BV naar FV, maar hoe!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Rozaly, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hallo,

Na de bevalling ben ik bv gaan geven, dit was niet echt mijn ding en ik ben al snel gaan kolven. Mijn zoon is 7 weken oud en krijgt sinds 3 weken ook elke dag 1 of 2x kv bij omdat m'n productie terugliep. Nu wil ik de bv helemaal afbouwen want ik houd het zelf zo niet vol.
    De 2 kv die hij krijgt zijn hypoallergeen, er zijn geen allergieen in de familie mr dit werd aangeraden. Nu heeft hij ontzettend veel krampjes de laatste dagen, komt dit nu nog door de kv? En als ik standaard voeding ga gebruiken ipv van h.a., moeten zijn darmen dan weer wennen > meer kramp? En moet ik dan bij hetzelfde merk blijven? Heb nu Nutrilon ha, maar vind die eigenlijk ontzettend duur als m'n zoon die niet echt nodig heeft. Friso is bijv al een paar euro goedkoper.
    Ook drinkt hij zo'n 7 keer per dag, terwijl hij eigenlijk op 5x moet zitten volgens de verpakking. Mag ik 7x een kleinere hoeveelheid geven, waarvan 1 voeding bv tot ik volledig afgebouwd heb? En dan teruggaan naar 6 en 5 voedingen?
    Heel veel vragen maar alvast super bedankt voor je moeite!!
    Groeten Rozaly

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Rozaly,

Als er geen allergieen voorkomen in je gezin (zoals bv hooikoorts of astma) dan mag je ook een standaard voeding gebruiken. Je zou dan ook prima over mogen stappen op Friso Standaard.

Het kan zijn dat de darmen van je kindje even moeten wennen aan een andere voeding. Vaak gaat het beter als je de oude en nieuwe voeding een dag of 2 met elkaar mengt (bijvoorbeeld half om half). Eventuele klachten zoals krampjes of een andere ontlasting, moeten na 1 week tot maximaal 2 weken weer over zijn.

Het is normaal als je zoontje nog 7 keer komt voor een voeding, hij is nog zo jong. Het verschilt heel erg per kindje wanneer dat minder wordt. Als je het idee hebt dat hij per keer iets meer kan drinken, kan je het aantal voedingen verminderen door de flessen iets groter te maken. Voor nu is het prima als je totaal op dezelfde hoeveelheid als op het pak uit komt, maar met meer voedingen/ minder voeding per keer. Succes!!

Groetjes Linda

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Super, bedankt voor je antwoord! Nu was ik vergeten op te schrijven dat mijn zoontje een vorm van reflux heeft. Met medicijnen en Johannesbroodpitmeel gaat het nu prima. Hij drinkt ook minder gulzig, eerder had hij in 5 minuten zijn fles op, nu 25-30min. Kan ik jbpm dan ook aan de Friso standaard toevoegen? Of kan ik meteen voor comfort kiezen :) Deze laatste moet met gekookt water aangemaakt worden toch?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Voor reflux hoef je niet persé naar de comfort over te stappen en kan JBP prima aan de Standaard worden toegevoegd. De Comfort (inderdaad met heet water) heeft invloed op de ontlasting, deze wordt iets soepeler/dunner. Mocht je kindje ook last van de ontlasting hebben en/of krampen dan kan de comfort prima. Anders zou je de Standaard kunnen blijven gebruiken met de JBP. Succes!
    Groeten Femke

Deel Deze Pagina