Mijn kids zijn nu 4,5 maanden en drinken 5 x 150. Volgens mij slapen ze best wel lekker door als ik die late fles weglaat. Ik heb geprobeerd om te verhogen naar 4 x 180, maar die 180 is te veel iedere keer. Nou wil ik proberen om ze rond een uur of 9 1 x 180 te geven en dan kijken of ze door slapen. Dat wordt dan dus 3 x 150 en 1 x 180, dus bij elkaar 630. Maar... is dat niet te weinig??? ze wegen allebei rond de 5 kilo.
Je kindjes mogen 750 ml drinken ( 5kgx150ml) maar als ze genoeg hebben aan 630ml is het toch prima? Als ze het allemaal uitspugen is voor hun ook niet lekker toch? xxx
minimaal 115 per kg gewicht, maximaal 1 liter en gemiddeld 150 cc per kg gewicht. Mijn dochter is ruim 3,5 maand en drinkt ook maar (ongeveer) 675 per dag, ze weegt 5550 dus zou 850 mogen hebben. zolang ze goed slapen, tevreden zijn en goed groeien zou ik me geen zorgen maken en hebben ze niet meer nodig.
Zou het ook van je kindjes af laten hangen, als zij er genoeg aan hebben is het prima toch? Je merkt het snel genoeg.
dank je voor jullie antwoorden. Als het maar niet te weinig is ben ik al blij. Ze zijn zo klein namelijk en als ik ze dan ook nog es weinig eten ga geven... gaan ze nooit groeien... maar we gaan het eens proberen..
Hou oud zijn de kindjes? Ik zou eerlijk gezegd kijken hoe het met de groei gaat. Als je kindjes klein zijn (wat je aangeeft) EN ze drinken die 5*150 zou ik eerlijk gezegd hun voeding niet gaan verminderen. Waarom wil je dat doen? Ik neem aan dat je een tweeling hebt, zijn ze TE klein, moeten ze nog gewicht inhalen? (dat gevoel krijg ik uit je laatste post), dan zou ik het logischer vinden als je meer voeding gaat geven ipv minder. Wij hebben onze kinderen een hele tijd 180cc per kg gegeven in de tijd dat ze de inhaalslag in het gewicht aan het maken waren.
nou ze zijn wel klein maar niet te klein. Waarom ik die voeding eraf wil halen is omdat ze s avonds niet goed meer eten maar eigenlijk door willen slapen. Ik heb geprobeerd om eerst de andere flessen te verhogen maar dat is te veel en willen ze dus niet. Ik dacht nu, als ik die laatste fles eens weg laat, dus ze krijgen dan even iets minder, maar als ze dan weer aangeven meer te willen ga ik beginnen met fruit en 's avonds beetje pap in de fles van 20.00. ze zijn nu 4,5 maanden dus tegen die tijd 5 maanden.
Waarom zou je ze maar 4 keer op een dag eten geven? Zelf heb je op een dag toch ook veel meer dan 4 eet- en drinkmomenten? En je kinderen moeten er nog enorm van groeien! Met 4,5 maand vind ik 4 drinkmomenten op een dag erg weinig hoor. Zeker als het om een tweeling gaat, die hebben toch vaak nog wat in te halen.