210+7 officiële hoeveelheid?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Luuz, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hoi hoi..

Ons zoontje krijgt nu 4 flessen van 180+6 per dag..
    Nu heeft hij daar niet genoeg aan dus overgestapt op Forte voeding.. Maar mocht het nu zo zijn dat hij daar niet goed op reageert (tja waar je allemaal niet aan denkt:D) kan hij dan naar 210+7? Aan het CB ga ik het zoieso niet vragen want die zaten al te zeuren dat hij met een gewicht van 4925 gram zijn eerste fles van 200cc kreeg (mocht pas vanaf 5kg;))

Op de verpakking van Nutrilon standaard staat bij 6kilo naar 4 flessen 200cc.. daar word ik dus ook niet veel wijser van.

2. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hey roeltje,

De cb arts zei tegen mij dat als emma overging naar 4 flessen dat ik dan eventueel 210+7 mocht gaan geven. Voorlopig zit ze nog op 5 flessen dus heb het nog niet gedaan.
    Volgens mij is het wel een officiele hoeveelheid, als je maar niet boven de liter uitkomt.

groetjes!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hey Psje.. Jij hier:D:p

heb zo'n hekel aan het CB, brr.. vervelende lui haha.. hij zit al wel aantal dagen op 4 flessen, dus als het zo blijft krijgt hij gewoon wat meer..

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zo lang ze niet boven de liter uitkomt zou ik gewoon aanbieden wat ze wil hebben. Ze laat dan vanzelf staan als ze genoeg heeft. Maar wat een zoet meisje heb je dat ze al op 4 flessen zit. Hier zitten we nog op 6 flessen.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hihi we hebben een jongetje:)

Is echt sinds een paar dagen dus kan zo weer veranderen natuurlijk.. maar voorlopig ben ik hier blij mee haha.. zal het nog een paar dagen aankijken, heb het van de week een keer geprobeerd en de hele fles ging leeg dus wil niet dat als hij weer terug valt op 5 flessen hij ineens minder in zn fles krijgt..

6. adi

adi Niet meer actief

Meer dan 200cc (dus 180/6) wordt niet aangeraden, door het cb niet en door de productent van de kindervoeding niet omdat het niet zo goed is om zulke hoeveelheden aan zo'n kleine baby te geven (en dan met 3 maanden!). Hun systeem is daar helemaal niet op gebouwd. Probeer zelf maar eens 230cc melk in een teug naar binnen te werken, en vergelijk jouw gevoel dan met zo'n klein maagje van een baby..

Ik snap dan niet waarom een baby van 3 maanden op 4 voedingen moet zitten?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik lees nergens dat een baby van 3 maanden op 4 voedingen MOET zitten. Jij wel? Misschien slaapt hij liever 12 uur achter elkaar door dan nog een voeding laat in de avond te krijgen.

TS: de kans is groot dat Forte prima aanslaat. Maar mocht dat niet het geval zijn en je moet terug naar standaard, dan kun je misschien proberen om meer water in de fles te doen. Misschien werkt dat wel.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind eerlijk gezegd maar 4 flessen een beetje weinig voor een kindje dat nog zo jong is.
    Veel kinderen doen het toch echt beter op wat vaker op een dag een wat kleinere portie.
    Flessen van meer dan 200cc (180/6) worden over het algemeen afgeraden.

Als je kindje hongerig blijft kan het zin hebben om de huisarts eens te laten checken op reflux..

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij heeft geen reflux, daar is al naar gekeken i.v.m. het vele spugen. Als ik hem 's avonds om 23.00 uur nog een fles geef, drinkt hij de fles niet leeg en word 's nachts weer wakker en weigert dan ook een fles.. Als ik hem om 19.00 uur de laatste fles geef slaapt hij in één ruk door en is een stuk vrolijker de rest van de dag.. We hebben hem wel wakker gemaakt om 23.00 omdat hij nog zo jong is, maar goed, daar word hij niet gelukkiger van;)

De reden dat we overgestapt zijn op Forte is omdat hij aan een fles van 200cc niet genoeg heeft, hij heeft nog honger na de fles. maar een extra fles (dus een 5e fles om de 3uur bijv.) weigert hij. Klinkt heel warrig geloof ik haha.. maar goed,

Ik zeg ook niet dat hij op 4 flessen MOET uitkomen, maar dat hij het MAG qua gewicht. Een 5e fles later op de avond is hier gewoon geen succes.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Oeps sorry.... Kijk gewoon naar je kind. Mijn eerste was ook altijd hongerig. Zat altijd maar te rekken met de voedingen. Maar zo te horen heb jij een eigenwijs mannetje.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha geeft niet:D

Het is echt een eigenwijsje wat dat betreft.. Vandaag één keer gelukt om er precies 4 uur tussen te laten, maar rest van de dag is het bal..
    Nu maar hopen dat het komende dagen beter gaat. .

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ja 210+7 wordt hier ook echt door het cb geadviseerd. Onze man wilde met 3maand niet meer wakker worden voor zijn laatste voeding en sliep gewoon lekker door van 19.00 tot 7.00 dus ben ik maar over gegaan op 4 flessen en dat gaat perfect. Hier zei het cb zelfs dat als hij niet genoeg heeft aan 4x210 ik de laatste fles zelfs 240+8 mag geven omdat hij 5x180+6 altijd op dronk en hij anders ineens minder krijgt.

