help nerveus!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinegup, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Zoals jullie zien ben ik nog aan het afwachten. De dagen duren langer en slapen word steeds minder. Ik heb het warm ben veel aan het draaien en lig niet goed. Slapen lukt niet want me hoofd spookt.
    Bijvoorbeeld:

×Hond en kind. Hoe? Gaat vast goed
    ×Bezoek en hond. Hoe? Betwijfel ik. Veel nieuwe gezichten, druk en allemaal hond aanhalen. Ipv afwachten tot rustig is. Dus negeren bij binnenkomst maar word dat gedaan? Of Gaat hond aandacht opeisen? Gaat hond mij en kind beschermen tegen over bezoek.
    ×Bezoek en kind. onze regels... hoe gaat iedereen reageren met ideeen en al erbij per persoon. Zoals kind niet vast houden ivm hond. Eerst rust in huis! Boos of teleurgesteld bezoek.
    ×hoe voel ik me. Hormonaal en snauwen of trots en lief. Hoe ga ik met vervelend bezoek om.

En zo nog 100 dingen die door me hoofd gaan elke avond op nieuw. Ik weet het ik moet het loslaten. Maar oh wat wil ik graag dat de eerste week voorbij is en dat ik ons gezinsleven kan oppakken en met rust verder kan gaan.

Ik lig er wakker van pff. En iedereen maar roepen rust nog even geniet er van :(.

Sorry voor het lange verhaal. Maar zie ik spoken of is het herkenbaar? Wie heeft er tips. Behalve loslaten.
    Praten en schriiven doe ik. Me vriend is ook op de hoogte hierover.

2. life

life Niet meer actief

Beetje herkenbaar hoor. Maar achteraf te trots om te wachten tot ik eigenlijk me rust had (al had ik die bijna niet nodig, stond na de bevalling zo op) en ikzelf was nuchter genoeg om somige dingen met korreltje zout te nemen.
    Ikzelf heb een puppy van 14 weken en ja zei komt laatste plaats maar ze domineert niet naar baby of mensen (en ze zit in haar dominantieperiode) en hond ligt ook gewoon bij baby, goed voor de hond en goed voor de baby wel altijd in de gaten houden maar ga haar zeker niet bij haar vandaan houden ivm slechte indruk voor de hond. De hond zal misschien de baby wel als bedreiging zien omdat die niet mag kijken, wat is zo gevaarlijk aan dat ding. Somige honden kunnen dat denken vandaar dat ik de tijd hebgegeven om rustig kennis te maken en ze was direct verliefd!
    Jou regels moet je gewoon kenbaar kunnen maken en moeten ze zich aan houden resoecteren ze het niet zijn ze niet welkom toch?.
    En zie dat je aan het einde bent van je zs dus is helemaal niet zo gek dat je zo onzeker erover bent

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Herkenbaar.
    Wij hebben 2 Amerikaanse staffords. Zijn gek op kinderen en mensen. Maar het blijven honden. Laat sowieso nooit je baby alleen met de hond. Betrek hem overal bij. Laat ze 't kamertje zien. Oefen met de wagen.
    Moet zeggen dat wij een stukje van huis naar de schuur hebben aangebouwd voor de honden zodat zij daar een eigen plek hebben. Niet om ze buiten te sluiten maar voor de rust. Ook straks voor de kraamhulp etcetera.
    Honden passen zich over 't algemeen aan. Weet niet of je een buiten of boven ruimte hebt maar daar zou je hem even kunnen plaatsen als er visite is. Als 't rustig is laat je hem er even bij. Hij hoort toch bij 't gezin dus moet hij maar aan wennen. Ook moet de visite jullie allemaal eerst groeten en als aller laatste de hond.
    Als de hond heel druk is kan je een gedragen babypakje even laten besnuffelen. Maar sluit hem echt niet buiten.
    Na een paar dagen is hij 't gewend.

Wat betreft jouw regels zijn jouw regels. Wij doen bijvoorbeeld een kraamfeest omdat ik geen zin heb in weken lang visite.
    Als jij geen zin hebt dan niet. Willen ze de baby vast houden doe je de hond even boven of buiten.

