frisse kleertjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door talia, 3 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wilde even weten wanneer je je kleintje t-shirtjes enzo kan beginnen aan te doen, vandaag wordt het hier tussen de 22 en 26 graden maar weet dus toteel niet wat ik onze jongen moet aandoen ben altijd bang dat hij te koud heeft maar hij heeft het eigenlijk wel snel heel warm

groetjes talia

2. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik vind het ook erg moeilijk. Ik trek Isa nu toch nog een lange zomerbroek aan en een zomertruitje met lange mouwen. Ze zit toch nog niet echt veel buiten en ik zet de deur al wel open. Dus het kan voor haar misschien nog frisjes zijn.
    Ik ben misschien wel een beetje een muts in die dingen. Liever ietsie pietsie te warm dan te koud :rolleyes:

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    je moet doen wat je goed acht.
    Ik zou nog niet beginnen met zomer kleertjes, het weer is veradelijk op dit moment en ze hebben het gauw te pakken hoor.
    Dus een dunne zomer broek met een truitje is niks te warm voor nu denk ik.

Een beetje na eigen inzicht, je det het niet snel verkeerd hoor

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb altijd geleerd dat je kind het beter iets te koud dan te warm kan hebben. Echte zomerkleertjes (mouwloos etc) zou ik ook nog niet doen. Toen het zo warm was deed ik Lotte een romper met lange mouwen aan met een broekje..en een vestje mee voor als het wat kouder werd..

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als het zulk lekker weer is kun je de kleine gewoon een shirtje aandoen meid....

je kunt aan (in) de nek altijd voelen of ze het koud of warm hebben, asl je in de nek voelt en het voelt lekker (warm) aan is het goed maar zodra de nek koud of heet aanvoelt tja dat weet je wat je moet doen, iets aan of uittrekken.. :D

6. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Djurra heeft het ook snel warm. Met warm weer doe ik haar een mouwloze romper aan en een heel dun truitje, met een korte mouw. Als ik haar meer aandoe zweet ze zich rot. Wat is het moeilijk hé? OM die kleintjes goed te kleden. Ik trek Djurra vaak maar aan wat ik aan heb plús een extraatje. (dus als ik een t-shirt aan heb, doe ik haar een luchtig, lange mouwen dingetje aan. Als ik het heel warm heb in een t-shirt, doe ik haar een korte mouwen romper aan, met een korter truitje.)

En inderdaad, de nek is een goede plek om te voelen hoe warm of koud ze het hebben. De voetjes van Djurra gebruik ik ook altijd om te temp te voelen.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had altijd zoiets van vooral met mooi (warm) weer wat trek ikzelf aan, als ik geen trui aantrek omdat het anders te warm zou zijn waarom dan wel de kleine???

en als het koud is en ik trek een trui aan met jas dan ook de kleine, gewoon een klein beetje op je eigen afgestemd...kinderen mogen heus wel aan de hitte en kou wennen anders krijg je als je ze helemaal af gaat zitten schermen van kou etc. staks van die ziektekindjes die bij elke temperatuursverandering ziek zijn... :(

ik zie ze wel eens lopen dat ik denk van nou "jij spoort echt niet"

dan ligt de kleine in de kinderwagen -- kleertjes aan (incl. rompertje natuurlijk) jas (dikke) aan in een soort van slaapzak in de bak met dekentje eroverheen, nou sorry hoor, tis hier toch geen noordpool, dat snap ik af en toe niet...kind gewoon zijn kleertjes aan en jasje als het fris (koud) is, en lekker t-shirt (of dun truitje) als het lekker mooi weer is.... :D

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn man komt uit Turkije, en ik verbaas me elke keer weer als ik zie hoe dik ze die kids daar kleden met warm (wat zeg ik: heet!) weer! Vorig jaar in september waren wij daar en ik had voor z'n nichtje van 2,5 jaar een erg leuk zomerjurkje meegenomen. Het was 30 graden, maar moeders had het kind een maillot en een truitje met lange mouwen onder het jurkje aangedaan :( .

In mijn ogen kunen ze dan nooit een beetje weerstand opbouwen, en krijg je ziekelijke kindjes, die met elk griepvirusje mee doen! Ik heb mijn man dan ook al 'gewaarschuwd', dat ik ons kleintje normaal ga kleden (een klein babytje wat zelf de temp nog niet vast kan houden is wat anders). En altijd maar bang zijn dat een kind het koud heeft is ook van de zotte natuurlijk. Te koud is niet goed, maar te warm zeker ook niet!

9. Niet meer actief

Astrid was iets jonger toen het dit weer was en zij heeft lekker buiten gelegen in haar romper. Gewoon aankleden zoals jij denkt dat het goed is. Ik denk dat een t-shirtje wel kan hoor.

10. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik heb esosa ook alleen maar een rompertje aangetrokken vandaag en verder heel goed ingesmeert met zwitzal factor 50. (niet dat hij in de zon ligt)

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Gewoon aantrekken wat jij zelf ook draagt niet meer. Het is warm hoor dus voor die kleintjes net zo. En zeker als ze al een paar maanden oud zijn, dan hoef je helemaal geen zorgen te maken! Lekker een rompertje aan en laten trappelen in de schaduw.

12. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Benten ligt nu in een rompertje te slapen. Als hij het ook daarin te heet heeft, gewoon in z'n blootje met alleen een luier om hoor. Hij heeft het snel warm.
    Elske heeft en heel dun kort jurkje aan, geen romper eronder, wel een luier.

Deel Deze Pagina