Ik bestel voor mijn zoontje (nu 1,5) eigenlijk pas sinds een maand of 3 appelsap in een restaurant. Daarvoor nam ik diksap mee, of bestelde in een flesje Spa blauw. Fristi geef ik niet.
ik neem het zelf mee in een rietjesbeker, hebben een paar keer met uit eten gaan al een appelsap/water of fristi besteld maar het is altijd zo koud dat uk er steevast op reageert met instante diarree.....heel handig in restaurant die niet zo goed in de babyuitzet zitten op de wc's
vanaf dat onze dochter een maand of 13/14 was bestelden we wel eens appelsap en deze zomer soms een fristi. Thuis geven we altijd water en in t weekeind wel eens diksap. In een restaurant kun je altijd vragen of ze de appelsap niet uit de koeling willen halen maar uit de voorraadruimte.
dat ligt eraan hoor als je kindje geen kma heeft dan kun je al langzaam beginnen met het introduceren van melk/karnemelk/yoghurt. Maar zodra je minder dan 500 cc opvolgmelk geeft moet je vit d druppels bij gaan geven. Groetjes anita
Mijn zoontje kan al sinds ie 5 maanden is uit een rietje drinken, ideaal! Gewoon geprobeerd en hij kon het. Bij mij krijgt hij zo'n 2 keer per week een half pakje fristi. Gewoon lekker voor de afwisseling.
Fristi met 8 maanden? Mijn zoontje krijgt nog steeds water uit een tuitbeker als we in een restaurant zijn.
Tja, wat is wel en niet goed voor je kind. Bij mij krijgt hij gewoon met mate fristie, appelsap, melk, jus ´d orange en diksap etc.....hij heeft nergens last van, gaat niet aan de diarree of sugarrush enzo.....ik ben er ook groot mee geworden. Heb pas een kindje van 3 gezien op een kinderfeestje die thuis nog steeds alleen water kreeg en die ging dus helemaal los aan al het lekkers (gewoon kindvriendelijk). Gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is. Jij kent je eigen kind als de beste....
Wist niet dat ik zoveel reacties had. Maar goed net zoals iemand hier boven al schreef ben ik al langzamerhand mijn zoontje aan andere melk producten aan het laten wennen. Yoghurt, kwark enz. Ik heb wel het geluk dat mijn zoontje alles erg goed verdraagt en er in beide families geen allergieen voorkomen. Dacht dat een keertje fristi niet zo erg zou zijn. Maar las dat er wel erg veel "slechte" stoffen in zitten en het dus lekker bij rosevice gehouden. Is eigenlijk ook niet goed (te vaak) ivm tandjes. Maar goed die heeft hij nog niet.
Mila drinkt eigenlijk pas sinds de vakantie af en toe wat fristi, dus 23 maanden! 7 maanden vind ik erg jong hoor.. sowieso zou ik oppassen met de combinatie pannenkoeken en fristi, dat wil vaak verkeerd vallen (combinatie van vetten oid). gewoon zelf wat diksap meenemen, of appelsap. restaurants gericht op kinderen hebben ook vaak limonade hoor!
het valt mij op dat zoveel moeders appelsap een veilig drankje vinden.. Weten jullie niet dat appelsap als het 5 min. stilstaat kleine hoeveelheden alcohol aanmaakt. Meer als de alcolhol die in een homeopatisch geneesmiddel zit en dat vinden veel hier ook niet prettig om te geven. Dus diksap is toch echt een stuk beter, thee, water, melk. Colin krijgt nu ook wel eens fristi, karnemelk (met bosvruchten), maar voornamelijk diksap en melk.. Hij vind thee niet lekker.
Blijven schudden dan maar hè?!!! Hoe kom je hier nou bij? Je weet toch wel dat voor het maken van alcohol vergisting nodig is? Dat gebeurt niet als je een appelsapje 5 minuten laat staat hoor.. Gekkigheid dit.
Mijn meisje krijgt of opvolgmelk óf water óf soms diksap met water. Echt geen yogi en andere zoete troep. En ook al is ze bijna een jaar. Dat duurt nog wel even voordat ze zulke drankjes krijgt, melk water en hele dunne diksap vind ik nog wel prima. Zie dat je zoontje 7 maanden is, dan zou ik echt nog geen yoki of fristi geven. Maar goed!
nee.. nooit vergiste appels, vruchten noem maar op gezien. De suikers in vruchten gisten uit zichzelf bij laten liggen(ja rotting inderdaad). Bij appelsap gaat dit het makkelijks omdat dit hoofdzakelijk appel is. Je kan het ook proberen men neme 1 glas appelsap en zet dat even lekker in de zon.. wat gebeurt er dan... er zit gemideld 0,5 % alcohol in een pak appelsap wat uit de supermarkt komt... dus het zal misschien niet drastisch oplopen als je het laat staan even, maar zet appelsap in de zon in een fles (waar dus lucht bij kan) en het vergist vanzelf verder. Nou word ik hier zelf niet heel zenuwachtig van hoor, je hebt niet voor niets een lever. maar het is wel degelijk zo, daarnaast al eens een tand een dag in appelsap laten liggen, dat tast meer aan als cola hoor. Dus appelsap is mijn inziens nou niet een heel veilige keuze. Begrijp me niet verkeerd ik drink het ook maar colin nog niet.verder moet iedereen dit zelf weten hoor. maar het valt mij op dat dit niet bekend is..
Nou, dan laat ik Dane zijn glaasje extra 5 minuten staan....dan slaapt ie misschien eens een keer door hihih.....nee hoor geintje natuurlijk.
Is wat niet mijn bedoeling om er een hele discussie van te maken. Wat je je kindje nu wel en niet geeft. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf bepaalt. Laten we het daarbij houden. (en a.s zaterdag is mijn zoontje 8 maanden. )
Maarre, lijkt mij ook onzin hoor! Zou wat zijn, lekker met zn allen dronken van de appelsap, olé! En dan on topic; fristi met 7 maanden zou ik ook niet doen nee. Ik neem i.p. nog steeds zelf drinken mee en als dat op is, bestel ik appelsap (owjeee... ) voor hem, eventueel verdun ik dat met water. Maar dat doe ik pas sinds ie een maand of 14/15 is.
ik heb ook drinken meegenomen van thuis e ze doen er echt niet moeilijk om. Ook appelsap enz mee genomen hor.
Ik heb altijd zelf drinken meegenomen of anders gewoon melk besteld, dat hebben ze ook overal...... Yoki koop ik nog steeds niet voor ze. Heel soms krijgt Rick (3 jr) buiten de deur eens yoki of chocomel. Hij vind het dan erg lekker. Maar vind het ook goed dat het bijzonder voor hem blijft. Hij was laatst thuis helemaal blij met z'n yoki: karnemelk met een beetje roosvicee erdoor. Thijs vond dat ook heerlijk. Rick drinkt trouwens ook zo karnemelk. Ben echt niet anti-zoet, ze krijgen ook gewoon roosvicee en koekjes met suiker erin. Maar als je het alleen maar geeft, weten ze op een gegeven moment niet beter...