Ik ben op zoek naar een nieuwe friteuse. Die krijgt mijn man dan cadeau voor sinterklaas. Wat is nu een goede? En hoeveel inhoud moet je toch wel minimaal hebben? En ik wil er in ieder geval een waar je gewoon heel makkelijk het vet kan laten uitlopen. Iemand tips? Gr Otje
Ik zou er in ieder geval een nemen met een uitneembare binnenpan. Dat is makkelijk met schoonmaken. Zo een met een buisje onderin, waar je het vet uit kunt laten lopen is volgens mij niks. Dat raakt alleen maar snel verstopt. Zo'n buisje kun je namelijk niet goed schoonmaken.
Wij hebben een roestvrijstalen. die is er fijn en ook makkelijk schoon te houden. de binnenpan is uitneembaar, en kan in de vaatwasser. Wij hebben er een van 2,5 liter (klein maar wij hebben nog geen kinderen). Gr Scootermuis
Hoi hoi, Wij hebben ook zo`n roestvrij stalen, geen idee hoe groot hij is eigenlijk. De pan kun je er uit halen je doet het vet of de olie in een vuilniszak en dan spoel ik hem om met heet water en daarna hup de vaatwasser in, ideaal ! En de buitenkant van de friteuse is ook makkelijk af te nemen met een sopje. Succes met shoppen, Bibu !
Ik heb de goedkoopste van princess, 30 euro. Geen toeters en bellen, makkelijk schoon te maken en hij bakt heel goed.
wij hebben ook zo'n roestvrijstale, en ik vind het een ramp! Er komt ook snel een dichte met deksel. Een roestvrijstale frituurt namelijk zonder deksel erop, en de buitenpan en het fornuis zitten altijd onder(nog afgezien van de lucht) Maar er zijn ideale dichte met filters en die in de vaatwasser kunnen, dus die komt hier ook in december.
oleoclean van tefal was het volgens mij dan loopt het vet netjes in een plastic bak onderop en die is verwijderbaar van de friteuse dus je hoeft niet oneindig het vet er in te laten zitten tis wel een van de duurdere
Ow, nog een tip. Met het ook op kinderen. Neem er 1 waarbij je het mandje kunt laten zaken, nadat je het deksel hebt gesloten. Voorkomt een hoop gespetter, dus dat is wel zo veilig.