Je kan altijd een gedragskundige inschakelen als je twijfelt. Hebben wij ook gedaan.

Succes en maak je niet druk!

4. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Ja ik herken dit helemaal! Vooral om familie maak ik me druk. Daar die nu al moeilijk doen omdat ik de dingen net wat anders ga doen dan zij zouden willen. Maarja mijn kind mijn regels. Maar lig er soms wakker van dat ik bang ben dat er ruzie komt of strijd. Ik word nu al genegeerd door verscheidene dingen die ik op facebook geplaatst had (artikels over opvoeding etc)..

Kwa hond maak ik me niet zo druk. Wordt nu ook al overal bij betrokken dus dan ook!

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb dat dus ook. We hebben tegen een aantal mensen al gezegd eerste week mag niemand het kindje vasthouden gewoon voor de zekerheid. en er hebben al een aantal mensen gezegd dat ze dan niet komen.

Daarbij mijn broer bijvoorbeeld, hij duikt altijd bovenop de hond omdat die hem zo leuk vind. Waardoor de hond druk gaat doen. ik zeg al elke x negeren bij binnenkomst eerst rustig en straks knuffelen. en dan is het ja zeggen en nee doen. Dat soort dingen, dus ik heb zo een vermoeden dat iedereen hond voor kind doet en ben benieuwd of dat heel veel kwaad kan de eerste week.

Verder tussen kindje en hond ben ik absoluut niet bang. we hebben goed geoefend en alle regels kent de hond al. Daarbij is het een hele makkelijke hond, dus geen extra veranderingen, behalve nieuwe gezichten van bezoek/ verloskundige en dergelijk. Alleen is de hond een spiegel. zodra iemand heel iets enthousiast doet dan vliegt de hond de lucht in. als iemand rustig blijft doet hij ook niets.
    Wel heeft de hond zijn eigen plek, uit de kamer maar wel dat hij ons kan zien. dus ook komen als hij wilt. Eventueel kan vriend lopen met de hond, dat als ze terug komt dat bezoek binnen zit. Maar gaat dat goed.

Het is trouwens ook allemaal bezoek die dichtbij staan. Dus als we al een kraam feest zouden doen dan komen ze toch allemaal al eerder. Dus is ook geen optie.

Nou ja ik ben blij dat er herkenning is, dat ik dus niet helemaal gek word. Dat geeft toch ergens wel een beetje rust.

Bedankt voor de reacties!
    Meer tips zijn natuurlijk welkom :)

6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond

Als er bezoek komt, zorg jij dat de twee honden op hun plaats gaan. Zodra jij met bezoek binnenkomt mogen hun op jouw commando aan bezoek snuffelen. Jouw bezoek hoeft niet te klagen omdat hun niet met jouw kleine kan knuffelen. Jij bepaalt of jij het toelaat.

Wij zijn plan om een kraamfeest te houden als de kleine er is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd als familieleden of kennis de kleine willen vasthouden dat ze pech hebben. Ik ben van plan om de kleine in een draagdoek te dragen om de hele dag bij te hebben.

Voor mijn eigen hond maak ik juist niet zo druk om. Alleen om die van mijn schoonouders. Hun hebben een hond die zo aanhankelijk als de pest is. Dat wordt nog wat.

En meis..alles komt goed. Je moet nu genieten ipv zorgen maken!

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    lievemandie: dankje voor je reactie. Het zal ook vast wel goed komen hoor, maar dat is achteraf altijd makkelijker zeggen haha.

En je heb helemaal gelijk hoor. we hebben heel bewust regels gemaakt. Maar je heb altijd van die vervelende zeur mensen die dan boos of teleurgesteld zijn en dat dan een uur lang aan je kop zeuren en proberen toch hun zin door te drijven. En daar heb ik niet zoveel zin in haha.

Onze hond is ook aanhankelijk naar mij toe. daarom denk ik ook dat het verstandiger is als niemand die kleine vast houd de eerste week. tot dat de hond goed gewent is en wij ook.

