vraagje over voedingsschema dochter 10 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by joan81, Aug 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Hallo,

Ik heb even een vraag over het schema van onze dochter, deze hebben we sinds gister aangepast, maar nu vraag ik me af of ze wel voldoende binnen krijgt.Ze krijgt namelijk het volgende:

7.00/7.30 fles opvolgmelk 180cc+6
    10.00 fruit met wat drinken of fruitsap (als ze niet slaapt, dan krijgt ze dit later op de dag)
    11.30/12.00 1 boterham met beleg + opvolgmelk 150cc+5
    15.00 beetje sap + een kaakje
    17.30/18.00 avondeten (1 aardappel (of pasta/rijst) + schep groente) + yoghurt of fruit

Hierna krijgt ze sinds gister niets meer, ja evt een beetje drinken maar geen eten meer, heb er dus 1 fles afgelaten.
    Ze sliep de laatste dagen zo slecht en werd steeds wakker. Gister hadden we laat gegeten en dus had ik de laatste fles niet gegeven omdat ze nog zo vol zat. Ik verwachte dat ze hiervoor dus wel rond 22.00 uur zou komen maar tot mijn verbazing heeft ze doorgeslapen zonder 1 keer wakker te worden!! Nu wil ik die laatste fles er uit laten, maar krijgt ze nu dan nog genoeg binnen??? Oja de laatste fles was ook 180cc+6 maar daar liet ze gerust 100cc van staan...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje heeft tot de leeftijd van 1 jaar eigenlijk nog wel 500 ml opvolgmelk per dag nodig. Wellicht lukt het om de ochtend fles en de middag fles iets meer te geven? Anders misschien om 15.00 uur nog een beetje melk?

Groeten eveline

3. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Bedankt voor je antwoord.

Nadat ik die ene fles er af had gelaten, werd ze de dag erna zelf weer wakker om 22.00u voor de fles. Dus nu krijgt ze voor het slapen gaan weer een fles van 180cc+6 en die drinkt ze volledig op! Ze was er dus toch nog niet aan toe..

Dan heb ik nog een vraagje, de laatste nachten wordt ze wakker en dan valt ze alleen in slaap als ik haar weer wat melk laat drinken (soms 2x rond 22.00u en 4.00u), ik geef haar dan 120+4 of 90+3.
    Ze is heel actief (loopt achter haar loopauto) en zit geen moment stil, moet ik haar dan toch wat meer laten eten op de dag?? Of is het gewoon een fase en kan ik haar 's nacht gewoon nog wat melk laten drinken? Water of wat sap weigert ze..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Joan,

Het kan zijn dat je dochtertje nu een sprongetje doormaakt en daardoor 's nachts wat onrustig is. Of krijgt ze misschien een tandje? Het gaat vanzelf weer over. Het is geen probleem als je haar 's nachts nog een beetje melk geeft.

Groetjes Linda

Share This Page