Te weinig flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie25, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter is een kleine eter en een snelle spuger. Maar nu twijfel ik of ze niet te weinig binnen krijgt? Wie kijkt er even mee en heeft tips?

Ontbijt: 180/6 melk en dan met pap in een bordje
    Tussendoor: fruit + beetje roosvicee (als ze drinken wil)
    Lunch: 1 boterham + fles 90/3
    Tussendoor: rijstenwafeltje + fles 90/3
    Avondeten: aardappels+groenten en yoghurt toe

Dus ze krijgt alles bij elkaar 400ml melkvoeding en yoghurt (geen idee hoeveel ml) Ik heb het idee dat het zo weinig is wat ze binnenkrijgt maar ga ik proberen meer in haar flessen te doen die ze krijgt spuugt ze uit of ze weigert gewoon het op te drinken. Moet ik stoppen met de yoghurt of met de rijstewafel en haar dan in plaats daarvan een fles geven?

Fles na het avondeten wil ze ook niet en als ze hem leegdrinkt spuugt ze een groot gedeelte weer uit. Voor de rest doet ze het gewoon goed,ze slaapt goed en is vrolijk enz. Verder groeit ze gewoon op het gemiddelde lijntje. Ze is zo anders met eten dan onze zoon. Die at/eet alles wat los en vastzit ;)

2. rums

rums Niet meer actief

Als ze goed groeit en tevreden en blij is dan lijkt mij dat ze niet te weinig krijgt.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Op de verpakking van Friso staat dat ze op deze leeftijd 3 flessen van 180+6 moet en dat haalt ze dus bij lange na niet. Vandaar m'n onzekerheid :)

4. rums

rums Niet meer actief

Aaa kijk vandaar. Is natuurlijk ook maar een gemiddelde en aangezien je dochter ook andere voeding erbij krijgt. Ze groeit goed en tevreden!
    Herken je gevoel wel goed.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

En vooral omdat onze zoon een ontzettend grote eter is! Die moest altijd heel erg wennen als er een fles "weg moest" Hahaha. En nog steeds heeft hij af en toe dagen dat hij zoveel eet dat ik denk "waar laat hij het toch???"

6. rums

rums Niet meer actief

Haha maar dat is dan ook een jochie. Mijn twee neefjes verschillen ook dag en nacht. Daar zit 2,5 jaar tussen en die verschillen qua bouw ook echt enorm. De oudste is een schriel klein mannetje en zijn broertje een enorme reus!

7. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een flinke spugerd maar sinds we pepti gebruiken is dit veel minder geworden
    mijn dochter is nu bijna 7 maande en drinkt 2x 180/6..
    ook niet heel veel dus maar ze heeft er blijkbaar genoeg aan, ze is hier ook gewoon niet dol op melk waarschijnlijk omdat dit erge pijn bij der heeft gedaan

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

negatieve associaties met melk denk ik.. hier is ze nog DOL op haar melk, ze wappert met handen en benen als ik de fles aan haar laat zien ;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Dat doet Milou ook. Wordt ze helemaal wild en als se aan het huilen/jengelen is dan wordt ze gelijk stil bij het zien van dr fles en dan gaat ze lachen,geluidjes maken en hoppen (op dr benen staan wiebelen en met dr hoofd schudden) Jantje lacht jantje huilt dus letterlijk hahaha. Dus het is hier geen negatieve associatie maar gewoon dat ze niet meer kwijt kan dan dat ze krijgt .... en omdat op de verpakking staat dat ze meer moet krijgen weet ik niet goed of het dan wel goed is wat ik doe.

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zou nu volgens de verpakking ook nog 4 flessen moeten drinken..
    Maar ze.drinkt er maar 2 ..
    Volg je eigen gevoel en je kindje hier in , komt.echt wel.goed
    En herken je gevoel wel hoor !! Ben altjjd aan t zoeken geweest wat betreft voedingen

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is tien maanden? Dan zit ze volgens mij met die yoghurt erbij wel OK hoor. Met 6 maanden is het minimum 500cc zuivel, met een jaar 300cc, ze zit u mooi halverwege.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ze is 9,5 maand nu. De yoghurt vind ze erg lekker dus wil dr eigenlijk ook niet minder daarvan geven om die fles erbij te proppen .... vandaag heeft ze weer eens kaas geproefd (eerste 4x vond ze dat helemaal niks) en dat ging ook wat makkelijker naar binnen dus als ze dat nou op haar brood wil heb ik ook al iets gewonnen....

13. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Misschien is het een idee om haar meerdere kleinere porties op een dag te geven. Bijna 200 ml is best veel op zo'n klein maagje! Misschien 100 ml geven, dan iets bijvoeding, bij honger nog wat flesvoeding?

Ook bij flesvoeding is geven naar behoefte het beste. Zo vaak met de eerste gehad dat ze nog trek had na een fles, en daarna met nog 20 ml erbij heerlijk ging slapen. Of rond etenstijd aan 50 ml genoeg had, en een uurtje later de rest opdronk. Ze regelen het prima zelf, echt!

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ze krijgt geen flessen 180/6 meer. Nouja ik maak wel pap met een fles van 180/6 maar dat is na een nacht helemaal niks op te hebben natuurlijk zo op. Voor de rest krijgt ze nog 2x een fles 90/3. Als ik haar meer melkvoeding wil/moet gaan geven moet ik ergens vast voedsel weg gaan laten omdat ze gewoon heel snel vol is en snel spuugt. Dus mijn vraag was eigenlijk wat moet ik doen: haar minder vast voedsel geven zodat ze ruimte heeft voor meer melkvoeding of krijgt ze toch genoeg als ik het zo blikf doen.

Deel Deze Pagina