Even een vraagje misschie nkan iemand mij helpen, mijn kindje krijgt nu 5 keer 180 met 6 scheppen Friso extra maar ze blijft vreselijk hongerig. Nu hoorde ik net dat de Nutrilon zwaarder verteerbaar is dan Friso maar zou het verstandig zijn om over te stappen, zou dat uberhaupt kunnen?
Mijn ervaring was dus eigenlijk precies andersom, ik gaf eerst nutrilon forte maar dat maakte geen verschil, pas toen ik overging op friso extra ging ze uiteindelijk minder drinken, en moest ik zelfs gaan mengen met friso standaard omdat ze er met extra veel te lange tijd tussen liet en helemaal haar flesjes niet meer leeg dronk. Dus ik denk dat dat per kind zal verschillen. Bij jouw kleine werkt de friso extra niet, dus tja als er geen verschil zit zou ik toch wat anders proberen. Misschien over op nutrilon forte of de voeding aandikken met rijstebloem of nutriton.
rijstebloem mag in principe pas worden geadviseerd voor kinderen vanaf 4 mnd maar als friso extra niet werkt in die zin dat de kleine nog zoveel drinkt en als nutrilon forte ook verder geen uitkomst bied kun je idd aan de laatste en of eerste fles wat nutrix toevoegen. (de meningen zullen daarover verdeeld zijn,dit is puur mijn eigen ervaring en wat mij verteld is door een medewerker van nutrix) nutriton is in principe om voeding in te dikken om spugen tegen te gaan, maar de praktijk is vaak dat als kinderen veel moeite moeten doen voor een fles (doordat het dus dikker is) ze de fles niet geheel leeg drinken, sneller moe zijn en uiteindelijk dus ook minder drinken op de dag. Zelf zou ik voor de optie gaan om de flessen in te dikken, maar dat is aan jezelf. Ik weet trouwens niet hoe lang de kleine nu doet over de fles, want als de kleine de flessen snel leeg drinkt kan daar je uitkomst al inzitten en dan is het aan te raden wat spenen uit te proberen zodat de kleine dmv een andere speen met kleiner gaat wat meer moeite moet doen voor de flessen.
Ik heb drifaxflessen met de kleinste speen voor pasgeborne ze doet ongeveer 10 tot 15 minuten over d fles dus dat is eigenlijk wel netjes
ik vind het best wel snel maar dat komt omdat ik die van mij gewent ben natuurlijk. persoonlijk zou ik kijken wat ze doet als je haar voedingen indikt met nutriton waarschijnlijk is ze dan voor het einde van de fles zo moe dat ze al in slaapvalt of niet meer wil. succes in ieder geval
Ook de nutriton werkt niet echt ze doet wel drie kwartier over haar fles nu maar komt nog steeds vrij snel ik probeer dan een speen te geven maar die spuugt ze dan uit.