Overbezorgd of luisteren naar gevoel mbt KMA?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mellietje24, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellietje24

7 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is nu bijna 7 weken oud (morgen precies ;)) en sinds een aantal weken begin ik mij steeds meer af te vragen of onze kleine meid geen KMA heeft... nu zegt iedereen in mijn omgeving; joh dat zal wel mee vallen, modeziekte etc. etc. maar toch is mijn gevoel er niet gerust op. Ook met het CB overleg gehad en die zeggen dat er een kans is maar ze willen het nog even aankijken. Contact met de huisarts is niet heel erg goed, maar daar wil ik het toch nog gaan proberen!

De afgelopen tijd vallen mij namelijk steeds meer dingen op en heb ze voor mijzelf even op een rijtje gezet misshcien willen jullie even mee 'denken';

- Piepende ademhaling na haar voeding, alsof ze ergens heel ver lucht moet gaan halen en dit gaat met een hele hoge intense piep
    - Snotterige neus, snurken
    - Huilen in haar slaap
    - Heel onrustig, niet tot nauwelijks in slaap komen en veel schoppen met beetjes en slaan met armpjes
    - Droge schilferige huid in haar gezicht, welke na de voeding vurig wordt en langzaam wegtrekt
    - Rode gezwollen oogleden na de voeding, wat ook weer langzaam wegtrekt
    - Spugen
    - Harde ontlasting en moeilijk kunnen poepen (1x in de 3 dagen ongeveer)
    - Ontroostbaar huilen vrijwel direct na haar voeding
    - Ze ziet ontzettend witjes, met donkere kringen rond haar oogjes.

Dit waren zo'n beetje de dingen die mij opvielen, ik wil zelf niet teveel googlen want volgens mij heeft elk kind dan wel wat maar ik ben er gewoon niet gerust op en weet niet goed wat ik nou moet doen...

Alvast bedankt voor het lezen!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo'n 5% van de babys heeft kea.
    Overbezorgt of niet, ik vind dat moeders naar hun moeder instinct horen te luisteren (tenzij je dan elke week bij de ha zit met een gezond kindje ;) )

Het is vaak lastig om te zeggen "ja, het is kea", puur omdat elk kindje anders reageert en er voor babys geen testen zijn.

Het enige wat je kunt doen is pepti (nutrilon) of pep (friso) halen en dat minimaal 2 weken proberen. (Gezien je het bij fv hebt gezet. Bij bv kun je zelf op dieet)
    Als dit werkt weet je voldoende, net als wanneer het niet werkt.
    Bij sommige kindjes werkt het eerst heel goed en dan ineens niet meer, dan heb je andere dieetvoeding nodig met meer verknipte eiwitdeeltjes.
    Als je het in overleg met je ha diet kan het na een proefperiode op receptbasis.

Spugen, huilen en onrust kan ook komen door reflux.

Deel Deze Pagina