Speen nr 1 gaat te snel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door azucena, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Mijn zoontje krijgt borstvoeding met de fles. Hij krijgt nu zo'n 80cc, om de drie uur overdag en om de 4 à 5 uur 's nachts. Het 'probleem' is alleen dat hij z'n flessen mega snel leeg drinkt, maximaal 10 minuten. Hij verslikt zich ook vaak en laat veel uit z'n mond lopen tijdens het drinken. Je hoort hem het gewoon wegklokken, af en toe is hij ook gewoon alleen aan het slikken zonder te zuigen. Na de fles heeft hij dus nog een giga zuigbehoefte.

Ter vergelijking; als ik hem aanleg (wat ik zo'n 3 keer per dag doe), drinkt hij op z'n gemak en is hij zo'n 25 minuten bezig om een volledige voeding te drinken. Hij is dan rustig, slaperig en tevreden. (Volledig BV lukt niet.)

In het ziekenhuis raadden ze de Difrax S flessen aan, daar drinkt hij meestal mee, maar die gaan dus te snel met een nr 1 speen. Ik heb dr Brown's, Tommee Tippee, avent, medela calma en kruidvat flessen geprobeerd, maar ze gaan allemaal net zo snel. De Difrax en Avent gaan het beste, maar nog steeds te snel.

Heeft er iemand tips om het drinken langzamer te laten gaan??

Ik kwam op internet ook deze tegen:
    STARTSET met Soothie Newborn of Borstvoedingsspeen.

Heeft iemand ervaring met die flessen? Gaan ze langzamer dan gewone S spenen?

2. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik gebruikte in het begin de dental speen van difrax bij mijn zoontje. En hier dronk hij een stuk rustiger mee. Nu drinkt hij uit de M speen van difrax en verdik ik het met nutriton.

3. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 die de fles als een malle leeg drinkt, had zelf 1 van chicco en vandaag 1 van difrax gekocht kijken hoe deze het doet.
    Zag op de difrax site dat ze ook flesspenen zonder gat verkopen voor als de s speen nog te hard gaat je kan hier dan zelf met een naald een gaatje inprikken staat er.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    speen1 van difrax gaat idd heel snel hadden wij hier ook.

Je blijkt ook spenen te hebben ( ik weet niet welk merk) maar waarbij jezelf een gaatje kan prikken.
    Misschien daar eens naar zoeken?
    Dan met een kleine steriele naald een gaatje prikken.

De flesjes gaan ws te snel omdat ze aan de borst veel harder moeten zuigen voor hetzelfde resultaat.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

De fles van dr brown gaat best langszaam.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Vandaag de dental speen S gehaald, maar daarmee weet hij niet wat hij er mee moet :p. Maar dat had ik ook wel verwacht, hij pakt ook geen fiep met een kersvorm, alleen de ziekenhuisfiepen ;).

Dr Brown gaat hier eigenlijk hetzelfde als Difrax, dus niet beter..

Ik zal eens kijken of ik zo'n speen kan kopen waar ik zelf nog een gat in prik.. Het is wel een duur grapje aan het worden nu :p.

Bedankt voor de reacties!

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb je de onderkant van de fles ook goed strak zitten? Hij moet dan harder zijn best doen met zuigen. En een kindje heeft minimaal 2 weken nodig om ergens aan te wennen ddus soms moet je niet te snel meteen overschakelen naar weer een andere speen of iets dergelijks. Je moet niet vergeten dat uit een fles drinken iets heel anders is als uit de borst. Dat vergt een totaal andere techniek voor je kindje. Bv kindjes zijn gewend om hard te zuigen omdat ze een vacuum moeten maken op de borst om de melk te laten vloeien en zodra ze dat vacuum los laten stopt de melk toe voer een fles blijft stromen ook als ze niet meer zuigen.

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    De fles zit moervast dicht gedraaid :). (Net het nadeel dat hij dus vacuüm trekt.) Ik heb de 123-speen van difrax nog geprobeerd, maar dat is geen verbetering. Dus we blijven nu gewoon bij de difrax ;). Zal vanzelf wel beter gaan.

Met uit de borst drinken ben ik gestopt. Mijn productie liep terug, dus ben heel veel gaan kolven. Jammer genoeg nog heen verbetering. Hopelijk klimpt het toch nog op, want de vriezer voorraad begint te slinken. (Ik kolf nu zo'n 560 en hij drinkt net iets meer, dus soms moet ik een flesje uit de vriezer pakken.) Zou het zonde vinden om na zoveel moeite over te stappen naar kv. Maarja, we shall see.

Deel Deze Pagina