Ik weet niet of ik dit mailtje beter naar jullie of naar de verloskundige kan sturen. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger. Bij de hoogvliet heb ik "spaanse trio" gekocht. Dat bestaat uit spaanse salami, salchichon en chorizo. Ik dacht dat ik deze gewoon mocht eten, ik had nl. gelezen dat salami bewerkt was en dus gewoon gegeten kon worden. Maar geldt dat ook voor spaanse worsten? Nu ben ik een beetje ongerust. Hopelijk kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt. Grace
Hoi Grace, Salami en chorizo (en waarschijnlijk ook salchichon) worden over het algemeen tijdens de zwangerschap afgeraden. Meer informatie hierover kan je ook vinden www.voedingscentrum.nl . Mocht je het nog niet gegeten hebben kan je het beter laten staan. Groeten Angelique
Hoi Angelique, Bedankt voor je snelle reactie. Helaas had ik het al gegeten. Bij twijfel laat ik eten altijd staan, alleen deze keer had ik er helemaal niet bij stilgestaan. Hopelijk heeft het kindje er geen last van gehad. Ik voel hem/ haar in ieder geval nog steeds bewegen. Groetjes, Grace
Hallo Grace, Volgens mij wordt het nog niet zo heel lang zo geadviseerd hoor, goed dat je het gelezen had. Groeten Eveline