Hallo 1e vraag: Ons zoontje van 2 weken en 5 dagen krijgt Friso standaard. Met het klaarmaken (schudden) komt er veel schuim op de voeding te staan. Dit blijft ook zolang in de fles, het verdwijnt niet. Is dit normaal? En hoe zou ik het anders kunnen doen want ik denk dat er zo ook veel lucht in zijn maagje komt. Ik doe water in de fles, warm het op in magnetron en doe dan 4 schepjes en schudden. 2e Vraag: Met precies 2 weken woog hij 3600 gram, met 2 weken en 3 dagen ging ons zoontje over op 6 voedingen met 120 ml + 4 schepjes. Sinds gister drinkt hij zijn flesje erg snel leeg, en komt hij vaak al sneller dan 4 uren na een voeding en heeft dan dus alweer honger. Hij drinkt zn fles in 15 min. leeg, en heeft daarna soms last van darmkrampjes/ maagpijn. Hoe dit op te lossen? Mag hij meer, of drinkt hij de fles te snel? Alvast bedankt.
Hallo! Vraag1: Het klopt dat de voeding kan schuimen de ene keer zelfs meer als een andere keer. Dit heeft met het productieproces te maken. Het kan in ieder geval echt geen kwaad en heeft geen effect op krampjes. Wannneer je de voeding na het verwarmen van het water toevoegd en even doorroert met een schoon mes, heb je er bijna tot geen last meer van! Vraag2: De hoeveelheid die je zoontje nu krijgt is eigenlijk al aan de hoge kant. Het drinktempo kan er voor zorgen dat kindjes krampjes krijgen en een onverzadigd gevoel. Misschien is de toevoeging van de vezel johannesbroodpitmeel een goede optie? Die vezel maakt de voeding iets dikker zodat kindjes wat langzamer drinken. Hierdoor treedt de verzadiging beter in. Hopelijk gaat het dan iets beter. Succes! groetjes Femke