HAI mijn moppie is nu 3.5 maand en weegt meer dan 6 kilo, ik denk nu zo'n 6.5 kilo. ze heeft als ze moet poepen 2 uur lang altijd erg krampen en huilt heel zielig als ze poept omdat het eerste beetje hard en donkergroen is en als dat eruit is komt de rest, mosterdgeel en zachter. ze poept ook maar 1 keer in de 3 dagen en ik heb het gevoel dat ze dan altijd tegen verstopping aan zit. nu ben ik zelf heeeel voorzichtig met het beginnen met bijvoeding voordat ze 4 maand is, ik wil dat eigenlijk niet, maar ze is zwaarder dan 6 kilo en bijna 4 maand en ik heb begrepen dat fruit (zoals peer) kan helpen laxeren. extra water doe ik al standaard bij de flesvoeding, helpt niet echt. ze krijgt nu 5 keer 180/6 en drinkt dit niet altijd op. zal ik nog 2 weken wachten? of voorzichtig proberen? als ze heeft gepoept is ze duidelijk opgelucht en valt altijd als een blok in slaap daarna, ik wil haar eigenlijk gewoon helpen. is er anders ook speciale flesvoeding tegen verstopping?
Ik zou nog niet met fruit beginnen. Sowieso is het beter om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding. Als je wel begint, kun je beter eerst met groente beginnen dan met fruit. Fruit is veel zuurder, waardoor een kindje (zeker zo vroeg) last van krampen kan krijgen. Dus dan krijg je juist het tegenovergestelde effect dan wat je wilt. Extra vocht geven kan soms helpen, maar dat doe je dus al. Vraag anders eens op het CB of zij nog tips hebben, of dat je met fruit kunt beginnen. Succes!
Er is zeker speciale flesvoeding voor verstopping. Nutrilon Omneo (gele verpakking). Dit kan helpen, maar is natuurlijk geen garantie. Ons zoontje heeft ook last gehad van (ernstige) verstopping, maar de Omneo hielp niet bij hem. Wij zijn destijds op aanraden van de huisarts begonnen met bijvoeding (fruit) bij drie maanden en dit hielp!! Je zou eerst kunnen beginnen met de speciale flesvoeding en kijken hoe ze daar op reageert (probeer het minstens twee weken want die tijd hebben ze nodig om aan de voeding te wennen) en mocht dit niet lukken kan je altijd nog beginnen met bijvoeding. Als je gevoel je ingeeft om gelijk met bijvoeding te beginnen, moet je dan gewoon lekker doen. Je zult best even vreemde reacties krijgen van mensen om je heen, maar jij beslist uiteindelijk wat het beste is voor je kind. Toen ik bij 3 maanden begon met bijvoeding had ik zelf zoiets van: liever een kind wat goed kan poepen, dan een kind wat verstopping heeft omdat het "not done" is om eerder dan 4 maanden te beginnen met bijvoeding. Succes!
misschien heel stom maar heb je al geprobeerd om een druppel olijfolie door de fles te doen? Julian heeft er ook flink moeite mee.. Ik heb me nog niet verdiept in bijvoeding dus daar kan ik geen antwoord op geven
ja olijfolie geprobeerd, doet helemaal niks helaas. ze heeft nu alweer 2 dagen niet gepoept en ik merk gewoon dat ze er last van heeft, ik ga anders wel overlegeen met het CB want ik wil niet zomaar met bijvoeding beginnen als het niet verstandig is. Eline23: ben wel blij om te lezen dat het sommige kindjes dus wel helpt
Het is niet zowiezo beter om te wachten tot 6 maanden... Het is aan te raden in ieder geval te wachten tot 4 maanden en vanaf 6 maanden moet je bijvoeding gaan geven.
Ik heb zojuist bij de Etos kindicol van VSM gehaald dat helpt de ontlasting zachter maken en ga het straks proberen, misschien helpt het bij jou meisje ook wel
Wij hadden hier hetzelfde probleem met ons meisje,al vanaf de geboorte, keihard, ze kreeg het er zelf niet uit, we zijn toen naar de huisarts geweest en die schreef lactulose voor, kan je zonder recept halen en verricht echt wonderen, het is nog steed hetzelfde proces, 1 keer in de 2 dagen en begint redelijk stevig en daarna zachter. We doen het door de fles.
kindicol of lactulose, het is het proberen waard, maar met de lactulose is het bij je meisje dus nog steeds 1 keer in de 2 dagen met moeite? of is het wel met minder pijn?
kindicol in de fles van 17.30 gegeven en om 18.15 poepluier, lijkt dus te helpen....vandaag 2x poepluier en deze dus ook zacht
nou wij zijn met de 2 1/2 maand begonnen met fruit omdat levi niet kon poepen (zelfs klysma's, medicijnen,oliedruppels, massages, speciaal voeding, rosivicee laxo enz... werkten niet) sinds de fruithapjes gaat het als een tierelier iedere dag zonder pijn of moeite 2x per dag een prachtig drolletje dus ik vind het een dikke aanrader!!!
ja das mijn ervaring meid heb zelf ook veel adviezen gehad maar uiteindelijk toch gedaan wat het beste voelde
2 1-2 maand was levi en mijn vriendin zelfs 2 maanden maar wij allebei hebben er goede ervaring mee wij hebben ouderwetse huisarts die ermee kwam nadat we zoveel hadden geprobeerd en de clysma´s waren de druppel 7 stuks kregen we ermee, moest het wel mee lukken zei die arts....