Hoi, Blijf n beetje stoeien met voeding en schema, net als zoveel van jullie denk ik , maar twijfel zoveel over de hoeveelheid in combinatie met het schema van mijn zoontje, voor zover dit mogelijk is natuurlijk! H. Is nu 6 weken en weegt 5260 kg en is 60 cm. Flinke reus dus! Drinkt nu gemiddeld 6 x 150 (inclusief voeding dus 165), ene dag laat hij wat staan,andere dag drinkt hij alles gulzig leeg. Is dit nou echt teveel? Bij het cb blijven ze daar onduidelijk in. Ze vinden t wat veel, maar zeggen niet dat hij t niet mag hebben..... Verder komt hij in de nacht nog wel voor n voeding maar ergens tussen 4 en 5 en dan maak ik hem uiterlijk 8 uur weer wakker want wil de laatste fles niet later dan 23 uur geven. Liefste zou ik hem om 7 uur al laten komen want mijn oudste moet volgende week weer naar school en kom dan enorm in de knoei met t geven van voeding. Zou t n idee zijn om de nacht en eerste ochtend fles rond de 100 te geven? Heb t idee dat hij die nachtvoeding vrij snel zal laten vallen, mhoe hebben jullie dat gedaan toen je daar tegen aan zat qua tijden? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Als eens aan voeding voor hongerlapjes gedacht? Je kind is pas 6 weken en krijgt nu al het maximum van wat hij tot 6 maanden hebben mag. want dat is namelijk 30 schepjes op een dag.
Nope, eigenlijk nog niet omdat ik erg huiverig ben voor overstappen voeding. bij mijn oudste zoon zo gezocht naar de juiste voeding en h.a. bleek uiteindelijk het beste te vallen, nu ook weer mee gestart en in principe bevalt dat prima. weinig tot geen krampen, tot eergisteren dan, want sindsdien drinkt hij dus al zijn 6 flessen leeg en ik weet dat dat teveel is, want hij heeft nu in de ochtend tot medio dag veel buikpijn. Weet niet zo goed wat ik moet doen om hem op 5 flessen te krijgen, want als ik 6 kleinere flessen geef is hij niet voldaan. Zou het kunnen overwegen, maar waarschijnlijk valt die voeding zwaarder en ben bang voor meer krampen dan.
Je mag per fles 15-20cc extra water toevoegen. Dan zitten ze met een kleinere fles toch wat voller. Probeer eens hoe lamgelegd hij het uithoudt op een fles van 120/4 met 20cc water (dan heb je een fles waar 155cc in zit). Verder: zo klein mogelijke speen, dop stevig op fles draaien, zodat hij echt zijn best moet doen. Daarnaast niet liggend laten drinken, maar meer rechtop houden, ook om hem meer zijn best te laten doen. Drinkt hij nog steeds snl, dan kun je indikken met nutriton.