Hoi, Kunnen jullie mij vertellen of het onderhoud van een intex framezwembad lastig is? Ben je veel geld en tijd aan kwijt aan het onderhoud?
Neem je er een met pomp? Zo ja: ik vind het op zich meevallen, maar ik ben niet heel moeilijk als er het e.e.a in drijft. Wij vullen hem in april/mei, en laten hem het hele jaar staan. Wanneer het te koud wordt om te zwemmen stop ik met chloor en pompen, en het jaar erna maken we hem helemaal schoon en vullen we hem weer. Wanneer je regelmatig het filter vervangt, chloor/antialg en waar nodig ph middelen toevoegt, en veel blaadjes/insectenschept (doe ik tijdens het zwemmen ) is het goed te doen hoor...
Neem er inderdaad wel 1 met een pomp! Afgelopen zomer is de pomp tijdens onze vakantie kapot gegaan, toen we terug kwamen had ik groen/zwart stinkend water met een soort slijmlaag langer de randen... Hier staat het zwembad meestal van mei tot en met september. Qua onderhoud kost het iets meer tijd dan ons zoutwater zwembad, daar meet de computer alles automatisch en vult zelf van alles bij, bij het intex zwembad moet ik het met een stripje aflezen en handmatig bijvullen, het geen je nog geen 5 minuten per dag kost.