platvoeten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik ben van de week bij de huisarts geweest met mn zoontje omdat zijn enkel naar binnen staat. Hij zei meteen dat hij platvoeten heeft dus we zijn doorverwezen naar een orthopeed. Die man zei dat als mn zoontje zijn voet van de grond heeft of op zijn tenen staat er wel een mooie welving of boog is te zien bij zijn voeten.
    Hij hoeft dus geen zolen en wat schoenen betreft hoef ik geen dure stevige schoenen te kopen want heel Azië loopt op slippers en die hebben ook normale voeten.
    Ik vind het toch een beetje vreemd,moet ik hier nou genoegen mee nemen of niet?
    Als mijn zoontje staat staat zijn enkel echt scheef naar binnen namelijk.

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Vind de reactie van orthopeed wat flauw. Misschien naar een podoloog.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja aparte reactie idd, ik zou er geen genoegen mee nemen.
    Het moet toch op een of andere manier gecorrigeerd worden, lijkt me

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik denk dat de orthopeed bedoelt dat hij een flexibele platvoet heeft. Een flexibele platvoet is normaal tot een bepaalde leeftijd en kan geloof ik tot 12 jaar nog bijtrekken. Bij deze vorm van platvoet wordt over het algemeen geen actie ondernomen. Je zou een second opinion kunnen vragen omdat er blijkbaar een verschil is tussen beide voeten.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik zou ook gaan voor een second opinion. ons meisje heeft het ook. de arts wilde er eerst niet aan. maar ze heeft nu al wel 1,5 jaar zooltjes en het verschil is te zien. (ze is nu 8) . als ze nu een aantal dagen zonder die dingen loopt , dingen passen niet in dr balerina`s, krijgt ze zelfs zere voeten. omdat het dan weer wat doorzakt

Deel Deze Pagina