van 7 naar 6 voedingen

Discussion in 'Flesvoeding' started by lucky, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt nu zes flessen in plaats van zeven. Moet ik nu de ene fles die hij overslaat verwerken in de andere flessen. Hij krijgt 120 cc en weegt 4,7 kilo. Iemand tips? Groetjes lucky.

2. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Je kunt best je kindje eten geven wanneer hij het aangeeft.
    Als je kindje toekomt met 6 keer 120 cc dan is dat prima. Je moet de 7e fles niet vervangen door in de andere 6 flessen meer te doen hoor. Mocht hij terug meer honger hebben dan moet het zijn dat ie nog niet toe is aan 6 voedingen per dag en terug naar 7 voedingen wil. Je zoontje zal dit zelf wel aangeven. Succes.

Edelweisje

3. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    op het cb zeiden ze dat juist wel tegen mij, dat als je 1 fles minder geeft, die voeding over de andere flessen moet verdelen. ik moet zeggen dat ik dat ook niet gedaan heb hoor, ze had toen nog genoeg aan die 120.

4. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Bij mij werd ook gezegd dat als er een fles afgaat dat bij de andere in te verdelen.
    En dat heeft ie ook nodig..
    je kunt t altijd aanbieden toch?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    er wordt gerekend met 150-180 ml per kilo. Dus dat zou 4.7*150-180= 700-850 ml
    op 6 flesjes is dat 116-140 cc. En daar zit je mooi binnen.
    Als hij straks wat eerder komt voor de flesjes kun je ze wel verhogen. maar als hij nu tevreden is, dan is het (voor nu) wel goed..

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Als je het niet verdeelt, krijgt hij toch minder? Het is de bedoeling dat je de totale hoeveelheid langzaam opbouwt dus het lijkt mij logisch dat je hem in elk geval meer aanbiedt ja. Als hij het dan laat staan dan heeft hij in elk geval wel genoeg.

7. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Gisteren na de fles begon hij ontzettend te huilen. Ik heb hem verschoond, hij had geen kramp en dus dacht ik dat hij honger had. Wij een extra flesje gemaakt van 60cc, nou dat had hij zo op. Daarna naar bedje gebracht en meteen in slaap gevallen. Vannacht in plaats van 120cc, 150cc gegeven en hij heeft daar vijf uur op geslapen. Dat gaan we dus weer doen. Bedankt voor de tips. Groetjes lucky.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik ben toevallig vandaag voor het eerst op het cb geweest, en daar ook aangegeven wat de kleine meid van ons kreeg (6 afgelopen 2 dgn 7 x 135 ml voeding) en dat ik toch dacht dat het misschien te veel was voor haar, en zeker de afgelopen 2 dgn het idee had, dat ze na de fles niet "genoeg" had maar bang was dat ze toch teveel kreeg wat haar niertjes aan zouden kunnen....

maar zij vertelde me ook gelukkig hetgeen wat ik al hoopte dat ik dan beter flesjes kon maken vanb 165 voeding en zien of ze die leeg dronk want dat je tegenwoordig gewoon net als met bv geven mag toegeven aan wat de kleine "nodig" heeft...en bij de 1 is dat meer als bij de ander, en dat je met het geven van bv ook niet precies weet wat ze binnen krijgen...

de 1 drinkt met bv wel bijna 200 ml terwijl je wbt flesvoeding weer veel minder zou geven dus te kleine misschien wel "tekort" zou doen...

ik heb haar dus vanmiddag idd ook die 165 gegeven (150 wtr ;) ) en ze heeft alles opgedronken, en vanavond iets minder, dus gewoon die "grotere" fles maken en zien wat ze daarvan wil.... ;)

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik zit inmiddels opeens op 5 voedingen per dag. Smoekie, dat van dat je mag toegeven aan wat de kleine nodig heeft, dat hebben ze me hier nog nooit verteld bij het cb. Ze houden hier vast aan max. 1000 cc per dag. Terwijl een kennis, die drie jonge jongens heeft, inderdaad vertelde dat ze bij zoon 1 max 1 liter mocht geven, bij zoon 2 werd verteld, maakt niks uit, al drinkt hij 2 liter! en bij zoon 3 was het opeens weer maar max. 1 liter... Ze weten ook niet wat ze willen. Onze voormalige huisarts is 15 jaar consultatiearts geweest en die zei ook dat het flauwekul is van max. 1 liter. Ze drinken wat ze opkunnen zegt hij en het is puur in het leven geroepen om overgewicht in te perken...

10. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja echt vaag is dat, dat rekensommetje ook. je moet dan 150-`180 x kg doen voglens het cb vanmorgen. nu woog ze vanmorgen 4400 gram. ze krijg nu 5 keer 150 ( sinds 2 dagen ofzo) en nu moet ik al 180 gaan geven. maar als ik t uitreken komt ik toch op iets heel anders uit.nou ja niets moet, maar het zou mogen.

