Ik gaf altijd 6x150 maar aangezien hij de laatste dagen doorslaapt dacht ik laten we vandaag eens 5x180 proberen. Nu valt het mij op dat hij de laatste 50cc opeens heel snel gaat drinken, alsof zijn zuigreflex op hol slaat zeg maar, en dan stroomt het vanuit zijn mondhoekjes eruit. Is dit dus een signaal dat ik gewoon moet stoppen en dat hij genoeg heeft gehad? Of betekent dit dat hij verkeerd drinkt? Ik heb eigenlijk vandaag het idee dat de 180 net een te grote flfes was, ik denk dat ik beter weer 6x150cc kan doen morgen..is 180cc voor een baby van 10 weken toch wat teveel?? Hij wordt nu ook een uur na zijn voeding wakker en spuugt en huilt dan opeens..
je kindje is pas 2 maanden...180/6 is dan inderdaad een joekel van een fles voor zn kleintje. waarschijnlijk spuugt hij omdat zijn maag prop vol zit.. zijn maagje is nu ongeveer net zo groot als een ei..misschien wel iets groter ..maar ff voor het idee. ik zou dus zowieso terug stappen naar die 150/5 en dan kijken hoe dat gaat. nogmaals 180/6 (200cc) is echt onwijs veel voor zn kleintje..
ohw , ik vind dat wel vreemd. je zit dan op een liter per 24u(5x200cc)..meer dan een liter mogen zie niet ivm de nieren..als hij dan ineens een meer honger krijgt een aantal dagen door een groeispurtje ofzo, dan ga je dus over die liter heen als hij een extra fles wilt. ik heb zoiets van als hij tevreden is met 150/5 zou ik dat lekker blijven geven, dan heb je nog alle ruimte om flessen op te hogen. of 2x 180/6 en 3x 150/5. maar buiten dat is het blijkbaar te veel voor je zoontje gezien het spugen en dat hij het zijn mond laat uit lopen. en je MOET niks he, cb geeft alleen advies en vertellen hun richtlijnen.
Zo he, flinke flessen voor zo'n kleintje. Nu heeft mijn zoontje dat nooit gered, maar hij had dan ook reflux maar toch, ik vind het een hele hoop en het klinkt als dat hij drinkt omdat het aangeboden wordt maar het eigenlijk teveel is. Ik zou lekker teruggaan naar kleinere flessen, je merkt vanzelf wel wanneer je kindje behoefte heeft aan grotere flessen, dat doen ze niet op commando (van het cb) maar op eigen behoefte.
Misschien bedoelde het cb totale voeding 180 cc? Dus niet 180 cc water en dan ook nog schepjes erbij wat dus 200 cc wordt. Dat is dan wel erg veel. Ik zou gewoon kleinere flesjes blijven geven want het lijkt erop dat dit voor je kindje toch echt teveel is
Ik geef nu 6x150 en hij drinkt ze allemaal leeg, hij slaapt nu dus door dus het is wel een beetje krap overdag..echt om de 3u en soms komt hij zelf niet..dus ik moet toch gauw over naar 5 voedingen, misschien moet ikd an 5x180 aanbieden om de 4u en dan echt dus afgieten naar 180 zodat het 15cc meer is dan hij nu drinkt. En als dat dan goed gaat zonder afgieten..??
Hij is ook zo flink al, vrijdag op het cb woog hij met 9 weken al meer dan 6 kilo, iets rond de 6200...
hoe laat geef je je laatste voeding gemiddeld? en wat gebeurd als je het hem zelf laat regelen, dat ie bijvoorbeeld de ene keer om de 3 en de andere keer om de 4 u doet? en dat je kijkt hoe laat de laatste fles eraan komt..dat zal dan misschien de ene dag om 19 uur wezen en de andere dag om 23u ?
Dat doe ik liever niet vooral met nog een kind ben ik nog meer gehecht aan regelmaat. Ik denk dat ilk morgen gewoon ga proberen om de 3 a 4 uur, maar het een beetje bijsturen, en dan dus 5 voedingen afgegoten naar 180, ik denk dat ik dit ga proberen, en zodra hij gaat knoeien zal dit wel beteken dat hij genoeg heeft gehad en stop ik gewoon. Vandaag iz zo irritant om de 3u, vaak heeft hij nog helemaal geen trek natuurlijk, dan drinkt hij maar omdat het hem aangeboden wordt. De reden dat ik om de 3u blijf doen is omdat als ik 150 aanbied wanneer hij het wil (dus om de 4u ongeveer) dan kom ik niet meer op de totale hoeveelheid van 6x150, en dit hoeft hij ook niet precies binnen te krijgen maar toen hij bijvoorbeeld 6x120 kreeg had hij echt honger en kwam snachts telkens eerder ipv later.
ik wil namelijk niet dat hij opeens stopt met doorslapen omdat hij te weinig op de dag heeft gedronken