Hallo, Waarschijnlijk zijn er al tig onderwerpen hierover, alvast sorry hiervoor. Maar ik ben nu iets verder dan 5 weken zwanger en ik heb het idee dat mijn borsten minder gespannen/ gevoelig zijn. Eergisteren had ik echt van die "schijven" in mijn borsten, maar die schijven lijken gisteren en vandaag minder groot te zijn. Wat kan dit zijn? Aangezien ik voor mijn dochtertje 2 miskramen gehad heb ben ik hier nogal onzeker over. Oja, verder heb ik, op af en toe een krampje en een opgeblazen buik, na geen symptomen
Niks van te zeggen, die onzekerheid hoort erbij. Het kan nog alle kanten op. Probeer niet op symptomen te focussen, het zegt niks. Geen bloed, dan is dat positief. Bij 5 weken heb je ook nog niet veel hsg dus minder klachten, komt na 6-7 op gang. Sterkte! Xxx
Bedankt voor je reactie, weet dat de onzekerheid erbij hoort, maar t is zo verdomd moeilijk om dat uit te zetten Dan is het toch altijd fijn te horen als er meer meiden zijn die dit ook hebben ondervonden... K heb ook zowat m'n borsten beurs geknepen door het vele voelen
Ik heb dat ook een periode gehad maar wees niet bang. Nu heb ik echt felle steke in mijn borsten en dat is ook niet fijn....
Ja ik heb al gelezen dat symptomen kunnen komen en gaan, maar t is toch ff schrikken als je borsten ineens wat zachter aanvoelen. Vanochtend toen ik wakker werd waren ze hetzelfde als gisteren, dus t word ook niet echt minder gelukkig...
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had het met 5 weken ook héél erg, maar het komt nu af en toe nog voor en ook in mindere mate. Het maakt je idd wel onzeker maar het is gewoon afwachten. Ik moet wel zeggen dat blij ben dat het nog maar een weekje duurt dat ik mijn 1e echo krijg want ik ben wel erg benieuwd of alles goed zit
@s87: wat kan je onzeker raken door wel/geen symptomen hè! Fijn dat je over een week voor de echo mag, ik moet nog 2 weken wachten, nog even doorbijten dus
Héél herkenbaar! Dat maakt zeker erg onzeker. Bij mij is het maagzuur veel minder vaak, daar zou ik blij mee kunnen zijn maar ik vind het ook prettig om wat signalen van mijn lijf te krijgen. Heel veel succes met het afwachten meiden, ik mag morgen naar de gynaecoloog voor een echo. Superspannend! Liefs Lin
Geen zorgen maken! Kwaaltjes komen en gaan. Of blijven bijna helemaal weg in mijn geval! Zolang je geen bloed hebt en geen buikkrampen, komt het wel goed! Maar ik snap je onzekerheid heel erg goed en wat wij ook zeggen, het zal je weinig helpen Oh en nog gefeliciteerd natuurlijk!
Vanmiddag de eerste echo gehad, en ze kon ons het hartje laten zien én horen! Zo opgelucht ben ik. Het blijft nog erg spannend maar over 2 weken mogen we weer een echo laten doen. Voorlopig ga ik op m'n roze wolkje zitten en ik hoop dat ik andere meiden een beetje gerust kan stellen dat wisselende kwaaltjes niet per sé slecht nieuws betekenen. Liefs Linda
Das fijn zeg Hlin! Gefeliciteerd met je goede echo! Ik had gisteren nog een test gedaan van CB en daar was ik dan weer een beetje van slag door. Hij gaf 2-3 aan, terwijl ik eigenlijk op 3+ had gerekend. Zat er best mee en daar bijkomend dat m'n borsten minder gespannen aanvoelde: dacht echt, dit kan nooit goed zijn. Ik was meZelf zo gek aan het maken dat ik eigenlijk nog een test wilde kopen vandaag, maar ik heb me ingehouden. Het is gewoon zo moeilijk om niet onzeker te zijn! Zeker omdat ik voor mijn dochtertje 2 mk gehad heb, dan blijf je toch altijd huiverig. M'n borsten zijn nog steeds wel iets minder gespannen, maar ze zijn nog wel gevoelig. Ook heb ik wat krampjes af en toe vandaag, niet heel erg, het rommelt een beetje. Ik ga er vanuit dat het er allemaal maar bijhoort
Hoi, Ik weet ook héél goed hoe je je voelt! Ik ben ook hyper alert geweest op mijn symptomen, omdat ik iedere zwangerschap steeds dezelfde duidelijke had. Zoals geen afscheiding hebben bijvoorbeeld. Dus als ik een beetje afscheiding had, schoot ik even in de stress. Bij mij kondigde de afname van symptomen namelijk wel iedere keer een miskraam aan. Alleen mijn borsten hebben altijd verschillend "gereageerd". De ene keer kreeg ik pas met 8 weken last, terwijl de andere keer al vanaf het begin spanning was in mijn borsten. En ja, nu deze zwangerschap heb ik echt gemerkt dat mijn borsten per dag anders aanvoelden. Pas vanaf een week of 7 begonnen ze aanhoudend gevoelig te zijn, maar ook de ene dag minder dan de ander. Probeer je niet te veel te focussen, maar ik weet hoe moeilijk dat is. En anders al je onzekerheden gewoon hier op het forum gooien! Groetjes Patricia ps: gefeliciteerd!!
Bedankt voor je lieve berichtje Patricia! Het forum helpt inderdaad wel om je onzekerheid te spuien. Gisterenavond heb ik nog een tijdje last gehad van een soort lichte druk op m'n onderbuik, vanochtend was dit weer over. Het stomme is: als je krampjes voelt denk je: is dit wel goed? Maar als je niks voelt denk je ook: is dit wel goed? Wat dat betreft is het dus altijd wat Vanochtend waren m'n borsten toch wel weer vrij gevoelig, dus ik ben wel blij dat het niet verder afneemt. Ik heb gisteren ook een goed gesprek met mijn man gehad over het onzekere, hij zei ook: we hebben al een gezonde dochter, dus alles wat ons nog gegeven is is een geschenk. Mocht het nu fout zijn, had het zo moeten wezen, dan zal er toch iets niet goed gezeten hebben. Dit probeer ik ook in m'n achterhoofd te houden, sommige mensen hier op het forum zijn al jaaaaren bezig om hun 1e kindje te krijgen! En als jullie m'n banner lezen mag ik al niet klagen over de snelheid waarmee ik zwanger wordt! Ik probeer vanaf nu gewoon m'n lichaam z'n werk te laten doen en me inderdaad niet zo bezig houden met alle symptomen. Nog 1,5 week tot de echo, voor m'n gevoel duurt het nog zooo lang, maar voor je het weet is het zover. En daarbij komend: mocht de eerste echo goed zijn, maak je je waarschijnlijk weer druk om de 20 weken echo of alles wel goed is
Heb ik ook gehad. Soms dagen erbij dat ik er helemaal geen last van had. Een vriendin van mij zei: "Wacht maar, straks doen ze zo zeer dat je de trap niet meer normaal op kan en dat lachen al pijn doet". Nou, ik heb daar helemaal geen last van gehad, dus probeer je inderdaad niet zoveel zorgen te maken, ik weet dat dat moeilijk is! Succes!