Last van darmen rond 04:30/ 05:00

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hartediefje, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hallo,

Ons zoontje van 3,5 maand krijgt nu 5 flessen van 180+6 scheppen, 3 schep friso comfort en 3 schep friso extra. Nu is het zo dat hij echt elke ochtend rond 04:30/ 05:00 uur heel erg onrustig is...dan kan ik er in principe om de tien minuten uit voor zijn speentje. Maar ik merk ook dat hij elke keer ligt te kronkelen en zijn buikje heel hard is. Als hij bij mij ligt en ik wrijf over zijn buik, valt hij dan ook vaak nog wel in slaap...dus hij heeft gewoon echt last van zijn darmpjes (ongeveer zo'n zes uur na zijn laatste voeding). Nu las ik ook bij andere vragen dat door rijstebloem ook onrust kan komen en vraag ik me af of het door de friso extra kan komen dat hij onder de morgen zo onrustig is. (hij heeft meestal wel 's ochtends een vuile broek). Zou er iets te doen zijn qua voeding dat hij toch wat minder last heeft van zijn darmen of moet ik gewoon afwachten tot het over gaat? Ik zat te denken om anders te kijken hoe hij reageert op een volledige fles comfort als laatste fles, maar juist met de friso extra zeggen ze dat het een goede fles zou zijn voor de nacht...

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer er wat in de voeding verandert moeten de darmen hier vaak even aan wennen. Dit geldt ook wanneer je vaste voeding zoals rijstebloem, groente, fruit gaat geven. Het ene kindje reageert hier soms wat gevoeliger op dan de ander.
    Krijgt je kindje net Friso Extra? Dan kan het zijn dat de darmen hier misschien even aan moeten wennen. Deze voeding bevat een speciaal zetmeel, hierdoor blijft de voeding wat langer in het maagje. "Wennen" kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren.
    Je kan kijken hoe het gaat als je wat minder Friso Extra geeft. Verder is het belangrijk dat je kindje niet te snel drinkt, 15-20 minuten is een goed drinktempo.

Groetjes Angélique

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Dat is het gekke...hij heeft nu al een maand gemengd half om half. Hij spuugt nu ook veel en is erg onrustig door zijn darmpjes. Als ik minder extra doe, huilt hij weer na de fles....

Het gekke is dat hij in zijn vuile broeken dus eerst een stuk "dikker" heeft en verder gewoon alles dun is op het moment.

Ik heb ook al zitten denken of het niet beter zou zijn om comfort met rijstebloem te geven..maar dan meng je in principe ook weer...

En alleen comfort is ook niets, want dan heeft hij weer honger...

Weet op het moment dus even niet goed wat ik moet doen.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Rijstebloem mag je kindje pas vanaf 4 maanden hebben. Misschien kun je tot die tijd beter teruggaan op Friso Comfort en vanaf 4 maanden rijstebloem proberen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina