krampjes he?
    Bij Iman zag ik dat verschil toen ook duidelijk toen ik overgestapt was...

3. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik kan bijna niet wachten... Vind het zo vervelend om te zien dat Lucas het uitkrijst van de pijn. Zelfs tijdens het drinken van het flesje heeft hij er last van, terwijl ie z'n dorst heeft. Het flesje gaat wel op, maar daarna is het weer raak.

Vanmiddag was het zo leuk met de kleine vent. Hij was met z'n armen en handjes aan het spelen/ontdekken. Gekke gezichten aan het trekken en iedereen aan het volgen en vooral veel lachen. Totdat weer ruw verstoord werd door de *%^^# krampjes :evil:
    Wil hem veel vaker zo blij zien, zonder verstoringen...

Greetz ;)

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ja nu zijn het gewone krampjes. Dan huilt ze even en dan laat ze een scheet en dan is het weg. Ben zo blij dat ik ben overgestapt.

Liefs Juud

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selaam

ik had eerst nutrilon 1normaal, maar tamer spuugde heel erg dus ben toen overgestapt naar friso comfort maar hij spuugde nog steeds, ben toen ook dat oranje pak johannesbroodpitmeel gaan gebruiken en dat ging goed. ik wilde daarna nutrilon omeon proberen maar meneer wilde er niets van weten dronk bijna niets, na 3 dagen toch maar weer frios comfort en daat gaat perfect.

6. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ben er nu wel achter dat het even wat meer moeite kost om de Friso Comfort klaar te maken. Je oet echt heel heet water gebruiken om het goed op te lossen en daarna wat koud erbij.

Domme ik #-o #-o Wel goede flesvoeding halen en niet helemaal goed gelezen. Is wel handig om daar een speen bij te gebruiken waar de voedig goed doorheen kan. Gebruik nu een Difrax maat S speen, maar ben bang dat ik met dit dikkere spul een maat M nodig heb. Heb net maar geprobeerd het gaatje iets groter te maken. Zo maar eens proberen en anders wordt het toch nog even wachten tot maandag met de overstap.

Welke speen gebruiken jullie met de wat dikkere Comfort voeding?

Greetz :)

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik moet vorige week nog schrijven dat rene het zo goed doet met frisio. nou aan het eind van de dag was het dus raak krijsen huiel en gillen rood hoofdje en al 5 min en toen was het over. ik wist niet wat ie had dus ik kijk in zijn luier zat er toch een keuteltje in net knikers poepte die kei hard. ben dus maandag op advies van cb op de comfort over gegaan en eind van de dag resulteerde dat in een goede poep luier. gelukkig poept ie nu weer zonder pijn te hebben. hij zit nu af en toe onder tot aan zijn rug hihi het is ook nooit goed he. maar verder ben ik tevreden over frisio en de comfort heeft nog een voordeel hij moet harder zuigen dus beter zijn best doen en wordt er moe van dus slaapt ook nog eens lekker.

8. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heb net de eerste fles gegeven met de Friso Comfort... Dat was een groot feest. M'n knul was helemaal tevreden na zijn fles! Omdat het wat dikker is moet ook hij er wat meer moeite voor doen. Maar nu ligt hij als een roosje te slapen. Geen ge-emmer dat het niet genoeg is of dat hij niet aan z'n zuigbehoefte gekomen is. Als hij dan in de loop van de dagen ook nog minder krampjes heeft, dan gaan de restjes Nutrilon voor goed de kasten uit :)

Goed weekend allemaal ;)

9. sweetangel100

Ohh Inkie zo heerlijk! Kweet nog hoe blij ik toen was na de overstap! Kheb veel spenen geprobeerd want khad hetzelfde probleem en bij Iman werkte uiteindelijk de lange smalle fles van de HEMA het beste.

10. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Nu 5 flesjes later... een stuk minder krampjes. Lekker rustig. Nog geen mondje of spuugje terug gehad. Ligt nu voor de 2e keer in bed zonder veel protest.
    Wil echt al gaan juichen \:D/ , maar wacht daar nog een beetje mee tot ik een paar dagen verder ben...

