Schema 6 maanden....veel flessen niet leeg.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door quschke, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Goedemiddag,

Ik wil even ons schema met je doornemen met onze zoon die nu een half jaar is. 4 weken geleden was hij 65 cm en 7800 gram.
    Hij was altijd een goede eter en liet zeer zelden iets van zijn melk staan. De laatste 2 weken laat hij steeds meer melk staan.
    Zijn schema is:

08.00 180+6 (waarvan hij geregeld 40 cc laat staan)
    10.00 vers fruit/potje 200 gram
    13.00 180+6 (waarvan hij ook geregeld 50 tot 80 cc laat staan, daar maak ik dan wel eens pap van en dan eet hij het wel nog op)
    16.00 90+3 (als hij veel van de vorige fglessen laat staan of er om vraagt, hij krijgt dit niet altijd. Soms krijgt hij nijntje koekje met wat thee.)
    18.00 200 gram verse groenten of potje
    20.00 180+6 (deze gaat meestal helemaal op)

Aangezien hij steeds vaker zijn flessen niet leeg drinkt ben ik bang dat hij misschien te weinig melk krijgt en al te veel bijvoeding. Voor de rest is hij een super makkelijk/vrolijk en zeer energie vol zoontje.
    Is dit schema goed, en wat moet ik gaan doen als hij nog meer melk laat staan?
    Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje komt nu uit op ongeveer 600 ml opvolgmelk. Daarin zitten al wel alle vitamines en mineralen die je kindje per dag nodig heft, dus dat is in ieder geval goed. Meestal krijgt een kindje nog wel ongeveer 700-800 ml opvolgmelk, maar dat verschilt wel per situatie. Wellicht is het een fase en gaat hij straks weer beter drinken, dat komt zeker vaker voor.

Groeten eveline

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Dankjewel voor de snelle reactie.
    Misschien is het dan toch verstandig om de fles rond 16 uur wat meer te geven als 90+3, als hij dat wil?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Dat is goed. Je kan kijken of hij dat wilt. Misschien iets eerder dan 16.00 uur? Anders kan het zijn dat het te kort is op de warme maaltijd.
    Groeten Angelique

Deel Deze Pagina