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    idd dat vertelde zij van vanmiddag mij ook, zij verteld ook in tegenstelling tot wat ik wel eens lees dat je ook de nachtvoeding er wel bij moet rekenen….

De art op het cb (dezelfde die er 10 jr geleden al werkte met mijn oudste) vertelde ook dat een kindje dat bv krijgt wel vele malen meer binnen kunnen krijgen dan die liter per dag….als ik zie (zag) wat ik er in het begin uitkolfde met nog geen 5 min. (makkelijk 125) en wetende dat de kleine wel 10-15 min aan 1 borst lag en dat een kleine sneller en makkelijker wat uit je borst krijgt dan jij met je kolf, kun je wel nagaan dat die vaak idd nog wel meer naar binnen krijgen…

Wat op een pak wordt aangegeven is ook gewoon een gemiddelde, maar geen enkel kind is hetzelfde dat merk ik nu zelf ook met deze…zij eet meer per keer dan de andere deden toen ze nog maar een maand oud waren, maar daarentegen sliepen zij wel al binnen een maand ’s nachts door, en komt zij nog wel steeds ’s nachts…

Zij heeft gewoon meer nodig dan “het gemiddelde kind” so what…ze woog vanmiddag 4490 dus ze is in een maand ruim 1200 gr. Aangekomen en dat is hartstikke goed…er van uitgaande dat ze in de 1e week altijd eerst nog even afvallen om daarna aan te komen, is ze zo ongeveer 250 gr per week aangekomen…niks te klagen dan toch…en zeer zeker niet te veel ondanks dat ze “graag” wat meer wil….

Weet je ik vraag wat ik wil vragen op het cb heb ik er een goed gevoel bij, volg ik hun advies, denk ik van pfff wat een gelul negeer ik het gewoon en doe ik hetgeen mij goed dunkt….

Overal en met alles maar dan ook werkelijk met alles heeft iedereen overal zijn eigen visie op, zowel de medisch geleerde als cb’s de 1 zegt dit, de ander zegt dat…het ene onderzoek wijst dit uit, het ander onderzoek wijst dat uit…blablabla

Al die regels e.d. die ze tegenwoordig hebben, is mijn inziens gel*l in de ruimte vroeger had je dat ook niet, vroeger gaven ze kinderen ook al vanaf 3 mnd bijvoeding e.d. dat heb ik met mijn kids ook gedaan, nu “mag” dat pas vanaf 6 mnd, maar liever nog vanaf een jaar…

Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft en je kunt altijd advies vragen als je denkt dat dat nodig is….

Gr smoekie

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier werd ook een liter max gezegd (bij uitzondering een fles extra). Zowel door het CB, als door de nutricia lijn.
    Niet voor het dik worden, maar om de niertjes van die kleintje niet teveel te belasten. Moedermelk is vrij "schoon". maar uit flesvoeding moet vanalles worden gefilterd door de nieren (en andere organen). Dus vandaar die max.

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is precies wat ik al aangaf dat iedereen een "andere"visie ergens over heeft (zowel de medici als wij die hen aanhangen)...

zo "schoon" is bv nou ook weer niet als je ziet wat een mens doorgaans naar binnen werkt...terwijl fv een specifiek gebalanceerde voeding is voor kleintjes....juist bij bv zou je denken dat het de "giftige" dingen van mama moet "filteren" om de niertjes niet te veel te belasten...bijv. dioxines en pcb's (wat je naar binnen krijgt via de buitenlucht en via je eigen eten) dat zijn dingen die niet in fv zitten....je kunt er ook hier wel een welles nietes spelletje van maken....

over alles zijn onderzoeken gedaan, en de 1 erkend de uitslagen van onderzoeken daar waar de ander ze ontkend...je weet nou eenmaal niet wat de juiste is omdat om de zoveel jaar weer andere cijfers omhoog komen die de uitslagen van eerdere onderzoeken weer teniet doet...

wat je ook geeft zowel bv als fv elk kind wordt er GEZOND groot mee...en als het kind niet gezond is hoeft dat niet te zeggen dat het door bv komt of door fv want dat kan geen enkele medici...

en dat buiten beschouwing gelaten wat ik al zei, je weet als bv gevende moeder nooit wat je kleine binnen krijgt...de 1 krijgt weinig maar het lichaam went daar aan en heeft ook niet meer nodig, terwijl de ander veel meer nodig heeft, en dat ook "gebruikt" je kleine kan per keer misschien wel 200 ml bij elkaar naar binnen werken, en dat soms wel (zeker in het begin) 10x? tel uit...dan kan het wel schoon zijn maar ook die niertjes van bv moeders moeten dat verwerken...