Maar laat jij je schoonouders hun hond mee nemen op kraambezoek?

8. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    En weet je wat je doet als mensen zeuren of boos zijn. Laat ze lekker. Zij moeten begrip voor je tonen dat je dat niet wilt. En ook als ze op hun p*k getrapt worden. Als ze blijven zeuren, wijs je hun de deur maar uit.

Het zal wel moeten. Het moet niet, maar mijn schoonvader gaat niet zonder zijn schatje ergens naartoe. Aan de andere kant is het wel fijn, want dan kan mijn hond met zijn hond buiten in de tuin spelen. Maar ik ben niet bang voor de hond. Althans wij weten nog niet hoe het zal gaan lopen. Maar als het dramatisch wordt, kom ik dus niet meer naar hun toe. Wij gaan in eind juli met de hele familie van mijn vriend's kant op vakantie.

Ik ben heel duidelijk tegen mijn vriend. Als mijn schoonmoeder probleem gaat maken dat zij mijn kind niet vast mag houden dan heeft ze pech. Ik wil het niet. Ik ben ook heel erg duidelijk in. Ook als de bevalling aan pas komt, mogen ze ook niet bij de bevalling zijn en dat wij pas toestemming geven dat ze binnen mogen komen in de kamer.

9. Meagantje

Ja herken het echt helemaal! Ik heb ook van die dingen die ik gewoon niet wil waarvan ik al weet dat familie er moeilijk om gaat doen.

Veel angsten dat wanneer het moment daar is ik meer geleefd zal worden en genegeerd zal worden in wat ik wil, zijn nogal een paar heftige persoonlijkheden in de familie... gelukkig zijn mijn vriend en ik het eens over alles... al ben ik bang dat hij compleet over zich heen gaat laten lopen omdat dat normaal ook het geval is...

Weet ook niet goed wat te doen... als je ook net bevallen bent enzo en je moet ook nog rekening gaan houden met wat iedereen wil een vind word je toch helemaal gek...

Daar gaan de rateltjes weer pfff haha

10. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja precies! en zo blijf je doorgaan. en heb je voor het ene een oplossing dat meld het volgende probleem zich alweer. Daarbij nog de bevalling. Ik kan niet wachten tot het voorbij is.

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja je heb helemaal gelijk hoor! Wij zitten trouwens goed op een lijn. maar ik ben best lief van mezelf:) vriend trouwens ook. Maar we gaan inderdaad ook vragen of de kraamverzorgster een oogje in het zeil wilt houden ter ondersteuning van ons mocht het nodig zijn. en met haar alles overleggen hoe en wat wij willen tegen over het bezoek.

Ik hoop voor je inderdaad dat het goed gaat met de hond. en anders inderdaad buiten laten spelen. Als het niet goed gaat dan is het jammer voor hun en niet jammer voor jouw want je kindje gaat voor!

12. Meagantje

Nog effe! Dat je de kraamhulp om hulp en advies gaat vragen is een hee goed idee! Ga ik ook doen! Succes!!

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dankje wel jij ook natuurlijk hea tegen die tijd ;)

14. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Owww ik dacht dat het aan mij lag :(. Ben blij om te lezen dat het absoluut niet zo is hahaha.
    Ik ben enorm ongeduldig en heb het idee van grip/controle ergens op echt allemaal hellemaal weg is.
    Ik heb het ook met hoe breng je bepaalde dingen.
    Je wil niemand voor het hoofd stoten.
    En mijn hormonen gaan alle kanten op dus breng ik het wel lief genoeg, ik wil nu geen ruzie of toestanden.

Mijn radars blijven hier ook maar draaien.
    Ik moet zeggen dat ik blij zou zijn als ik onze kleine man kan vast houden. Misschien valt dan alles meer op de plaats.

Succes met je laaste loodjes (ik deel je gevoel ;) )

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Jij bent ook al ver! Dankje wel voor jouw natuurlijk ook! En ik hoop ook stiekem dat het beter word als ze geboren is.

Deel Deze Pagina