Ik snap ook al dat gezeur niet over het mag niet en kan niet als je kindje het aangeeft is het prima, gelukkig vinden ze dat hier op het cb ook en nog nooit gezeur over voeding of iets dergelijks gehad zij kijken ook echt naar hoe is en doet je kindje en zijn goed tevreden over mijn kleine man.
    Dus gewoon lekker doen als het niet anders kan.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het CB hier is niet zo makkelijk.. Nouja, de arts niet, de verpleegkundige wel, en die heb ik over twee weken weer dus dat scheelt..

Ga hem vanavond de laatste fles 210+7 geven en kijken wat hij doet.. wakker maken is gewoon geen optie, daar slaapt hij juist minder en onrustig van.

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    vind 4 flessen met 3 mnd wel weinig, maar goed.. niet ieder kindje is t zelfde... hier geef ik nu 4 of 5 flessen van 180/6.. meestal 4 x en dat doe ik sinds een wk.. maar goed.. Als beebje aangeeft meer te willen kun je gerust meer geven hoor.. als het niet buitensporig (en dat is t echt nog lang niet) dan lekker luisteren naar je kind..

Jurian kreeg wel 6 flessen van 210/7 met 3 mnd.. hongerlap was t... (waar is die tijd gebleven;) ) binnen 10 minuten lurkte hij die fles naar binnen.. en ik weet zeker dat wanneer ik me een tweede er direct achteraan had aangeboden dat ie die ook leeg zou drinken.. maar dat heb ik natuurlijk nooit gedaan.. we moesten altijd flink rekken tussen de voedingen..

Lisa dronk stukken minder endat was wel even wennen.. die liet zelfs melk staan.. wist niet wat ik meemaakte..

Marijn dronk precies volgens het schema van CB..

en Anna.. sja.. net met de bv gestopt en over op volledige flesvoeding.. maar ze doet t prima nu... tis een ukkie.. net als haar zus..en dat zal ze dan ook wel blijven..maar zij drinkt nu wel de flessen leeg...

wat ik hier mee wil zeggen is dat ieder kind anders is en ook de behoeftes anders zijn.. een richtlijn is leuk, maar tis ook niet meer dan dat.. Als jij weet dat je kindje meer nodig heeft dan gemiddeld dan moet je gewoon je gevoel volgen...met uiteraard de richtlijn in je achterhoofd...

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ga gewoon beginnen met opbouwen naar 210+7.. Ga hem niet meer wakker maken 's avonds, dat heeft geen zin.. Op meer dan 4 flessen kom ik echt niet..

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    prima toch.. en euh.. als t cb niet echt meewerkt.. ze hoeven echt niet alles te weten hoor..

ik maak ze hier niet wijzer dan ze hoeven te zijn.. ze krijgen te horen wat ze willen.. maar goed daar gaaat een heel verhaal aan vooraf...ik ga voor de prikken en de rest zoeken ze zelf maar uit..

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    210+7 werd mij ook geadviseerd ,mocht zelfs wel 240+8 geven

dus nu al een langetijd krijgt hendrik210+7

hij is deze week overgegaan op 6 maanden voeding en geeft nu steeds melk terug ben vandaag weer terug gegaan naar 180+6
    hij krijgt ook fruit en groente hap

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou gewoon even kijken hoe hij het doet op 180 + 6 , of eventueel de laatste fles 210 +7 .
    Ik heb ook altijd begrepen dat het niet zo goed is voor het maagje, dat het dan onnodig opgerekt wordt.
    Als je kindje het er goed op doet, dan is het toch prima? Als je gelijk al ophoogt, is de rek er natuurlijk ook snel uit.

Hier een meisje dat met 10 weken al op 4 flessen zat. Wij voedde op verzoek en dat ging prima en ze groeide er ook keurig op indertijd. Van 10 weken tot 6 maanden heeft ze op die 4 flessen gezeten.
    Wel hebben er vanaf 4,5 maand wat rijstebloem toegevoegd, persoonlijk deed ik dat liever, dan de fles in z'n geheel groter te maken.

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze zoon zat ook voor de 10 weken op 4 flessen, maar omdat hij een stevige grote kerel is was 180 echt niet genoeg de fles is binnen 5 a7 minuten op en huilen daarna om meer 210 is hij na de fles tevreden
    beide heren zijn overig vlotte drinkers tussen tijd mag de fles er absoluut niet uit want dan krijsen ze het hele huis bijelkaar

de kleintjes geven echt wel aan wat ze nodig zijn! jelle heeft nooit 210cc gehad was altijd wel tevreden met 180

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier wordt ook aangeraden om 210 te geven als ze bij 180 niet tevreden zijn...mijn 2 oudste hebben dat nooit nodig gehad, maar mijn jongste zat ook rond de 3 maanden op 2 flessen van 210 de andere 180, kijk naar je kindje, als jij denkt dat hij het aan kan en dan wel tevreden is, is het toch goed, gewoon je gevoel volgen, komt goed!

Deel Deze Pagina