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ja Dax was bij de geboorte 55 cm en 3900 gram, met 4 weken 4950 gram en met 7 weken was hij al 6040 gram dus op 3 weken tijd bijna 1100 gram bijgekomen. Het is gewoon een grote baby, hij ligt voor mijn gevoel gewoon voor. Hij is al net zo lang en zwaar als een baby van 2 maanden ouder. Kan toch ook niet zo zijn dan dat ik nog met de voeding aan een gemiddelde zit van een "normale" baby van 9 weken? De ene keer werd er op het cb gezegd dat hij al zo zwaar was, en dat hij nog zo lang moest doen met die max 1000 cc totdat ik met bijvoeding kon starten en dat is dus al erg veel gaf. Een week later zit daar een andere mevrouw, die vond het allemaal prima gaan, ik kon gerust omhoog met de voeding (zit nog niet aan de max van 1000) en als hij het daar niet op redt dan kan ik gewoon eerder dan met 6 maanden beginnen met bijvoeding. Oftewel heel positief... Ja sorrie maar kan niet iedereen gewoon eens hetzelfde vertellen denk ik dan? Het is dat je zelf leek bent bij een eerste kindje en je dus gauw voor waar aanneemt wat men je vertelt. Maar ik heb nu echt zoiets van als ik merk dat hij niet genoeg heeft aan 1000 cc, dan geef ik gewoon wat meer. Maar zover is het nog niet. Ik zit nu dus op 900 cc en kan dus nog wat omhoog, plus ik geef nog niet de volledige hoeveelheid voor hongerige baby's.

15. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    kijk suzanne dat bedoel ik dus. mijn dochtertje weegt dus 4400 jouw zoontje 6600 las ik? en dan zouden ze allebei hetzlefde dus moeten drinken want ik zou ook na 180 moeten. maar er zit wel 2 kg tussen die van jou en die van mij. dan klopt er inderdaad toch iets niet :confused:

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ja Dax woog een week geleden 6200 gram. Dat scheelt bijna 2 kg. Volgens de verpakking van Friso zit je bij meer dan 5 kg op 1 liter per dag. Maar ja "normale" baby's wegen veel later pas 5 kg, Dax woog met 4 weken al 5 kg.

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Zoë woog gisteren ook ruim 4400 gram en dat was hartstikke mooi...ze krijgt nu flesjes van 150 ml wtr (165 voeding)

de ene keer gaat de fles helemaal leeg, de andere keer laat ze weer wat staan, ik zit niet aan die liter per dag, maar zou ik er overheen gaan tja als ze het "nodig" heeft, ik ga mijn kind geen "honger" laten lijden omdat dat niet volgens de "regels" zou zijn....

wij kregen vroeger allemaal eten naar wat we nodig hadden en zo hoort het ook te zijn vindt ik...dus tja wie er wat ook zegt, ik volg hierin dan toch mijn eigen gevoel....(vragen staat vrij en voel je je goed bij het antwoord ga je er toch lekker in mee)..

gr.smoekie

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar jouw dochter boft met een moeder die haar vanaf het begin heeft laten nemen wat ze wilde, zonder haar aan te leren dat de fles 'leeg' moet. Dus zij kan veel beter zelf bepalen wat ze nodig heeft! Dan is de kans op overvoeren klein.

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ja maar dat is toch hetzelfde als met het geven van bv...dan geeft de kleine toch ook zelf aan wanneer het "genoeg" heeft, tenzij je de kleine zelf eraf haalt.....

je gaat toch niet "stressen" omdat ze de fles niet leeg drinkt...dan moet je er gewoon rekening mee houden dat ze voor de volgende voeding waarschijnlijk wat "eerder" komt... ;)

dat merkte ik afgelopen weekend ook, zo ineens schrok ik vrijdagnacht wakker en zag op de klok dat het al 04.45 uur was... :confused: en de laatste voeding had ze om 20.15 gehad en nog was ze niet aan het huilen van de honger.....toen heb ik haar zelf gepakt en haar de fles gegeven, maar kon het wel op de zaterdag merken dat ze wbt tijd toch ff wat eerder kwam...pakweg 2,5 - 3 uur er tussen....

om vervolgens de avond weer "normaal" te drinken plus een nachtvoeding... :D

wat ze de ene keer tekort komen halen ze de volgende keer (keren) wel weer in... ;)

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Tegen mij had het CB gezegd te voeden op verzoek met de fles, precie zoals je bij BV zou doen. Martijn huilde heel veel en bleek gewoon veel honger te hebben. Ik mocht gewoon flessen van 150+5 gaan geven en laten drinken zoveel hij wilde, want dat doe je met BV immers ook. daar trek je je kindje ook niet ineens van de borst af met de opmerking: "op".

Martijn ging dus in het begin meer drinken, en dat werd langzaam aan steeds minder. Het stabiliseerde zich vanzelf. Het ene kind heeft nu eenmaal in bepaalde periodes meer behoefte aan voeding dan het andere.

Ik zou je dus adviseren om je kindje gewoon te laten nemen hoeveel hij nodig heeft.

Share This Page