Sweetangel: heb in de Difrax speen (maatje S) maar een iets groter gat gemaakt om zo deze zondag ff door te komen. Morgen maar een maatje grotere speen halen ;)

Greetz

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @inkie, ben blij dat het zo goed aanslaat bij Lucas. Van difrax hebben ze ook een maatje M. Veel succes en begin maar vast te juichen hoor, mag wel.

liefs Juud

12. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Begin steeds harder te juichen \:D/ ... Haha!
    Speen maatje M net geprobeerd. Binnen no-time was de fles leeg. Gaat echt lekker.
    Had eerder om moeten gaan :D :D

Kan tegen iedereen zeggen: pak Friso! Doet je kleine uk goed en het scheelt ook nog eens in je beurs. Is ff wat goedkoper. Mooi meegenomen, maar niet het belangrijkste.

Bedankt voor alle tips! :thumup:

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    And the winner is Friso! :) ;)

Ik gebruik nog steeds nutrilon, het gaat naar mijn idee nog steeds goed, maar nou is Alyssa al geen huiler en krampjes heeft ze ook bijna niet!
    Alleen die ontlasting nog steeds.. :( :( grrrrr Daar wordt ik nog steeds niet goed van.. :rolleyes:

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ben ook van plan om na de bevalling fv te geven, en ik hoorde van de kraamzorg gisteren dat ik kon kiezen uit friso of nutrilon premium voeding.
    Ik heb hier dus nu alles gelezen, en het wordt dus echt friso. Nu heb ik alleen nog een vraag, aangezien ik al wat in voorraad wil halen, mag ik nu al direct de friso comfort halen, of moet ik eerst de friso standaard kopen.

Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven.

Groetjes Vera

15. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ik gebruik al vanaf de eerste dag NAN 1 van Nestle, dat is ook hypo-allergene voeding. Gaat heel goed, Loïs spuugt vrijwel nooit.

Ze heeft wel enorme stink luiers en poept 4x per dag :)

16. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Het beste kan je gewoon eerst de standaard van Friso halen. Als de kleine daar goed op reageert is het niet nodig speciale voeding te halen. Mocht het straks nou toch beginnen te spugen of krampjes krijgen of moeilijk een poepluier kunnen krijgen kan je altijd nog overstappen...

Moet zeggen dat de poepluiers goed stinken van dat Frisio Comfort! :p

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als ik jou was zou ik gewoon 1 pak Friso staandaard kopen en kijken hoe je kindje reageerd. Als het goed gaat kun je verder inslaan, mocht het niet gaan, kun je alsnog overgaan op de comford.

Hier trouwens nog een Friso fan hoor. Ik heb eerst 4 maanden bv gegeven en wilde toen overgaan op fv. Eerst heb ik de Nutrilon staandaard geprobeerd, maar daar ging mijn zoontje enorm van spugen. Toen Friso comford en dat ging perfect. Ook met de darmpjes, poepen ging super, nooit geen problemen mee gehad.

Ik las nog ergens dat iemand dacht dat Nutrilon voeding bv het dichtst evenaard, maar ook Friso voeding is gemaakt met prebiotische vezels en dat zijn die vezels die de bv nabootsen. Dus ook Friso probeerd ze dicht mogelijk bv te benaderen....

18. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik heb inmiddels na een week een herboren kleine uk hier... Ongelovelijk dat er z'n verschil kan zijn tussen FV. :D :D :D

De nutrilon is hier inmiddels uit de kast weg en beland in de vuilnisbak en 1 pak die nog niet geopend was heb ik maar gedoneerd aan de kinderdagopvang waar Lucas vanaf januari naar toe gaat. Daar gebruikn ze het dus wel... Dat wordt dan eigen voeding mee nemen ;)

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    @loetje
    Ik heb nu 1 pak friso standaard gekocht, en ik wacht idd af hoe de kleine erop reageerd. Maar mocht ik op zondag bevallen of na huis mogen, heb ik tenmiste voeding in huis.

Groetjes Vera

20. sweetangel100

@ Veraenroy: idd niet beginnen met Friso Comfort hoor... Misschien heeft je beebje dat helemaal niet nodig! ... Het is toch een 'speciale' voeding! Veel beebjes doen het goed op friso 1 normaal, en anders kun je nog altijd overstappen of gaan combineren in overleg met CB.

Deel Deze Pagina