temperatuur nacht pasgeborene

Discussie in 'Verzorging' gestart door guusje27, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai dames,

Als het goed is wordt over ca 2 1/2 week onze kleine geboren en aangezien het nu al verschrikkelijk koud is maak ik me daar wel zorgen om. Bij ons boven is het een stuk frisser dan beneden. Als het beneden 21 graden is, is het boven tussen de 14 en 17 graden. Is dit genoeg? Ook heb ik 2 kruikjes, een dubbele Vellux-deken en ze krijgt uiteraard een mutsje op...

Groetjes Guusje

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi, toen onze dochter geboren was lag er ook sneeuw, wekenlang. Wij hadden zon los kacheltje gekocht op stroom. Ideaal. Kun je makkelijk regelen klein beetje warm of heel erg.

Ik had 2 dekentjes en een kruikje die ik s nachts als ze dronk verving door een warme. En een mutsje. Ging prima zo!

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    maar een temperatuur van 14-17 graden is dus niet genoeg? Met kruiken, 2 dekentjes, mutsje en warme kleertjes? We hebben wel zo'n kacheltje maar dan is het gelijk snikheet in de slaapkamer en te warm is slect er dan te koud is mij verteld...

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mij is het meer als genoeg. Zeker lekker met de kruikjes erbij. Kou is niet erg, zolang het maar niet tocht, en je baby er lekker warm bij ligt.

Te warm is inderdaad slecht. Je kamertje kan beter aan de frisse kant zijn, dat je lekker een mutsje opzet als dat je kamer warm is.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Tussen 14 en 17 graden is voldoende warm hoor.
    Helemaal met kruiken en mutsje op en dikke deken. Zo deden we dat bij Owen ook toen ie was geboren. Het was wel maart maar vreselijk koud. Ook iets van 15 graden op zijn kamertje.

En nu is het ook 15 graden op zijn kamer.
    Nu heeft ie een dikke winterslaapzak aan met mouwen. en deken erover.

Is trouwens niet erg als de baby koude handjes heeft ofzo. Je moet voelen in zijn nekje of dat lekker warm is. Als dat zo is dan is er niks aan de hand

Sterkte met de laatste loodjes!

6. fafje

fafje Niet meer actief

2 kruikjes is al erg warm hoor! en mutsje en dekentje...als je baby pasgeboren is kan je de deken helemaal tot onder de kin doen...lekker goed instoppen met armpjes onder de deken...bedje al voorverwarmd....dan nog es kruikje erbij evntueel een 2e.....(je kan ook de 2e bij de volgende voeding erbij doen....dan is die eerste nog warm, maar niet zo heet...

baby is natuurlijk ook nog es goed aangekleed,..romper lange mouw, truitje+broekje (of boxpakje)+mutsje+sokjes..

te warm is ook niet goed heh...vergeet niet, baby gaat lekker na de warme knuffel bij mama en de warme melk..al in een heel warm bedje liggen....dus eerst uurtje(s) is het warm zat!...

Deel Deze Pagina