wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Baby80, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Baby80, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
    Hallo, ik had een vraagje; mn zoontje is nu 3 maanden en 2 weken, 63 cm en 7 kilo. Vanaf 6 weken krijgt hij nutrimigen met nutriton vanwege spugen omdat hij heel veel klachten had die leken op koemelkallergie, hele dag kramp, onrustig, huilen, kronkelen na de voeding en moeite met ontlasting. Het was wel zacht maar met heel veel persen kwam het soms 1 keer in de 5 dagen.
    Nu hebben we de koemelktest gedaan en daar kwam niks uit, hij zou dus geen allergie hebben.
    Nu vertelde de kinderarts dat we langzaam over moeten gaan op gewone melk dus beginnen met een half flesje dan een heel flesje en dan in een week helemaal overstappen.
    Nu was mijn vraag; wat voor voeding kan ik hem nu het beste geven? Ik ben ook bang dat straks de problemen met zn darmen weer terug komen en hij weer last krijgt met zn ontlasting.
    Sinds 4 dagen heeft hij denk ik ook niet meer genoeg aan de nutrimigen, hij komt krap aan om de 3 uur overdag. Laatste fles om 7 uur en dan sliep ie door tot 7 uur smorgens. Maar nu komt hij om 12 uur snachts, om 5 uur, om 8 uur weer en dan de hele dag weer om de 3 uur. Hij krijgt dus te veel voeding binnen, flessen van 180+6.
    We zaten ook te denken om te beginnen met zn eerste papje als laatste fles, volgens de kinderarts geen prbleem maar met wat ga ik nu eerst beginnen?
    Ik vind het wel belangrijk dat hij wat beter slaapt snachts zodat als hij last krijgt met overstappen op andere voeding en wel last krijgt van krampjes dat ik dat wat beter kan hebben als ik een goeie nachtrust heb gehad.
    Ik weet het dus even helemaal niet meer. Graag van u advies. :(

Ik wilde ook nog even weten wat ik kan doen aan het spugen van mn zoontje. Hij slaapt sinds dat hij 2 weken is op zn buik, op zn rug slaapt hij gewoon niet. Als hij smorgens zn fles krijgt gaat hij weer even terug maar kan dan niet op zn buik want spuugd dan alles onder. Slapen gaat dan dus ook niet omdat hij heel onrustig is. Ik heb al eens geprobeerd om hem een half uur bij me te houden zodat zn eten kan zakken maar ook dat lijkt niet te helpen. Mischien heeft u een tip?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer een kindje over mag op andere flesvoeding dan de Nutramigen wordt er vaak een schema opgesteld. Vaak wordt er dan gekozen voor een Standaard voeding en is het advies om dat per schepje op te bouwen, te mengen met de Nutramigen.
    Wanneer je kindje last heeft van spugen kun je de voeding wat dikker meken met Nutriton, dat kun je bij de drogist kopen en aan iedere voeding toevoegen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina