Baby 7 maanden wil laatste fles niet + veel lucht in buik

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mommy2012A, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Mijn zoontje van 7 maanden heeft al 2 dagen last van veel lucht in zijn buikje. Laat veel winden en boertjes. Hij eet en drinkt wel goed, maar de laatst papfles (180/6 met rijstebloem) wil hij niet drinken. Die kreeg hij meestal rond 20.00/20.30 uur.

De ochtendfles (180/6 met fijne granen pap) gaat er wel goed in en de fruit en groentehap (En wat water) eet ie ook goed. Rond 15:00 uur middag krijgt ie ook een fles (180/6). Ook dat gaat redelijk. Maar de laatste fles weigert hij. Ik twijfel nu of dit door de lucht in zijn buikje komt, of doordat ie er geen behoefte meer aan heeft...? Want zijn voeding van overdag gaat wel gewoon goed...

Snachts slaapt ie wel door tot ongeveer 08:00 uur. Hij is wel 1 keer huilend wakker geworden snachts, maar toen kreeg ie de speen en sliep hij weer verder.

Voor derest is zijn gedrag normaal. Is over het algemeen wel een tevreden baby (ook deze 2 dagen... Af en toe huilen, maar voor derest lacht en speelt ie gewoon)

Wat denken jullie, is het iets om me zorgen over te maken of krijgt hij volgens jullie genoeg vocht binnen? En wat kan ik doen tegen de lucht in zijn buikje behalve goed warm houden?

2. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    ...............

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Misschien de rijstebloempap weg laten.
    Sommige cb's adviseren vanaf 7 mnd nog maar 2 flessen te geven maar ik vind het persoonlijk te weinig ze hebben 500 cc p/d nodig. Dus je zoontje komt 100cc tekort.
    Ik zou proberen nog 100cc aan te bieden in de avond zonder rijstebloempap.

Succes

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou zeker die rijstebloem er eens een keer uitlaten kijken wat hij dan doet. Als ik op de verpakking kijk van Friso staat er dat ze op deze leeftijd dat ze 4x180+6 moeten of 3x210+7

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mischien krijgt je kindje teveel eten/drinken achter elkaar? Wij gaven eerst ook rond 15.00 een fles, maar dan wou ze ook de laatste fles niet meer. We geven nu de middagfles rond half 1,
    en t groente hapje ook wat op tijd.. en dan na ongeveer een uur, 1,5 uur de avond fles. Sinds we de tijden wat geschoven hebben, drinkt ze de avondfles weer leeg!

6. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Helaas is het een virus wat hij is opgelopen. Het is overgegaan naar diarree, braken. Het zogenaamde Norovirus. Vind het zo zielig om die kleintjes ziek te zien.. Voel me erg rot.

Deel Deze Pagina