Hoi meiden, Mijn zoontje is nu bijna 3 weken en krijgt Friso Standaard.(met de Dr.Brown fles) Nu is het zo dat hij met regelmaat na de fles steeds flink zit te drukken om, denk ik, zn luier vol te maken. Net als vanmorgen...luier 1 zit vol maar later overstrekt hij zich en is gewoon heel verdrietig!Je ziet dat t hem gewoon dwars zit en hij zit flink te drukken.Dit heeft wel bijna 3 kwart van de dag geduurd..Vandaag was echt wel erg en ik denk dan maar wat is er dan? Moet ik overgaan op bv Friso spugen/krampjes?oid? Of is 'probleem'tijdelijk en gaat t vanzelf weer over? Lastig hoor om het 'beste'voor je kind te zoeken/te vinden. Verder heeft hij ook last van in zn gezicht soort pukkeltjes bultjes...babyacne? paar op zn borst.. Kan dit ook door de voeding komen of is dit puur 'toeval'/misschien combi warmte oid? Wat een vragen haha.. Maar alvast bedankt voor het lezen! Missguit
Ik zou eerlijk gezegd nog niet van voeding wisselen. Maar ik ben dan ook van mening dat er tegenwoordig te snel en te vaak van voeding gewisseld wordt. Is de ontlasting ook harder? Heeft je zoontje er daarom moeilijk mee en zit hij zo te persen? Mijn dochter heeft dat met warm weer ook heel erg, ze zweet dan namelijk meer en dus minder vocht bij de darmpjes. Ik doe tegenwoordig altijd extra water in de fles. Heb je dat al geprobeerd? Daarnaast doe ik als het heel erg is bij 1 fles per dag een klein theelepeltje olijfolie. Ik weet alleen eerlijk gezegd niet of dat bij zo'n kleintje ook kan/mag. Indien het krampjes zijn, die horen er helaas wel een beetje bij. Natuurlijk kun je heel veel proberen om de pijn zo min mogelijk te maken! Heb je het volgende al geprobeerd: - goed laten boeren tussendoor - Met zijn buikje op jouw arm en dan rondlopen - knietjes opgetrokken en dan tegen jouw buik dragen - draagdoek - warm kussentje tegen zijn buikje - warm badje - babymassage (met de darmwerking mee) Ik zou eerst bovenstaande dingen proberen (en geef het wat tijd) en dan pas na gaan denken over andere voeding. Heel veel baby's moeten gewoon wennen aan het drinken en de darmpjes zijn nou eenmaal nog gevoelig. Wat je daarna ook nog kan doen eventueel is een osteopaat proberen. Dit hebben wij met bijna 2 maanden gedaan. Die raadde ons aan Orthiflor start te gaan gebruiken, dat is een pro biotica. Of het daaraan gelegen heeft weet ik niet maar we waren wel krampjes vrij na 2 weken of zo. Succes! Het is niet fijn he voor zo'n kleintje
Met deze warmte kan het heel goed zijn dat hij te weinig vocht binnenkrijgt en daardoor moeilijk poept. Je mag per fles 15-20cc extra water toevoegen, vaak helpt dat al bij verstopping. Die pukkels op deze leeftijd is meestal babyacne...komt door jouw zwangerschapshormonen die hij in je buik binnenkreeg. Mochten je borsten nog lekken, smeer er dan wat van je melk op, dan verdwijnt het sneller en wordt het minder vurig.